Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
GM är definitivt en risktagare. Hen har unnat sig att agera på ett sådant sätt som närsomhelst hade kunnat innebära ”föreställning inför öppna ridåer”, verkar det. Det lutar åt att GM är mer än väl förtrogen med området och dess omgivningar och därför känt (och känner) sig förhållandevis säker där. GM kan mycket väl bo i bostadsområdet. Jag tror inte att FP är BP. Kan tänka mig att GM valde att placera BO där för att det är en plats som har någon form av ”laddning” för GM och LW. Antingen skulle LW hittas på en plats hon inte tyckte om att vara på eller så skulle hon upptäckas på en plats GM inte tyckte om att hon besökt. En tredje teori kring FP är att det var ett ställe som GM och LW tidigare gärna vistats på tillsammans men som LW numera mer eller mindre avskydde. Valet att placera LW där hon senare hittades var ett sätt för GM att ”få sista ordet”, tänker jag. Detta är spekulationer från min sida och får gärna tas med stora skopor salt!
Jag tänker mer att det är ett impulsmord.
Gm har nog inte gått till LW i mordtankar, men kanske i vredesmod, kanske i så starkt vredesmod att han kanske kände att det kunde hända.
Mordet kom helt oplanerat, därför finns inte tankar på annat än så snabbt som möjligt dölja det hemska.
Tänk dig in i mördarens situation.
Du står mitt i ett bostadsområde. Radhus och villor bara några meter ifrån fyndplatsen.
Du har noll tid att tänka på "laddade platser" eller annat än att bara snabbt dölja det som hänt, på snabbast sätt ta dig därifrån utan att någon ser dig.
Så fort någon sett dig (du kanske bor där, grannarna vet vem du är??!!) är det lite kört kan man väl säga. Det enda man då kan göra att vid senare tillfälle, på natten hämta LW för att göra sig av med kroppen på annat ställe.
Jag tror att eftersom kroppen inte flyttats från fp så känner gm att han inte vill riskera mer genom att vara på plats överhuvudtaget. Inte kontaminera, riskera att synas eller på annat sätt göra bort sig ännu mer. Tror att han inte är dum. Han förstår riskerna.
Att han riskerade att synas innan berodde nog på att sinnet rann över och att han inte kunde styra sina impulser. Ett mord i affekt gör att du inte tänker logiskt som när du är lugn.