2018-06-14, 17:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad vart din slutsats?
Jag tror med bestämdhet att många skriker till när dom blir skrämda, kort.
Jag tror bestämt att om man exempelvis sitter fast och utsätts för smärta, så skriker man.
Men här pratar vi om en pågående attack, med en kvinna i en dödlig situation och en GM som vill döda och utan att dra till sig uppmärksamhet, hen vill tysts sitt offer.

Däremot är det, vill jag hävds bestämt, att någon som bevittnar en dödskamp, skriker i förskräckelse.

Om du nu håller med mig, då undrar jag varför du inte tror att skriken kan komma från LW. Vill du redogöra lite mer detaljerat varför det skulle vara orimligt?
Citera
2018-06-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jadu säg det. Vi ringde 112 i måndags och blev bemötta med ett ”tack för infon och för att ni åker runt, hör av er om ni hör eller ser något mer”. I fredags när vi läste att polisen vädjade om tips så ringde sambon in igen och idag satt vi på förhör i 3 timmar.

dalaans inlägg där han skriver vad polisen svarade när dalaan berättade om skriken.
Tackade för att de åkte runt och att de skulle höra av sig igen om de hörde eller såg
något mer.
Citera
2018-06-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
dalaans inlägg där han skriver vad polisen svarade när dalaan berättade om skriken.
Tackade för att de åkte runt och att de skulle höra av sig igen om de hörde eller såg
något mer.

Den nonchalansen med vilken polisen bemötte tipsaren hoppas jag han fått ordentlig uppsträckning från högre ort för.
Citera
2018-06-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om du nu håller med mig, då undrar jag varför du inte tror att skriken kan komma från LW. Vill du redogöra lite mer detaljerat varför det skulle vara orimligt?
Skrev ganska detaljerat tidigare.
Väldigt svårt att skrika under pågående attack och kanske smärta (som kroppen nog håller i schack). Fokus är på värja sig och GM försöker tysta/döda.
Citera
2018-06-14, 18:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Väldigt svårt att skrika under pågående attack och kanske smärta (som kroppen nog håller i schack). Fokus är på värja sig och GM försöker tysta/döda.

Då håller du alltså inte med om den fakta jag gav dig. När skriker offrena enligt dig? Innan dom vet om att de ska bli attackerade? Du kan söka runt lite på internet, där kan du hitta filmade överfall med ljud. Kanske bättre än en text du får av en främling som jag.
Citera
2018-06-14, 18:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Kanske därför skriken kom attack- vis?
Skriker när slaget kommer? Eller när man ser den komma? Både och?
Citera
2018-06-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den nonchalansen med vilken polisen bemötte tipsaren hoppas jag han fått ordentlig uppsträckning från högre ort för.
Jävla klappruttna poliser😡 ända dom klarar av är att sätta dit hedligt folk för fortkörning 😡
Citera
2018-06-14, 19:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Be någon ge dig en ordentlig örfil när du skriker.... Börja skrik igen sen...
Smärta tar väldigt mycket kraft. Den kraft du mobiliserar därefter är primärt att skydda dig. Inte att blanda ihop med tonåringars tjafs på stan. Här har vi en pågående dödlig attack.

Jag tror inte det är LW som skriker.
Jag tror LW skriker varje gång gulleponken SD sticker kniven i henne.
Citera
2018-06-14, 19:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Du tror på planerat mord?
Eller LWs kökskniv?
Ett mordvapen som de nu hittat (det vi trodde var mobilen?)?
Eller det de letade efter (i Sds trädgård?)
Citera
2018-06-14, 19:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske därför skriken kom attack- vis?
Skriker när slaget kommer? Eller när man ser den komma? Både och?

Jag förstår det som att Engodtanke menar att skriken inte kom från LW eftersom att en som blir attackerad inte skriker alls. Vilket är lite märkligt då det räcker med att läsa de flesta fupar rörande mord då någon blivit attackerad. Där kryllar det av grannar som vittnar om skrik i samband med en sådan attack.
Senast redigerad av Netherworld 2018-06-14 kl. 19:25.
Citera
2018-06-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
...eller så skriker hon varje gång mördaren måttar ett ursinnigt slag med en sten mot hennes
ansikte. Sedan avslutas slagen och skriken tystnar för alltid genom att L:s baneman stryper
henne.

OBS, endast en teori.
Citera
2018-06-14, 19:27
Medlem
Och HD fortsätter cacha... Idag i Sköllersta för korvinköp. Det ger oss väl två scenarion
1. Fortsätter livet som vanligt eftersom hon är oskyldig
2. Fortsätter livet som vanligt eftersom hon är inblandad och spelar oskyldig

Tiden får utvisa vilket alternativ som är rätt i den här helgarderingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in