2018-06-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag vet vad jag skrev. Mycket av infon som vandrar går stick i stäv mot varandra. Men bara för att det inte passar min teori så mörkar jag det inte.

Återigen. Gå DIT för att prata (eller ha sex), med dörr öppen, lämna chattande så.
Nått stämmer inte, och allra minst med SD tycker jag.
Ser inte motiv (kan ändra mig om dom träffats i närtid)
Framför allt ser jag inte ett modus med SD/LW som skulle leda till planket.
Ta en promenad för att prata är det inte så konstigt att dom råkar hamna 150 m från bostaden. Ingen vet om dörren var öppen, kan vara stängd men olåst. Vadå lämna chattade så... ? Presentinslagning kan hon lämna om hon nu vill prata med SD (och ev hade ett visst intresse för honom). Kan inte tro att hon hade minsta misstanke om att han kunde göra henne så illa.
Citera
2018-06-17, 10:30
Medlem
matsqqs avatar
Kan SD ha kommit förbi med bilen och så har de suttit i den och pratat igen. LW har dörren på glänt eftersom hon vill gå in igen strax efter samtalet.

Men väl i bilen blir de osams igen och SD blir så förbannad att han kör iväg med henne bort mot planket där det går över i misshandel som hörs när han drar ut henne mot planket och dödar henne, full av raseri ...
Citera
2018-06-17, 10:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
En koppling hon har till andra sidan motorvägen är en ägd cache. Den är placerad i Baronbackarna. Enligt cachloggen har den inte varit särskilt välbesökt under året.
Länk till cachen: https://www.geocaching.com/geocache/GC2PGQT_hairy-potter

Det verkar dessutom som LW själv har en sk. mystery cache gömd precis vid sitt eget hem:

https://www.geocaching.com/geocache/GC6ZP3R_rorigt-vasterut

Gps-koordinaterna är 59.28954,15.18362 vilket är By*l*gsg*t*n.

Känns ju litet konstigt att ha vilt främmande geocachare springa omkring där och leta burkar alla möjliga, och omöjliga, tider på dygnet

(Även Herr D*vidsson har gömt en i kvarteret: https://www.geocaching.com/geocache/GC34N1B_the-residence
Gps-koordinaterna är 59.2923,15.18147 vilket är B*t*svägen)
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-17 kl. 10:36.
Citera
2018-06-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar dessutom som LW själv har en cache gömd precis vid sitt eget hem:

https://www.geocaching.com/geocache/GC6ZP3R_rorigt-vasterut

Gps-koordinaterna är 59.28954,15.18362 vilket är By*l*gsg*t*n.

Känns ju litet konstigt att ha vilt främmande geocachare springa omkring där och leta burkar alla möjliga, och omöjliga, tider på dygnet

(Även Herr D*vidsson har gömt en i kvarteret: https://www.geocaching.com/geocache/GC34N1B_the-residence
Gps-koordinaterna är 59.2923,15.18147 vilket är B*t*svägen)

Nja...det här är sådana Mysterycach som jag skrev om tidigare. I beskrivningen står att man ej behöver besöka co(cachowner) för att lösa ”mysten”. Men min fråga är var dessa avslutas?
Citera
2018-06-17, 10:46
Medlem
Citat:
Nej, men grannen vet att det inte var avspärrat på onsdag FM
Vad kan vi dra för slutsats av det om det stämmer... hemmet var inte BP och på onsdagen var det fortfarande ett försvinnande eftersom Lena hittades några dagar senare... men något annat?
Citera
2018-06-17, 10:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vi vet inte om UW var i ett annat län. Mest troligt var han i Arboga. Vi vet inte om sonen var ensam på fadersadressen. Mest troligt, säger bekanta, är att han var hos modern denna vecka och antalet cyklar vid den avspärrade platsen tyder på detta.

Några frågor som jag burit på ett tag: Hur tog sig UW till det (eventuellt) andra länet tro? Bil? Flyg? Tåg? Är platsen bakom planket (FP) ett ungdomstillhåll emellanåt? Har äldste sonen moped? Har samme son vänner från området på andra sidan motorvägen? Övningskör sonen bil med UW (tidigare ev. även med LW) som handledare? Mina frågor blir väl helt OT och framstår förmodligen som helknasiga men jag ställer dem ändå. Du kan såklart inte svara på alla mina funderingar. Hoppas någon har svar. Annars stoppar jag undan min undringar i en undanskymd låda och förseglar den.
Citera
2018-06-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Några frågor som jag burit på ett tag: Hur tog sig UW till det (eventuellt) andra länet tro? Bil? Flyg? Tåg? Är platsen bakom planket (FP) ett ungdomstillhåll emellanåt? Har äldste sonen moped? Har samme son vänner från området på andra sidan motorvägen? Övningskör sonen bil med UW (tidigare ev. även med LW) som handledare? Mina frågor blir väl helt OT och framstår förmodligen som helknasiga men jag ställer dem ändå. Du kan såklart inte svara på alla mina funderingar. Hoppas någon har svar. Annars stoppar jag undan min undringar i en undanskymd låda och förseglar den.

