2018-06-15, 16:32
Medlem
BewilderedHulders avatar
Faktiskt inte. När det går för långt så drar jag bara. En enkel lösning på problemet som kommer sig av att jag aldrig har fått lära mig att lösa konflikter
Citera
2018-06-15, 16:51
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
De flesta män saknar den egenskapen men kräver att kvinnor ska ha den...
De flesta män saknar de egenskaperna att kunna föda barn, saknar barmen och f*tta men kräver att kvinnor ska ha dem. Konstigt va?
Kvinnor och män ska ha olika egenskaper för att komplementera varandra annars det inte finns några skäl för dem att vara tillsammans.
Det åskådar vi egentligen i de västerländska jämställda samhällen där 2 sambo av obestämt kön bråkar om vem som har större k*k. Och det är såväl äckligt som värdelös lika som "en familj" av 2 homosexuella män.
Om Kvinnan är mild, vettig, ljuv, ödmjuk, älskande och förståndig
och Mannen är stark, klok, beslutsam, älskande och förståndig då går det vägen.
De 2 sistnämnda egenskaperna är egentligen de viktigaste som bör vara likadana hos de båda.
Citera
2018-06-15, 16:56
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
De flesta män saknar de egenskaperna att kunna föda barn, saknar barmen och f*tta men kräver att kvinnor ska ha dem. Konstigt va?
Kvinnor och män ska ha olika egenskaper för att komplementera varandra annars det inte finns några skäl för dem att vara tillsammans.
Det åskådar vi egentligen i de västerländska jämställda samhällen där 2 sambo av obestämt kön bråkar om vem som har större k*k. Och det är såväl äckligt som värdelös lika som "en familj" av 2 homosexuella män.
De 2 sistnämnda egenskaperna är egentligen de viktigaste som bör vara likadana hos de båda.
Män är INTE kloka... hursomhelst så är dessa egenskaper varken manliga eller kvinnliga. Du skriver att vi behöver vara på olika sätt för att funka. Det stämmer inte. Det funkar inte mellan kvinnor och män just pga dessa tillskrivna egenskaper. Män behöver bli mjukare etc eftersom mäns aggressiva förhållningssätt splittrar familjer, samhällen och hela jorden. Ni män är destruktiva och kvinnor är konstruktiva.
Citera
2018-06-15, 16:56
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Män är INTE kloka... hursomhelst så är dessa egenskaper varken manliga eller kvinnliga. Båda könen kan besitt dessa beroende på arv & miljö. Du skriver att vi behöver vara på olika sätt för att funka. Det stämmer inte. Det funkar inte mellan kvinnor och män just pga dessa tillskrivna egenskaper. Män behöver bli mjukare etc eftersom mäns aggressiva förhållningssätt splittrar familjer, samhällen och hela jorden. Ni män är destruktiva och kvinnor är konstruktiva.
Citera
2018-06-15, 17:04
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
det är mitt mission in life... att stärka kvinnor
Lär du dem att det inte är fult utan snarare hedervärt att bli en god mor till sina barn?
En kvinnas, tvivelsutan, viktigaste roll är nämligen att föda och nära sina barn.
Precis som biologin avsett. Allt annat är ideologiskt och kulturmarxistiskt rysch pysch.
Citera
2018-06-15, 17:08
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Även du är ett bra exempel på en sån ”man”.... så typiskt!
Känn dig som hemma, du är precis lika ”typisk”. Om alla män blir riktiga fjollor och gör allt kvinnan säger, vem behöver dig? Du måste förstå att inte ens kvinnor tycker om dig, de låter dig bara gå först och hoppas att de tjänar något på din bekostnad. Du är vad vi kan kalla ”nyttig idiot”.
Citera
2018-06-15, 17:10
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Lär du dem att det inte är fult utan snarare hedervärt att bli en god mor till sina barn?
En kvinnas, tvivelsutan, viktigaste roll är nämligen att föda och nära sina barn.
Precis som biologin avsett. Allt annat är ideologiskt och kulturmarxistiskt rysch pysch.
Såklart att en självgod man tycker att det är en kvinnas lott i livet.
Citera
2018-06-15, 17:12
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Känn dig som hemma, du är precis lika ”typisk”. Om alla män blir riktiga fjollor och gör allt kvinnan säger, vem behöver dig? Du måste förstå att inte ens kvinnor tycker om dig, de låter dig bara gå först och hoppas att de tjänar något på din bekostnad. Du är vad vi kan kalla ”nyttig idiot”.
Jag bryr mig inte om någon behöver mig eller inte. Har inga problem med att ”gå först”. Hellre en ”nyttig idiot” än en ”onyttig idiot” som du.
Citera
2018-06-15, 17:19
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om någon behöver mig eller inte. Har inga problem med att ”gå först”. Hellre en ”nyttig idiot” än en ”onyttig idiot” som du.
Tack. När någon är nöjd med att vara nyttig idiot har denne inte några högre mål i livet. Kul att du åtminstone hittat något att leva för.
Citera
2018-06-15, 17:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ni män är destruktiva och kvinnor är konstruktiva.

Där har vi det igen. Har hört det flera gånger.

Det är objektivt alldelles fel; män står för både Världens mest destruktiva och konstruktiva sidor. Så har det varit sedan tidernas begynnelse.
Citera
2018-06-15, 17:23
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Tack. När någon är nöjd med att vara nyttig idiot har denne inte några högre mål i livet. Kul att du åtminstone hittat något att leva för.
Mm... har inga som helst problem med att någon som du ser mig som en idiot. Tar det som en komplimang. Att vara gillad av dig hade varit ett starkt tecken på att jag lever mitt liv fel.
Citera
2018-06-15, 17:24
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Där har vi det igen. Har hört det flera gånger.

Det är objektivt alldelles fel; män står för både Världens mest destruktiva och konstruktiva sidor. Så har det varit sedan tidernas begynnelse.
Vi kvinnor skapar liv... vi visar kärlek och skapar hem. Män är ute och dödar och förstör. Kan inte bli mer tydligt.
Senast redigerad av Femme.Fatale 2018-06-15 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in