Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Jag förstår det som att Engodtanke menar att skriken inte kom från LW eftersom att en som blir attackerad inte skriker alls. Vilket är lite märkligt då det räcker med att läsa de flesta fupar rörande mord då någon blivit attackerad. Där kryllar det av grannar som vittnar om skrik i samband med en sådan attack.
Jo, EnGodTanke tror inte på skriken.
Och självklart, ett dåd utesluter inte ett annat på andra sidan vägen.
Men inte bara det att inringaren ringer efter den sista kända kontakten som LW hade, utan inget som vi läst om har hänt som skulle kunna vara dessa skrik. Då borde det kanske framkommit i pressen igår (säskilt i NA som är lokal) som också har haft kontakt med polisen. Om man förstår skrikvittnet, ska det ju inte ha varit ett vanligt skrik. Pressen får sina uppgifter ofta från någon kontakt inom polisen. Möjligt att polisen inte skulle kommenterat det.
Även om vi inte har någon exakt tid på när LW var ut ur huset, kan man kanske anta att det inte var mitt i natten när hon höll på att slå in paketen inför morgondagen. Så tidpunkten kan stämma med vittnets tidsangivelse.
Tänker att offer reagerar olika, men vid kraftig smärta tror jag att de flesta skriker om de inte är medvetslösa eller får munnen tilltäppt.
Vi får väl höra vilka skador LW har så småningom.
Googlade på åklagaren häromdagen. Hittade inte mycket men några fall. I alla de fallen hävdade hon att hon inte ville kommentera, utan att det var förundersökningssekretess. Kanske vi får vänta ända till FUP kommer ut. Om det blir ett åtal vill säga.