2018-06-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Skyffla? På en motorväg? Du underskattar dessutom hundnosen.

Nej jag underskattar inte hundnosen då jag är schäfer ägare sedan början av mitt liv Tror inte de sökt längs hela biten där vid motorväg men kan ha fel
Citera
2018-06-16, 14:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Bra teori jag har tänkt att hon kastar sig ur en bil vid motorvägen och blir skadad Mördaren lämnar bilen :någonstans ch går tillbaka och slutför jobbet
Hmm, och under tiden han gör sig av med bilen ligger LW kvar vid vägkanten för att vid GMs ankomst sätta igång att gallskrika?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-16 kl. 15:35.
Citera
2018-06-16, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Hoppas inte att barnen hörde något?
Någon röst i köket innan?

Kanske hade hon någon pågående diskussion om något med någon ( tex resa, fördelsedag eller liknande) som abrupt avslutades
kanske skor kvar
och/eller tofflor borta
sängen orörd,
presentinslagningen avbruten som det verkar

Det mest sannolika är ändå att någon hon kände väl kom "på besök"
man öppnar väl kanske inte bara så där vid 23.30 för någon man inte vet ska komma?
besöket oannonserat eller annonserat.
Om de har haft någon konversation innan, finns denna säkert säkrad genom mastuppkoppling minst, men kanske i SDs mobil

Men öppningen i bullerplanket kan inte många känna till
man bor där, har bott där

Det blir inte så många kvar att misstänka
Citera
2018-06-16, 14:41
Medlem
notknapparens avatar
Jag tror att polisen kommer ha mer på fötterna allteftersom provsvar kommer in.
Tror att jag minns att i t ex Mantorpsmorden (nu försöker jag bara minnas fritt ur minnet) tog kommunikationsanalyserna ganska lång tid.

Ett exempel:
I Mantorpsmorden kollade man varje telefonnummer som varit uppkopplat till området under den tänkta tiden (här var det dock ganska stort tidsspann, eftersom man inte hade någon exakt dödstidpunkt). Om jag inte minns fel kollade man även tiden före morden hade skett (förmodar att det hade att göra med om någon hade spanat före dåden). Även tiden efter dåden kollades upp.

En enormt massa förhör hölls.
Varje förhör måste gås igenom och en del förhörs på nytt för att kolla en del fakta som man funderar över, eller som visar sig inte stämmer. Förhören genererar nya fakta som måste kollas.

Varje mobilnummer kollades upp med förhör och koll på varför man varit där. Detta motkollades med andra förhör.
Man kollade på hur mobiler förflyttats till platsen och från platsen. Vilka hade varit där endast där då men inte mer osv. Dessa analyser med förhör tog lång tid. Allt för att kunna utesluta annan gärningsman.

Jag tänker att denna gång tänker åklagaren inte komma med bevis som når nätt och jämt över kanten.
Initialt hade man inte mycket tid på sig, man ville inte ha mgm ute i det fria så att han kunde förstöra utredningen. Men man hade kort om tid då.

Nu tror jag att åklagaren kommer att se till att hon har tillräckligt på fötterna innan hon gör nästa drag.
Citera
2018-06-16, 15:07
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att polisen kommer ha mer på fötterna allteftersom provsvar kommer in.
Tror att jag minns att i t ex Mantorpsmorden (nu försöker jag bara minnas fritt ur minnet) tog kommunikationsanalyserna ganska lång tid.

Ett exempel:
I Mantorpsmorden kollade man varje telefonnummer som varit uppkopplat till området under den tänkta tiden (här var det dock ganska stort tidsspann, eftersom man inte hade någon exakt dödstidpunkt). Om jag inte minns fel kollade man även tiden före morden hade skett (förmodar att det hade att göra med om någon hade spanat före dåden). Även tiden efter dåden kollades upp.

En enormt massa förhör hölls.
Varje förhör måste gås igenom och en del förhörs på nytt för att kolla en del fakta som man funderar över, eller som visar sig inte stämmer. Förhören genererar nya fakta som måste kollas.

Varje mobilnummer kollades upp med förhör och koll på varför man varit där. Detta motkollades med andra förhör.
Man kollade på hur mobiler förflyttats till platsen och från platsen. Vilka hade varit där endast där då men inte mer osv. Dessa analyser med förhör tog lång tid. Allt för att kunna utesluta annan gärningsman.

