Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-15, 02:17
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Javisst, det är ju det som är så jävla underbart med AfS. Det finns plats för alltifrån DFS'are till gamla MED'are och mer därtill. Först tänkte jag: Shit, har Jeff Ahl kallat Kasselstrand för "putinkramare" för två år sedan. Men sen insåg jag hur jävla underbart detta är. Gustav och Jeff är ju fortfarande inte överens i alla frågor, men de samarbetar superbra ihop. Högt i tak, toppenbra! Man beter sig som vuxna. Därför blir det ännu mer obegripligt att det blir så mycket tjafs här i tråden, ofta om rena småsaker.

- Dumma dej, du får inte vara med i vårt parti för du är israelvän!
- Dumma dej, du får inte vara med i vårt parti för du hatar Israel.
Kasselstrand har signalerat (sedan 2011) att i AfS så skiter man i israelfrågan. Tyck vad fan du vill - vi fokuserar på Sverige. Samma med en massa annat. Det finns ingen renlärighet, annat än att det är högt i tak och att regeringsmakten ska se svenska folket som sin uppdragsgivare och verka i vårat intresse.

EDIT: Och såklart partiprogrammet

Helt rätt, därför älskar jag AfS!

AfS är ett riktigt SVENSK PARTI. Dvs, man värnar om Sverige FÖRST! Man prioriterar sitt land och sitt folk, precis som vilken förnuftig människa bör göra!

Men, om någon medlem börjar prioritera något annat land eller organisation istället för Sveriges då passar man nog inte i AfS eller Sverige. Därför var vissa partimedlemmar med mycket makt i SD farliga för Sverige. De värnade om andras intressen, speciellt Ekeroth bröderna som stoltserar med Israeliska flaggor och deras mamma Janina Kazarina Ekeroth från Kazakstan som begick grov skattebrott på flera miljoner. Janina fick i för sig fick 10 månaders fängelse, men tror ni SD skulle utvisa denna kriminella invandrare? Knappast!

Jag har som sagt inget problem om han hejar på något land, men att tjäna två flaggor tycker jag är omöjligt!!!!!!!!

Sedan har vi populister som Paula Bieler etc, tror knappast hon tänker på Sveriges intresse först och främst!!
Citera
2018-06-15, 02:20
Moderator
Psilosophers avatar
Ursäkta nybörjaren, men vad skiljer dem från SD? Genuint nyfiken.

Fatta er gärna kort och koncist.
Citera
2018-06-15, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det är ju bra att du förtydligar det då. Så ingen missleds att tro att demokrati skulle ha något med förnuft och frihet att göra menar jag. Du vet, sådana där dumheter som USAs grundare ansåg vara viktigt och därför skapade en konstitutionell republik.

Demokrati har väldigt lite att göra med förnuft och intelligens ja.
Handlar om popularitet och det i sin tur är sällan intellektuellt.
Citera
2018-06-15, 06:32
Medlem
baggebo1s avatar
Jag har tagit upp negativa saker om Jeff Ahl tidigare i tråden. Nu är det dags att hylla. Jeff Ahl är den absolut bästa och mest konsekventa i AfS när det gäller att avslöja och konfrontera moderata lögnförsök. Han ger dem inte en millimeter! Här är han på Fjellner:

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1007253815505178624

Jag har tidigare sett honom avslöja Bali och andra lurendrejare. Dessutom är närmandet till Moderaterna en av hans vanligaste attackpunkter mot SD. Mycket bra - för just den antimoderata linjen behöver en representant i partiet som annars till viss del tiltar (både estetiskt och ideologiskt) åt borgerligheten.
Citera
2018-06-15, 06:35
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Repatriering.
Miljöpolitiken.
Rensa ut korruption och slöseriet med skattemedel.
Motarbeta islam aktivt.
Lägre skatter.
Citera
2018-06-15, 06:48
Medlem
ace_secs avatar
Verkar vara tillbaka på Youtube nu. Var de inte avstängda?
Citera
2018-06-15, 07:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

De är som en "ung-höger"-variant av SD, med sidbena och solglasögon från 80-talet. Vill sänka skatter kraftigt och minska välfärden i motsvarande grad.

