Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Till skillnad från dig.

Har inte du nåt Mensa-möte att gå till istället för att sitta här och tjafsa med oss lågbegåvade avarter?
Jag ligger strax under Mensa, även om inte andra gör det i min nuvarande som gamla omgivning. Av erfarenhet är det en väldigt enkel helhetsbild att somliga andra här inte heller kvalificerar och ligger mycket, mycket lägre. Jag är van vid att prata med folk som har medlemskap och tror definitivt att jag har förmågan att märka av en markant skillnad

Det är ni som käftar med mig. Kan inte minnas att jag besvärade mig med att återciterade dig eller svarade sist?

Jag kan garantera dig att det finns dem med medlemskap, både på nätet, här på forumet såsom på dejtingsidorna. Särskilt då jag tidigare haft något ryck och gått efter intelligens för att sortera. Varierar mig så Jo, det är knappast taget ur luften att ni inte är bland de mest begåvade även om jag sänkte rejält av ren elakhet.
Citera
2018-06-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Det är nästan poetiskt hur en tjej som inte vet hur kommatecken ska användas försöker övertyga mig om att hon har ett skarpt intellekt.

Snälla, sluta aldrig vara den du är; världen behöver sin buskiskomik.
Ämnet är fortfarande dejting och Tinder och du är fortfarande inte min svensklärare. Jag har redan sagt att det knappast går att avgöra IQ via antal stavfel. Är du så jävla smart hade du kunnat skicka in ett att. Poetiskt? Den mesta korrektur sker inte av människor som skapar och producerar utan av dem som inte kan annat än korrekturläsning, Einstein

Jag behöver inte övertyga dig om något alls. De smartaste människor i min omgivning, dvs dem med medlemskap i Mensa, vet redan att jag är ovanligt begåvad som helhet. Obegåvad eller människor missar det dem själva oftast eftersom de är för upptagna med att överskatta de egna förmågorna och nedvärdera andras. Lite som manipulativa, gatusmarta människor som tror att de har större intellektuella förmågor eftersom de är vana att bedra andra, snoka efter information och ljuga folk rakt upp i ansiktet. De klarar däremot inte av att inse när de är genomskådade. Vet du varför? IQ-nivån.

Precis som du gör när du tror att svenska på högstadiets nivå har korrelation till de skarpaste av intellektuella förmågor. Plinga igång Tinder istället.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-06-14 kl. 22:34.
Citera
2018-06-14, 22:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Ämnet är fortfarande dejting och Tinder och du är fortfarande inte min svensklärare. Jag har redan sagt att det knappast går att avgöra IQ via antal stavfel. Är du så jävla smart hade du kunnat skicka in ett att. Poetiskt? Den mesta korrektur sker inte av människor som skapar och producerar utan av dem som inte kan annat än korrekturläsning, Einstein

Jag behöver inte övertyga dig om något alls. De smartaste människor i min omgivning, dvs dem med medlemskap i Mensa, vet redan att jag är ovanligt begåvad som helhet. Obegåvad eller människor missar det dem själva oftast eftersom de är för upptagna med att överskatta de egna förmågorna och nedvärdera andras. Lite som manipulativa, gatusmarta människor som tror att de har större intellektuella förmågor eftersom de är vana att bedra andra, snoka efter information och ljuga folk rakt upp i ansiktet. De klarar däremot inte av att inse när de är genomskådade. Vet du varför? IQ-nivån.

Precis som du gör när du tror att svenska på högstadiets nivå har korrelation till de skarpaste av intellektuella förmågor. Plinga igång Tinder istället.

Är du en sån som tror att IQ korrelerar med PKåsikter, feminism och att tillbe varje kvinna som en gud? Med tanke på att du slår ner rätt hårt på ovannämndas motsatser kan man ju nästan tro det. Det sagda är om något, inte särskilt intelligent.

För att gå ännu mer utanför ämnet: att vara intellektuell är klart mer eftersträvansvärt än att bara vara intelligent. Du kan vara intelligent men sakna intellektuella egenskaper, vilket du till synes verkar vara ett exempel på.
Citera
2018-06-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är du en sån som tror att IQ korrelerar med PKåsikter, feminism och att tillbe varje kvinna som en gud? Med tanke på att du slår ner rätt hårt på ovannämndas motsatser kan man ju nästan tro det. Det sagda är om något, inte särskilt intelligent.

