Citat:
Ursprungligen postat av
Radarfwd
Nej jag underskattar inte hundnosen då jag är schäfer ägare sedan början av mitt liv Tror inte de sökt längs hela biten där vid motorväg men kan ha fel
Men jag har så svårt att se att man kastar sig av i farten på motorvägen i typ 90 km i timmen.
Och för att hoppa av på rätt sida av vägen, bör man ha kommit norrifrån. Då måste först till avfarten norr om Hjärsta och sedan åker man på motorvägen "tillbaka".
Varför skulle man köra förbi där om man hämtat upp LW i hemmet?
https://kartor.eniro.se/?c=59.290282,15.187955&z=15&d={%22m%22:[[59.289471,15.184436,null,0]]}&q=%22%C3%B6rebro%22;geo
Den enda (men inte så sannolik kanske) anledningen att gm kommer med LW där är som jag ser det att hon redan är i sådant skick att hon inte kan göra motstånd.
I så fall vet gm om bullerplanket och stannar vid motorvägen med en kropp som han släpar upp den vägen.
Men eftersom det är riskabelt, bilar som kör förbi kan se sådant i skenet av billjuset, så tror jag inte mycket på det.
Det mest sannolika är att gm och LW tagit sig mot planket tillsammans. Vid slutet av gatan drar gm in LW bakom planket, kanske efter att ha tagit strypgrepp eller bara genom att hålla för munnen och dra in henne bakom planket.
Här kan ju ett eller fler skrikvittnen hört något, men ändå inte kunnat se något om man tittat ut genom ett fönster eller dörr.
Det andra alternativet är att gm nästan stryper LW redan hemma (annars borde ju skrik höras redan hemma och ut på gatan?), sedan transporterar henne i sin bil som han nästan redan måste ha haft med sig. Här stannar han med bilen bakom dungen och avslutar det hela bakom stängslet.
Men även här är risken väldigt stor att någon ser bilen, särskilt när hon skriker. Sedan måste han ju lämna området utan att upptäckas. Så tror inte mycket på det heller.
Eftersom jag tror på "vårt" skrikvittne Dalaan, tror jag inte så mycket på att gm har haft LW i trunken i sin bil särskilt länge för att sedan lämna henne där. Det ska i så fall vara i nära anslutning till kidnappningen.
Men det hela känns faktiskt lite som en gåta hur LW kommit bakom planket utan att någon upptäckt. det.
Hur man än vrider och vänder på det känns det väldigt riskabelt.
En risktagare är det som är gm.