2018-06-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tvivlar på att jag får svar. Kom sen på att frågan kan verka ganska misstänksam. Kanske de tror att jag håller på att förbereda något brottsligt på Örebros gator.

Ja precis, det är möjligt att de kan få för sig något sådant. Nej, det känns nog
inte sannolikt att du får något svar, men de har säkerligen full koll på den här
tråden i alla fall!
Citera
2018-06-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
En bra hobby om man letar ny partner dessutom...
Onödig, spydig och dessutom rent felaktig i fallet LW/SD, dom kände varandra innan.
Men många par har funnit varandra genom geocaching. Otrohet genom geocaching är faktiskt första gången jag hör.
Citera
2018-06-15, 21:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
-112 vad har inträffat?
-jag hörde ett skrik.
-?

ska polisen börja åka ut med hund varje gång nån skriker?
med facit i hand - jo, hadd int hä vari nå.

Så kan det nog vara i många fall.
Polisen åker ut- inget.

Upplevelsen av skrik är ju personligt.
En person tycker att något låter obehagligt, medan en annan kanske inte tycker att det är lika obehagligt.

Men detta skrik är något utöver det vanliga. Hur ska man förmedla det?
I detta fall har paret visat det genom att den ena kliver ut sängen, bägge åker ut för att kolla. Ringa till SOS.

Det borde vara en signal...

Samtidigt förstår jag som arbetat mycket med människor, att det är en tolkningsfråga.
Det gäller att som larmoperatör kunna tolkaden person sm ringer in.

En som ringer in om något allvarligt kan låta lugn och faktainriktad...
En annan skriker hysteriskt för något som inte hör till 112....

Du behöver veta hur du ringar in "faran", den verkliga händelsen.
Kräver vana och erfarenhet.
Citera
2018-06-15, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Tur nog kan jag till skillnad mot rättsväsendet byta skepnad. Rollen som inkvisitor funka bäst här och som du ser ger det resultat.
Resultat? Vilka då? Och vilken part i rättsprocessen representerar alltså du? Juge d'instruction?
Citera
2018-06-15, 21:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tycker det ser ut som om det är samtalet som är loggat 23.47.

Ja, och det verkar som att operatören citeras på lite olika sätt, att uttrycket att det hörs skrik inte nödvändigt är vad den som tog emot samtalet själv uppfattar utan vad inringaren återger. Sådana samtal spelas väl in och sparas någon tid. Ofta ställer väl också den som tar emot samtal frågor i form av påståenden som den som ringer in dem får bekräfta eller korrigera, då alla kanske inte uttrycker sig tydligt i tempus, om det verkar vara något pågående eller om det har hänt.
Citera
2018-06-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Onödig, spydig och dessutom rent felaktig i fallet LW/SD, dom kände varandra innan.
Men många par har funnit varandra genom geocaching. Otrohet genom geocaching är faktiskt första gången jag hör.

Inte spydig mot LW, konstaterar bara att det varit geocaching med olika män, varav vissa har varit eller har blivit partners. Bättre att mötas ute i skogen än på krogen. Jag kan förstå henne, en frånskild kvinna som verkar ha blivit utnyttjad av SD i ett ”av och på” förhållande i flera år för att han inte fick tillräckligt mycket sex av sin fru, en utbränd småbarnsmamma med ett tungt vårdyrke. LW skulle behövt en bra och pålitlig karl vid sin sida som älskade bara henne. Nu när hon äntligen brutit med SD och börjat se sig om efter andra så blir hon mördad. Orättvist!
Citera
2018-06-15, 21:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Inte helt omöjligt, dock ska det samtalet ha skett samtidigt som vårat. Dessutom så ska fhl ljugit om det när han berättade att vi var de enda som ringt in, alternativt att han helt enkelt missat det larmsamtalet(?)

Eller så har personen som citerats i media blivit felciterad eller uttryckt sig luddigt. Han kanske bara gav ett kort referat av vad samtalet gällde.
Citera
2018-06-15, 21:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, postaren flixa81:s inlägg är inte redigerat, i ett senare inlägg skrev denne angående att
källan kom från en person som sörjer det som hänt:

Tillägg: Det gäller alltså ryktena om att det skulle ha funnits blodspår
i L:s bostad.

Här är ett till inlägg om blodspåren. Det är fredag och jag har nog inte min koncentration på topp just nu, men hittade det här:

Postat från Moralensväktare 20/5 kl 00.31

"Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt."

https://www.flashback.org/p64096931#p64096931

En annan skribent so verkar ha "fallit ut" från tråden men som verkar ha lokalkännedom är Rosaelefant99.

Som sagt fredag och hoppas på att någon annan kan ta vid.
Citera
2018-06-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske inte det behöver hänga på en persons minne i dagens tekniska värld?
Finns det inte datatekniska lösningar för detta?

Hur många händelser finns från detta område vid denna tidpunkt?
Kan vara bara dessa två?
Dags att anlita en konsultfirma?

Eller så blev en polisbil dirigerad på måndagskvällen men de åkte aldrig dit.
OBS! Spekulation .
Citera
2018-06-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, och det verkar som att operatören citeras på lite olika sätt, att uttrycket att det hörs skrik inte nödvändigt är vad den som tog emot samtalet själv uppfattar utan vad inringaren återger. Sådana samtal spelas väl in och sparas någon tid. Ofta ställer väl också den som tar emot samtal frågor i form av påståenden som den som ringer in dem får bekräfta eller korrigera, då alla kanske inte uttrycker sig tydligt i tempus, om det verkar vara något pågående eller om det har hänt.

Tycker också att det ser ut så, en journalist gör möjligen en felcitering.
Samtalet är garanterat både tidsloggat och inspelat.
Citera
2018-06-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
LW skulle behövt en bra och pålitlig karl vid sin sida som älskade bara henne. Nu när hon äntligen brutit med SD och börjat se sig om efter andra så blir hon mördad. Orättvist!

Vet du med visshet att LW bröt med SD? Eller kan det vara tvärtom?

Av det jag hört så såg LW till att få det hon ville ha och därmed utesluter jag att det var "en bra och pålitlig Karl" som var det mest eftersträvansvärda i hennes liv.
Citera
2018-06-15, 22:03
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
"Jag och min sambo har precis hört hjärtskärande kvinnoskrik i flera minuter som har tystnat och vi tror att någon blir våldtagen eller liknande"

Mm nästan korrekt

Vilka vardagshjältar ni är! Som verkligen bryr er och försöker få till hjälp för den som är i nöd.
Stor GuldStjärna till er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in