För att gå ännu mer utanför ämnet: att vara intellektuell är klart mer eftersträvansvärt än att bara vara intelligent. Du kan vara intelligent men sakna intellektuella egenskaper, vilket du till synes verkar vara ett exempel på.
Jag fastnar i diskussioner med män som enbart vill provocera fram reaktioner. Lite som dejting, män som presterar lägst tror mest, kan minst och förlorar högst.
Citera
2018-06-14, 22:52
Medlem
NirvanAs avatar
Tjej: "Kan du berätta lite om dig själv? "
Jag: *Ganska lång summering om vem jag är* "Själv då?"
Tjej: "Tack för du berättade. Jag skriver imorgon, måste sova nu "

*Några dagar senare när hon inte skrivit nåt*

Jag: "Hur gick det här då? "
Tjej: "Bra "
Jag: " "Kan du berätta lite om dig själv?" " :P
Tjej: "Ja det kan jag "
Jag: *svar med smiley*

*en-två dagar senare utan att hon skrivit nåt*

Jag: "Just do it "
Tjej: "Ställ frågor istället. Mkt lättare"

Eller en annan tjej som bor en bit bort, som jobbar ganska mycket, varit i typ 48 länder.. gillar att festa och "resa och upptäcka nya saker".

Jag: "Ses i helgen då? "
Tjej: "Har en helg med mina singel tjejer - summerburst *smiley*"
Jag: "Juste "

Sen ser man att hon idag har varit bara nån km från mig och ätit, kanske en dejt med annan, eller kompis, who knows (ergo, hon hade visst tid på vardagar)
Summerburst (egentligen nån minifestival för små kids?) är ju bara fre-lör, varför föreslår hon inte söndagen?

Hatar att vara denna bricka i ett spel, att behöva ifrågasätta sin egen självrespekt genom att hålla på så här när man egentligen bara rimligen bör drämma på dom med en lavett pga hur efterbliven dom är i text eller hur lösaktiga dom är.

Man kan ju verkligen se kön/smörgåsbordet dessa luder har, varför ska dom komma ihåg att skriva till nåt när dom öppnar deras snapchat på morgonen och har 58st som skrivit till dom, varav många säkert som mig, och liknande på instagram, tinder och you name it.

Det äcklar mig.
Citera
2018-06-14, 23:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag fastnar i diskussioner med män som enbart vill provocera fram reaktioner. Lite som dejting, män som presterar lägst tror mest, kan minst och förlorar högst.

Det tror jag inte. Tråden är fylld av kunskap av dejtingpresterande män. Verkar som att vi har skrämt iväg våra loners. Vem minns inte somaligrabben?
Citera
2018-06-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det äcklar mig.
Jag förstår dig, minst sagt. Vad fan är det där?
Citera
2018-06-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det tror jag inte. Tråden är fylld av kunskap av dejtingpresterande män. Verkar som att vi har skrämt iväg våra loners. Vem minns inte somaligrabben?
Ja du får nog länka. Eller förtydliga dig, jag är inte en expert på specifika användare och deras eventuella dejtingvanor. Dejtingpresterande... Det går dessutom bättre för män av lägre intelligens än högre, att dejta.

Förtydligande av tidigare ord. De som tror mest och kan minst, får de dummaste brudarna att stadgas med. Familjelivet med potential till framgång för barnen, sumpar de genom deras "vinnande koncept".
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-06-14 kl. 23:11.
Citera
2018-06-14, 23:09
Medlem
Citat:
Det går dessutom bättre för män av lägre intelligens än högre, att dejta.
Som om du vet det.
Citera
2018-06-14, 23:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ja du får nog länka. Eller förtydliga dig, jag är inte en expert på specifika användare och deras eventuella dejtingvanor. Dejtingpresterande... Det går dessutom bättre för män av lägre intelligens än högre, att dejta.

Det är långt tillbaka i tråden. Din intelligens kanske kan hitta rätt sökord för att hitta hans inlägg?

Uppenbarligen har majoriteten av de som skriver i tråden inga större problem med att initiera och behålla kontakt med kvinnor. Att vi sedan är några med höga förhållandekrav eller gillar singellivet innebär inte att vi inte är relativt högpresterande inom dejting, även om just det uttrycket låter helt sjukt.

Verkligen inte. Kombon av att vara vältalig, intellektuell och smart, tillsammans med lite andra mer typiskt attraktiva egenskaper är rätt bra. I alla fall om man dejtar tjejer med något innanför pannbenet.
Citera
2018-06-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Som om du vet det.
Jag träffar många fler dumbommar än smarta män som får till det. Intelligenta män är oftare mindre begåvade gällande det sociala, såsom att ligga på och vara framåt och uppvaktande. Det är helt enkelt mer socialt engagerade som tar för sig. Eller tror du att människor i serviceyrken är smartare än dem inom forskningsområden? Vem är smartast, den som arbetar med matlagning eller den som arbetar med anslyser.?
Citera
2018-06-14, 23:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Förtydligande av tidigare ord. De som tror mest och kan minst, får de dummaste brudarna att stadgas med. Familjelivet med potential till framgång för barnen, sumpar de genom deras "vinnande koncept".

Din edit: så kanske det är. Men dom som kan minst är knappast de med erfarenhet av girls, vilket trådens medlemmar har. Många av oss är till synes rätt på det. Att göra någon familjelivspoäng blir lite fel när i alla fall inte jag inte är i närheten av den åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in