Citat:
Ursprungligen postat av
manolito.
En polare köpte på sig ett par Airpods och trodde verkligen de var först och bäst då de är helt trådlösa. Tyvärr krossade jag hans drömmar och berätta att de kommer inte ens bland top 5 bluetooth hörlurar.
Pass formen på airpods är urusel då jag testat i butik och de trillar ur vid minst lilla ryck. Dåligt isolerade så att ljudet känns riktigt klent i jämförelse med andra märken som kör på gummi paddor. Gummi går enda in i örat och stannar kvar där. Förlorar inget ljud på vägen. Bas och diskant är skitbra
Dessa här pissar på apples airpods och de kostar lika mycket. Tanke på vad ljudet ger så borde de kosta 5tusen om apple tar 2000 för sina då Jabra är cirka 3gånger bättre på allt utom kanske batteritiden där apple vinner med ett par timmar men 15timmar räcker hela arbets dagen
https://www.jabra.se/bluetooth-headsets/jabra-elite-65t
Ja dessa Jabra får bra recensioner, men att påstå att de pissar på Apples AirPods blir mest bara dina egna subjektiva åsikter, men är det så för dig så är det ju bra för dig, löp o köp dina Jabra du.
Men, då folk är olika så är det ju bra att det finns olika produkter som kan tilltala olika personers behov och smak, så alla kan välja bort det de inte gillar.
När det gäller AirPods så är de faktiskt mycket bra lurar, men passar givetvis inte allas behov.
Apples mål var sannolikt inte att försöka skapa de mest välljudande lurarna i världen, utan att försöka kombinera en massa saker som är svåra att få till i en och samma produkt.
Lurarna passar de som inte gillar att ha nåt inne i öronen, för de som ofta hänger i och ur en eller båda lurarna, för de som inte vill vara kraftigt isolerade från omgivande ljud (det finns ju faktiskt fördelar även med det) och som vill ha bra ljud (nej jag påstår inte att de har bäst ljud) smidigt format, säker enkel anslutning, bra batteritid, enkla att hänga in i örat och ta ut om man har behov att göra det ofta.
Dessutom säger det inte så mycket om de sitter dåligt i dina öron, det gör de tyvärr i mina med, men det finns massor med folk som de sitter bra i öronen på och jag ser en hel del folk som har dessa i öronen även under mer sportiga aktiviteter.
Finns liksom ingen mening att kasta skit på AirPods, utan passar de inte sina egna behov, köp nåt annat. AirPods har varit inget närmaste ensamma i sin nisch på marknaden sedan de kom, i princip utan vettig konkurrens. Men tiden går och nu börjar det komma andra alternativ som kan konkurrera bra på flera punkter.