Jag tänker att denna gång tänker åklagaren inte komma med bevis som når nätt och jämt över kanten.
Initialt hade man inte mycket tid på sig, man ville inte ha mgm ute i det fria så att han kunde förstöra utredningen. Men man hade kort om tid då.

Nu tror jag att åklagaren kommer att se till att hon har tillräckligt på fötterna innan hon gör nästa drag.

Menar du att åklagaren försöker hitta bevis mot SD eller mot någon okänd GM? Att hitta specifika bevis med mobiluppkoppling mot SD borde gå oerhört mycket fortare än när okänd GM ska hittas på samma sätt.
Citera
2018-06-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hmm, och under tiden han gör sig av med bilen ligger LW kvar vid vägkanten för att vid GMs ankomst sätta igång att gallskrika?

Hmmmm nej hon skriker tills han kommer tillbaka efter att ställt bilen någonstans
Sedan dör hon
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-16 kl. 15:37. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-16, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej jag underskattar inte hundnosen då jag är schäfer ägare sedan början av mitt liv Tror inte de sökt längs hela biten där vid motorväg men kan ha fel

Men jag har så svårt att se att man kastar sig av i farten på motorvägen i typ 90 km i timmen.
Och för att hoppa av på rätt sida av vägen, bör man ha kommit norrifrån. Då måste först till avfarten norr om Hjärsta och sedan åker man på motorvägen "tillbaka".

Varför skulle man köra förbi där om man hämtat upp LW i hemmet?

https://kartor.eniro.se/?c=59.290282,15.187955&z=15&d={%22m%22:[[59.289471,15.184436,null,0]]}&q=%22%C3%B6rebro%22;geo

Den enda (men inte så sannolik kanske) anledningen att gm kommer med LW där är som jag ser det att hon redan är i sådant skick att hon inte kan göra motstånd.

I så fall vet gm om bullerplanket och stannar vid motorvägen med en kropp som han släpar upp den vägen.

Men eftersom det är riskabelt, bilar som kör förbi kan se sådant i skenet av billjuset, så tror jag inte mycket på det.

Det mest sannolika är att gm och LW tagit sig mot planket tillsammans. Vid slutet av gatan drar gm in LW bakom planket, kanske efter att ha tagit strypgrepp eller bara genom att hålla för munnen och dra in henne bakom planket.

Här kan ju ett eller fler skrikvittnen hört något, men ändå inte kunnat se något om man tittat ut genom ett fönster eller dörr.

Det andra alternativet är att gm nästan stryper LW redan hemma (annars borde ju skrik höras redan hemma och ut på gatan?), sedan transporterar henne i sin bil som han nästan redan måste ha haft med sig. Här stannar han med bilen bakom dungen och avslutar det hela bakom stängslet.

Men även här är risken väldigt stor att någon ser bilen, särskilt när hon skriker. Sedan måste han ju lämna området utan att upptäckas. Så tror inte mycket på det heller.

Eftersom jag tror på "vårt" skrikvittne Dalaan, tror jag inte så mycket på att gm har haft LW i trunken i sin bil särskilt länge för att sedan lämna henne där. Det ska i så fall vara i nära anslutning till kidnappningen.

Men det hela känns faktiskt lite som en gåta hur LW kommit bakom planket utan att någon upptäckt. det.
Hur man än vrider och vänder på det känns det väldigt riskabelt.

En risktagare är det som är gm.
Citera
2018-06-16, 15:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Menar du att åklagaren försöker hitta bevis mot SD eller mot någon okänd GM? Att hitta specifika bevis med mobiluppkoppling mot SD borde gå oerhört mycket fortare än när okänd GM ska hittas på samma sätt.

Nu har åklagaren redan en huvudmisstänkt.
Men en åklagare måste alltid titta på om det finns andra möjliga gm också. Och utesluta dessa.
Citera
2018-06-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men jag har så svårt att se att man kastar sig av i farten på motorvägen i typ 90 km i timmen.
Och för att hoppa av på rätt sida av vägen, bör man ha kommit norrifrån. Då måste först till avfarten norr om Hjärsta och sedan åker man på motorvägen "tillbaka".

