2018-06-15, 01:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
tack, så då är det oklart vem sällskapet var.

Sällskapet kanske inte har hunnit skriva och posta sina loggar än. Håll koll på länkarna, de kan ju uppdateras.
Citera
2018-06-15, 01:08
Medlem
Citat:
Det måste vara journalisten som missuppfattat meddelandet som larmoperatören gjorde om skriken. Det har hela tiden varit trovärdigt beskrivet och samtalet finns noterat. Alltså sannolikt att hon mördades bakom planket. Hur kan det finnas blod i hemmet? Jag har svårt att tro att hon blödande helt obemärkt och ljudlöst skulle hamna bakom planket för att sedan börja skrika i några minuter. Kan mördaren ha sprungit tillbaka för att hämta mobilen och radera ev foton/meddelanden som fanns på den och då lämnat blodspår? Annan förklaring?

Tack
Jag frågade daalan om ett klargörande gällande hans klargörande ( lol det är def natti natti nu) men din förklaring låter sannolik
Citera
2018-06-15, 01:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag har aldrig skrivit att jag har pratat med någon larmoperatör! Jag körde bilen och min sambo som satt bredvid mig ringde 23:47. Vi är de enda som ringde in om detta Innan media gick ut med att hon var försvunnen.

All heder åt er som brydde er
och försökte hjälpa.
Citera
2018-06-15, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Möjligt, på hemvägen då efter mordet att han ville städa bort allt som ev kunde återkoppla till honom.

Annars är jag för trött att tänka kreativt.

Eller så återvände GM helt enkelt hem?
Citera
2018-06-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Även möjligt, men jag kommenterade en skribent.

Själv har jag inte sett att polisen nämnt något blodfynd i huset.
Citera
2018-06-15, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Även möjligt, men jag kommenterade en skribent.

Själv har jag inte sett att polisen nämnt något blodfynd i huset.

Har inte sett något om blodfynd i media men tror att två olika personer nämnt det här varav en tidigt i tråden.
Citera
2018-06-15, 02:11
Medlem
Det är så mycket som känns utdraget i detta fall. Jag har nämnt det tidigare och fått till svar att sekretessen är boven till att ingenting tycks sippra ut. Men om jag jämför med andra fall av försvunna personer, Tova eller Lisa, så var dessa begravda vid det här laget.
Tova Moberg försvann 14 maj (samma datum som LW) och begravdes 9 juni. Lisa Holm försvann 7 juni och begravdes 7 juli. Kanske får man frångå begravningsregler i brottsfall och kanske har LWs familj valt att inte ha någon begravningsannons?
Citera
2018-06-15, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Japp mördaren återvände hem
Citera
2018-06-15, 04:36
Medlem
Citat:
Jag har aldrig skrivit att jag har pratat med någon larmoperatör! Jag körde bilen och min sambo som satt bredvid mig ringde 23:47. Vi är de enda som ringde in om detta Innan media gick ut med att hon var försvunnen.
Det stod någonstans att larmoperatören på SOS hörde skriken med genom telefonen och då kopplade till polisen?

Vart åkte ni, passerade ni FP?
Citera
2018-06-15, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Känns väl otroligt att någon random person bara råkat på henne. När de hittar misstänkta borde de väl topsas? Är det inte gjort på H? I så fall är det inte så konstigt att han är släppt om det inte matchar
Dom har säkert hittat hans DNA, men på nsturligs ställen, därav skäligen och inte sannolika.
Dom kanske hittat okänd DNA, men inte kunnat matcha den?
Citera
2018-06-15, 04:54
Medlem
Citat:
Det måste vara journalisten som missuppfattat meddelandet som larmoperatören gjorde om skriken. Det har hela tiden varit trovärdigt beskrivet och samtalet finns noterat. Alltså sannolikt att hon mördades bakom planket. Hur kan det finnas blod i hemmet? Jag har svårt att tro att hon blödande helt obemärkt och ljudlöst skulle hamna bakom planket för att sedan börja skrika i några minuter. Kan mördaren ha sprungit tillbaka för att hämta mobilen och radera ev foton/meddelanden som fanns på den och då lämnat blodspår? Annan förklaring?
Var kommer uppgiften från att det fanns blod i hemmet?
Citera
2018-06-15, 06:59
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Vi var inne på förhör under söndagen. Kroppen hade hittats innan. Gissa på du. Enda anledningen till att jag började skriva var för att jag blev upprörd över alla självmordsteorier etc. Och ville dela med mig av den fakta jag har. Anledningen till att jag slutade skriva var för att jag kände att jag troligtvis delade med mig av för mycket information.

Nu undrar jag hur du kommer ihåg saker. Tidigare sa du att förhöret hölls på fredagen innan hon hade hittats. Jag minns att jag reagerade på att polisen då hade lagt 3 timmars förhör om ett skrik istället för att satsa resurser på sök. Skrev ett inlägg om det och hänvisade till ditt inlägg som då hade nr #976 (har väl ngt annat nr nu eftersom flera inlägg i tråden har tagits bort - d vs om det inlägget finns kvar.

Länk till mitt tidigare inlägg
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in