Vad gäller invandringspolitiken så försöker de framstå som tuffare, men jag kan faktiskt inte se någon som helst skillnad mot SD i den praktiska politiken som till exempel återvandring. Men har till skillnad mot SD en luddig syn på etnicitet, och om personer med icke-nordiskt utseende ska vara välkomna att bo i Sverige.
Citera
2018-06-15, 07:25
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:

Som nämnts precis ovan min kommentar några handfasta exempel som att de driver frågan om repatriering m m.

Vill man få en lite mer känsla kring vad som är den stora skillnaden mellan SD och Afs skulle jag säga såhär: SD växte fram i en kontext då det var tvunget att slipa på framtoningen för att bli accepterade. Inte för att de blev accepterade ändå, men för att undvika att bli kallade nazister i varenda media, varenda dag 24/7 var de hela tiden tvungen att tänka på hur de uttrycker sig osv. Om SD har lyckats med denna strategi eller om det är omständigheterna som förändrats så mycket att de är framgångsrika ska jag låta vara osagt.

Men. Afs tar inga hänsyn hur andra kan uppfatta dem. De kör rakt på sak utan omskrivningar. Lyfter inte ur de mest kontroversiella förslagen för att någon Public Service-medarbetare får spel på dem osv. Precis som Trump ber de inte om ursäkt för vilka de är och lägger skarpa förslag.

Gustav Kasselstrand har själv beskrivit att han blivit mer radikal istället för konservativ, i och med våra motståndare genomför radikala saker - fortlöpande massinvandring, "amnestier", HMF-lagar - måste motåtgärderna stå i proportion, då blir det mer radikalism istället för konservatism. Där tycker jag ser en skarp skiljelinje mellan Afs och SD. Afs vill göra mer, nu, radikalt, omedelbart, medan SD kanske vill förändra långsamt - något de kanske också tror är mer hållbart och genomförbart.

Tror båda behövs och de kompletterar varandra bra.
Citera
2018-06-15, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Helt rätt, därför älskar jag AfS!

AfS är ett riktigt SVENSK PARTI. Dvs, man värnar om Sverige FÖRST! Man prioriterar sitt land och sitt folk, precis som vilken förnuftig människa bör göra!

Men, om någon medlem börjar prioritera något annat land eller organisation istället för Sveriges då passar man nog inte i AfS eller Sverige. Därför var vissa partimedlemmar med mycket makt i SD farliga för Sverige. De värnade om andras intressen, speciellt Ekeroth bröderna som stoltserar med Israeliska flaggor och deras mamma Janina Kazarina Ekeroth från Kazakstan som begick grov skattebrott på flera miljoner. Janina fick i för sig fick 10 månaders fängelse, men tror ni SD skulle utvisa denna kriminella invandrare? Knappast!

Jag har som sagt inget problem om han hejar på något land, men att tjäna två flaggor tycker jag är omöjligt!!!!!!!!

Sedan har vi populister som Paula Bieler etc, tror knappast hon tänker på Sveriges intresse först och främst!!
Blir Paula Bieler SD:s nya partiledare på nästa landsdagarna så har AfS dragit en sådan bingolott att vi ska skicke en enorm bukett med blommor till henne med kortet:
”Tack! Sällan gör en enda person så mycket för vårt parti!”

Bieler ör Liberterian av värsta sort och inkompetent och bärs fram helt och hållet av hennes frustrerade underhuggare med windowdressing.
Citera
2018-06-15, 08:31
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
En viktig aspekt är att om man sympatiserar med AfS då får man hålla sig till partiprogrammet och vad ledande företrädare har för argument. Det kommer attacker från alla möjliga håll och då ska det vara hög energi och roligt att skriva och argumentera. Det ska vara högt till tak men om man verkligen är en sympatisör då är det ovanstående som gäller enligt min uppfattning.