Tycker inte du ska försegla någon låda. Håll alla öppna.
Om det är Arboga som UW befann sig i så åkte han mest troligt med bil. Nu tror ju jag att han var hemma den aktuella dagen. Huruvida planket är ett ungdomstillhåll kan nog bara ungdomarna svara på, det får jag kolla upp med andra. Sonen har ingen moped vad jag vet. Han cyklade eller skjutsades.
Gällande övningskörning så borde väl det gå att få fram via offentliga register? Föräldrarna borde ha gått en handledarutbildning. Jag tror inte LW har gjort det, hon skulle ha uppdaterat sina sociala medier med detta i sådana fall. Personligen tror jag inte att sonen övningskörde alls, hans liv består av andra intressen.
Citera
2018-06-17, 11:05
Medlem
Citat:
Jag vet vad jag skrev. Mycket av infon som vandrar går stick i stäv mot varandra. Men bara för att det inte passar min teori så mörkar jag det inte.

Återigen. Gå DIT för att prata (eller ha sex), med dörr öppen, lämna chattande så.
Nått stämmer inte, och allra minst med SD tycker jag.
Ser inte motiv (kan ändra mig om dom träffats i närtid)
Framför allt ser jag inte ett modus med SD/LW som skulle leda till planket.

Vilket chattande??? Du är den enda och förste som ens nämnt det.
Citera
2018-06-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Ser att ni diskuterar hur hon kunde vara ute sent med öppen dörr ...

BO är ogärna ute själv på nätterna enligt länken nedan, men med SD har hon bevisligen varit ute riktigt sent vid åtminstone 2 tillfällen ... (kan tänka mig att det är massor av fler gånger efter att barnen somnat, men 2 gånger som vi vet om - bästa tiden att träffa en älskare är väl också efter att barnen som väl var upp till 16 år har lagt sig)

Den gången de tjafsade i bilen och det vart misshandelsanmälan så var klockan efter midnatt och de satt i SD:s bil.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/flog-till-usa-polisen-tog-bilen-pa-arlanda/

Likaså var det så sent att BO inte vågade vara ute själv den gång de sprang ut på en kvälls-geocache med SD i bara morgontofflorna.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3

Så det här med att vara ute sent med SD , det har hänt förr ... och hon talade också om i länken ovan att för övrigt är hon gärna inte ute utan sällskap när det är mörkt ...

PS sluta larva er om "SD-älskare" och "SD-hatare" etc. Jag vet inte vem han är utan får lita till mitt eget sunda förnuft, det kan vara fel , men tills någon hittar en bättre teori så tror jag på mannen som polisen tagit in och som har ofredande och misshandelsanmälan mot sig. Men det kan naturligtvis vara helt fel också ...
Bra skrivet, gäller att vara öppen för förslag... är inte heller helt övertygad om vem som är GM bara hoppas att polisen kan lyfta på locket snart och iaf berätta HUR hon dog.
Citera
2018-06-17, 11:09
Medlem
Citat:
Kan SD ha kommit förbi med bilen och så har de suttit i den och pratat igen. LW har dörren på glänt eftersom hon vill gå in igen strax efter samtalet.

Men väl i bilen blir de osams igen och SD blir så förbannad att han kör iväg med henne bort mot planket där det går över i misshandel som hörs när han drar ut henne mot planket och dödar henne, full av raseri ...

Den teorin liknande har jag redan haft och den är afärdad av de som bestämmer här inne
Citera
2018-06-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-Ev, hade ett visst intresse, suck!
Har man följt fallet med intresse går det inte komma förbi att hon var som en igel och blev snarare triggad av SD,s hårda avvisningar vilket till slut fick honom att tappa fattningen.

Hennes stoiska vägran att lämna SD,s bil trots flera uppmaningar med åtföljande "gnuggning" är signifikativt för både mordet och bådas mentalitet. Det som hände i bilen kan nerkokat beskrivas som ett MORD LIGHT. Ett förspel till vad som komma skall.

LW,s misshandelsanmälan visar på att hon tyckte hon var i sin fulla rätt att tvinga sig på SD även i hans egen bil.
( för att han nobbar inbjudan på kaffe med nybakade bullar.)

Upprinnelsen fråntar inte SD på något sätt från ansvar men det är viktigt att se att också enkla skeenden kan få till synes normala människor att bli mördare.
Om hon nu varit som en "igel" på honom... varför var han överhuvudtaget utanför hennes hus? Kan gott tänka mig att hennes intresse var stort för honom men varför höll han sig inte långt ifrån efter första anmälan? Och mord light finns inte, hon är död och barnen är utan sin mamma!
Citera
2018-06-17, 11:31
Medlem
Citat:

Absolut!
Det som jag tycker talar emot är dels den avbrutna chatten (hon gör inte så tydligen), men främst att det var drygt ett år sedan hon verkar ha brutit med SD.
Jag tror mer på en mer närliggande relation i så fall som GM.

Hon hade tydligen en relation med en ML så sent som i april om jag tolkar loggarna rätt. Sen en ny romans. (Jag lägger ingen värdering i det, hon var singel och fri).

ML kom hem från USA på helgen. Jag skulle lägga ganska mycket tid på att utesluta honom i ekvationen. Motivet är ganska uppenbart?! Tiden, kommer från USA på helgen, LW dör på måndagen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in