2018-06-15, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har haft hundar hela mitt liv och har turen att ha ett perfekt rastningsområde en liten bit bort där vi under 30 års tid mötts ca 15-20 hundägare för hundrastning från 18.45 till 19.45 varje kväll, efter den timmen av lek och bus+rastning går du hem med en helt utmattad hund. Återstår gör en kort kvällskiss. Den går fort, utanför dörren i stort sett.

Att en massa hundrastningar skulle ske 23.30 tvivlar jag starkt på. Särskilt inte på en vardag.

I mitt lilla bostadsområde sover alla vid den tiden. Ofta med sovrummet vända mot den tysta innergården. Här är det så och det är också min erfarenhet av tidigare boenden av sovrumsplacering, varför jag tror det är vanligt.

En del av Byalagsgatan består också av garagelängor, så vitt jag kan se.

Utifrån tidpunkten bör det varit ganska dött i området och tämligen riskfritt att gå den gatan ner obemärkt.

Den som bor sedan länge i området äger den kunskapen. Vilket bekräftas av att ingen vare sig märkt eller hört något. Vad som är känt.

Jag tror inte på slumpen.
Så ser det ut i hela Sverige folk rastar sina hundar så det är konstigt att ingen hund med hundägare hittat henne tidigare än vad hon hittades.
Citera
2018-06-15, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu undrar jag hur du kommer ihåg saker. Tidigare sa du att förhöret hölls på fredagen innan hon hade hittats. Jag minns att jag reagerade på att polisen då hade lagt 3 timmars förhör om ett skrik istället för att satsa resurser på sök. Skrev ett inlägg om det och hänvisade till ditt inlägg som då hade nr #976 (har väl ngt annat nr nu eftersom flera inlägg i tråden har tagits bort - d vs om det inlägget finns kvar.

Länk till mitt tidigare inlägg
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jadu säg det. Vi ringde 112 i måndags och blev bemötta med ett ”tack för infon och för att ni åker runt, hör av er om ni hör eller ser något mer”. I fredags när vi läste att polisen vädjade om tips så ringde sambon in igen och idag satt vi på förhör i 3 timmar.

Jag har läst dalaans inlägg likadant men läser nu att i sista meningen så står det faktiskt att " I fredags när polisen vädjade om tips ringde sambon in och idag satt vi i förhör i 3 timmar".
Och inlägget som dalaan skrev är daterat 20 maj kl 19.14 vilket är en söndag. Så uppgiften syns rätt från dalaan men jag läste tidigare också fredag.
Senast redigerad av Lekatt 2018-06-15 kl. 08:08. Anledning: tillägg
Citera
2018-06-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det stod någonstans att larmoperatören på SOS hörde skriken med genom telefonen och då kopplade till polisen?

Vart åkte ni, passerade ni FP?
Jag tolkar det nödvändigtvis inte som att larmoperatören hörde skriken i telefon utan mer vad hen skrivit i en logg om inringarens beskrivning om vad som hänt. Om sedan vidarekoppling till polisen ev...
Citera
2018-06-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu undrar jag hur du kommer ihåg saker. Tidigare sa du att förhöret hölls på fredagen innan hon hade hittats. Jag minns att jag reagerade på att polisen då hade lagt 3 timmars förhör om ett skrik istället för att satsa resurser på sök. Skrev ett inlägg om det och hänvisade till ditt inlägg som då hade nr #976 (har väl ngt annat nr nu eftersom flera inlägg i tråden har tagits bort - d vs om det inlägget finns kvar.

Länk till mitt tidigare inlägg
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jag har aldrig sagt att förhöret hölls på fredagen. Väldigt kortfattat får jag skriva om det jag redan skrivit här; Måndag kväll ringer vi in, vi får reda på av närstående att media gått ut med att polisen vädjar om tips så på fredagen ringer sambon igen, på SÖNDAGEN åker vi in på förhör. 11:30 skulle vi ses vid polishuset.
Citera
2018-06-15, 08:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det stod någonstans att larmoperatören på SOS hörde skriken med genom telefonen och då kopplade till polisen?

Att SOS hörde skriken stod det verkligen inte. Många är bra på att feltolka saker härinne.
Citera
2018-06-15, 08:20
Medlem
Citat:

Det stämmer inte. Antingen är det ett missförstånd eller så försöker de kanske "brusa" upp situationen.
Citera
2018-06-15, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att SOS hörde skriken stod det verkligen inte. Många är bra på att feltolka saker härinne.

Jo, i någon av tidningarna så har de faktiskt skrivit det. Som sagt, missförstånd eller medvetet från medias sida.
Citera
2018-06-15, 08:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kanske också beror på vilka medier man läst. Hur tolkar du t. ex. följande från SvT?
Citat:
I samtalet hördes skrik i bakgrunden och inringaren meddelade att hen hört skrik från det bostadsområde som den 45-åriga kvinnan bodde. Enligt Anders Klarström är det med anledning av skriken som hörs som man kopplar samtalet vidare till polisen.

– Ja, det gjordes med anledning av det man hörde i samtalet och det som sades. Jag kan inte gå in på detaljer vad som sades under de 30 sekunderna, men vi uppfattade att det var ett polisiärt ärende.
Citera
2018-06-15, 08:27
Medlem
Citat:
Jo, i någon av tidningarna så har de faktiskt skrivit det. Som sagt, missförstånd eller medvetet från medias sida.
dalaan jag undrar om Ni blev kopplade från SOS och fick prata med polisen eller var det SOS som tog snacket med polisen där dom bestämde sig för att inte skicka ut någon bil? Jag tvekar inte en sekund på att det Du berättar är sant!
Citera
2018-06-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
dalaan jag undrar om Ni blev kopplade från SOS och fick prata med polisen eller var det SOS som tog snacket med polisen där dom bestämde sig för att inte skicka ut någon bil? Jag tvekar inte en sekund på att det Du berättar är sant!

Först fick sambon prata med en larmoperatör på SOS som ganska snabbt kopplade oss vidare till Örebro där hon fick tala med en manlig polis/operatör
Citera
2018-06-15, 08:37
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att förhöret hölls på fredagen. Väldigt kortfattat får jag skriva om det jag redan skrivit här; Måndag kväll ringer vi in, vi får reda på av närstående att media gått ut med att polisen vädjar om tips så på fredagen ringer sambon igen, på SÖNDAGEN åker vi in på förhör. 11:30 skulle vi ses vid polishuset.
Har du fått yppandeförbud av polisen att inte skriva på flashback?
Du kan ju bli kallad som vittne om det blir en rättegång i framtiden.
Citera
2018-06-15, 08:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Ok, sorry ett missförstånd av mig. Bra att polisen har koll på er när ni är så viktiga vittnen vad det gäller ljud och tidpunkt. För er skull får man hoppas att ni inte har kopplingar till den misstänkte, för då kanske de anser ert vittnesmål som fabulerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in