Varför skulle man köra förbi där om man hämtat upp LW i hemmet?

https://kartor.eniro.se/?c=59.290282,15.187955&z=15&d={%22m%22:[[59.289471,15.184436,null,0]]}&q=%22%C3%B6rebro%22;geo

Den enda (men inte så sannolik kanske) anledningen att gm kommer med LW där är som jag ser det att hon redan är i sådant skick att hon inte kan göra motstånd.

I så fall vet gm om bullerplanket och stannar vid motorvägen med en kropp som han släpar upp den vägen.

Men eftersom det är riskabelt, bilar som kör förbi kan se sådant i skenet av billjuset, så tror jag inte mycket på det.

Det mest sannolika är att gm och LW tagit sig mot planket tillsammans. Vid slutet av gatan drar gm in LW bakom planket, kanske efter att ha tagit strypgrepp eller bara genom att hålla för munnen och dra in henne bakom planket.

Här kan ju ett eller fler skrikvittnen hört något, men ändå inte kunnat se något om man tittat ut genom ett fönster eller dörr.

Det andra alternativet är att gm nästan stryper LW redan hemma (annars borde ju skrik höras redan hemma och ut på gatan?), sedan transporterar henne i sin bil som han nästan redan måste ha haft med sig. Här stannar han med bilen bakom dungen och avslutar det hela bakom stängslet.

Men även här är risken väldigt stor att någon ser bilen, särskilt när hon skriker. Sedan måste han ju lämna området utan att upptäckas. Så tror inte mycket på det heller.

Eftersom jag tror på "vårt" skrikvittne Dalaan, tror jag inte så mycket på att gm har haft LW i trunken i sin bil särskilt länge för att sedan lämna henne där. Det ska i så fall vara i nära anslutning till kidnappningen.

Men det hela känns faktiskt lite som en gåta hur LW kommit bakom planket utan att någon upptäckt. det.
Hur man än vrider och vänder på det känns det väldigt riskabelt.

En risktagare är det som är gm.

Den biten på motorvägen ör väl en avfart inte så hög hadtighet men jag kan haft fel om riktningen
Jag tror jag lätt skulle kasta mig ur en bil om jag visste att jag skulle bli mördad
Skulle kasta mig ut i 130km i timmen
Om jag var typ kidnapoad
Men om man inte kör ut där jag trodde så är min teori fel
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-16 kl. 15:46. Anledning: Ändring
Citera
2018-06-16, 15:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Den biten på motorvägen ör väl en avfart inte så hög hadtighet men jag kan haft fel om riktningen
Jag tror jag lätt skulle kasta mig ur en bil om jag visste att jag skulle bli mördad
Skulle kasta mig ut i 130km i timmen
Om jag var typ kidnapoad
Men om man inte kör ut där jag trodde så är min teori fel

Tror ändå att det inte är många som kastar sig av i den farten. Det är lika med döden eller väldigt farligt. Och vad har du vunnit, som du själv påpekar? Han stannar bilen och du kan inte svårt skadad komma undan.

Tror ändå att man antingen försöker övertala, skrika genom fönster eller passa på när bilen har lägre hastighet.

Lite obehaglig funktion som våra bilar har, är att man från förarsidan kan låsa alla dörrar. För barnsäkerhetens skull.

I såfall kan ju gm avsluta det hela på ett mycket mindre offentligt ställe.

Tror allt har avhandlats inom det geografiska området från LWs bostad till planket.
Citera
2018-06-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad vill du ha ut av din kommentar på mitt inlägg? Dunka på bäst du vill men du tillför just nu inget av substans för ämnet i fråga. Tråden handlar om mordet på Lena! Välj själv vad du vill tro på av det som framkommer eller invänta FUP.

Vet du något om hur stämningen är mellan polis och åklagare, har
åklagaren polisens fulla stöd eller jäser det lite i leden.
Tänker då närmast på hur förundersökningen ha skötts så här långt.
Citera
2018-06-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men knappast från motorvägssidan, som dessutom har både dike och slänt att genomsökas.

Hunden kan ju ha fått upp spår i rätt riktning mot fyndplatsen och villagatan men det kan ha tagit stopp där pga asfalten och att det blivit för gammalt och besudlat med för många människors doftavtryck.

Obs! Jag vet inte om så har skett men om en hundförare har provat så är det vad som skulle kunna hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in