Gillar man inte partiprogrammet eller den väg man valt i sin argumentation då kanske man gillar ett annat parti bättre. Samtidigt kan samma problem uppstå där att man inte är nöjd med allt och antagligen är man inte heller överförtjust där om man säger sig sympatisera men använder argument och ord som partiet inte valt att använda. Var sak har sin tid och just nu är det samlad attack mot etablissemanget som gäller men även SD måste få sig en rejäl känga.

För egen del gick luften ur efter senaste urspårningen och känner inte den höga energi som jag vill ha för att skriva och tar därför en paus på obestämd framtid och delar flygblad istället tills vidare. Var sak har sin tid.
Det var synd, vi skulle behöva dina sansade kloka inlägg här inför valet i höst, så hoppas verkligen pausen blir kort.

Annars, skaffa dig ett Twitter konto – också - det är rakare kortare puckar där men stämningen positivare och mer uppmuntrande bland de AfS:are som skriver där, de är dessutom oftast öppna med sina namn (kanske just därför…). I detta forumet förekommer det alldeles för många gnälliga gamla gubbar och pessimister (till sättet alltså) som har tid att slösa energi genom att destruktivt sitta och mobba och punktmarkera varandra, istället för att arbeta positivt för AfS sak.

Mycket gnälligt snack och lite verkstad, detta till skillnad mot Byggnet som åtminstone är aktiv ute och jobbar samtidigt som han skriver och uppdaterar oss om AfS aktiviteter. Tack för det Byggnet –Keep up your good work. Och StillaHavet, kom tillbaka snart när Du fått inspirationen tillbaka!
Citera
2018-06-15, 08:36
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:

Jag vill lyfta fram tre saker:

1a. AfS anser att det finns ett svenskt folk. Punkt.

b. Migrationspolitiken. Ett omedelbart stopp för all invandring utom viss (kvalificerad) arbetskraftsinvandring. Massiv återvandring.

2. En mer konservativt högersinnad ekonomisk politik. Platt skatt. Röja upp i myndighetssverige. M.m.

3. Det område som i partiprogrammet kallas "Demokrati och politik". Avskaffa partistödet. Minska antalet politiker. Återinför tjänstemannaansvar och riksrätt.

Jag har valt ovan frågor därför att de ärsaker som förföljer SD:

1. Med SD:s öppna svenskhet och "den-skötsamme-invandraren-doktrinen" är Sverige heltöppet för fortsatt kolonisation. På detta saknar SD svar.

2. Eftersom en återvandringspolitik - och SD:s integrationspolitik (AfS förkastar det konceptet) - inte ger resultat omgående, så betyder det att det invndrade bidragsproletariatet skall fortsätta försörjas av skattebetalarna. SD vill ha kvar en fördelningspolitisk modell av sossesnitt. De här två sakerna skär sig med varandra.
Lösningen är att skära i offentlig sektor i kombination med återvandringspolitik - det är vad som ger rätt incitament för kolonisatörer att flytta hem.

3. SD är ett köttgryteparti. En fästing på oss alla. Man var inte det tidigare. Men de senaste 2-3 åren har detta exploderat. Därför måste SD likt alla andra partier, stoppas från att sticka sina fingrar i syltburken.
Citera
2018-06-15, 08:38
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De är som en "ung-höger"-variant av SD, med sidbena och solglasögon från 80-talet. Vill sänka skatter kraftigt och minska välfärden i motsvarande grad.

Vad gäller invandringspolitiken så försöker de framstå som tuffare, men jag kan faktiskt inte se någon som helst skillnad mot SD i den praktiska politiken som till exempel återvandring. Men har till skillnad mot SD en luddig syn på etnicitet, och om personer med icke-nordiskt utseende ska vara välkomna att bo i Sverige.

Sidbena och fett i håret är väl det du finner hos den myckt syntetiska konstruktionen "Ungsvenskarna". Även vuxendelen av SD är ju helt nedkladdad med försljartyper. Sliskigt folk med blekta tänder och fula kostymer. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in