Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Runt 23.30 har jag för mig är den tid som polisen uppgett är det senaste livstecken, och med skriken runt 23.40 så verkar det ha varit ett snabbt förlopp. Min teori är att hon gått ut för att möta upp GM utanför hemmet. Innan det så tänker jag att hon meddelat någon att hon ska ut en stund. Behöver dock inte vara så att hon nämnt vem hon skulle träffa, eller ens att hon skulle träffa någon. Det meddelandet kan vara det sista livstecknet. Källan om blod inomhus strider dock mot det. Men jag lägger inte så stor vikt vid obekräftade trådsanningar.

Nä, obekräftade
trådsanningar vet man inte om man ska tro på.
Men har inte avskrivit denna uppgift heller. Man kan ju inte veta.
Samtidigt blir det svårt att få ihop detta med transporten till planket och skriken som jag tror på.
Trots att det låter ologiskt, skulle det kunna vara så att det ändå hänt något på trappen vid dörren. Att "bråket" startat redan tidigare med konversation via sms el dyl.
SD tar bilen ner för snabb transport, i vredesmod stegar in till LW. Hon vill inte släppa in honom och det uppstår fysiskt våld. Kanske han håller henne i ett grepp med armen för att tysta hennes skrik redan här. Hon tappar medvetandet. Liten droppe näsblod på tröskeln. Dörren öppen...
Sedan snabbt in med henne i bilen, bagaget.
Till planket och in med henne. Där han avser att avsluta det hela. Hon är inte död än, skriker på nytt när han håller fast henne i håret. Släpar henne längre in. Hittar en sten. Hon skriker när stenen träffar hennes huvud. Han väntar ett tag för att se om hon är död. Han höjer sin hand igen, hon skriker...
Men tror kanske inte så mycket på denna historia. Kanske mest för att det är onödigt att ta bilen för den korta sträckan. Bara 400 meter eller så.
Att han skulle kunnat dumpa henne någon annanstans med bilen verkar logiskt, men man vet inte om han vill åka runt med en död i bagaget. Nu väldigt blodig kanske?
Han kanske bara vill därifrån. Vem vet om barnen var hemma också. Tänk om någon vaknar?
Hon kan ju ha följt med på en kort promenad i ett upprört tillstånd efter en örfil (lite näsblod som droppat?). Tror inte hon tror att SD är kapabel till det som nu har hänt.
Men mest tror jag på att allt våld ändå skett vid planket. Just nu.
Vet vi om det är öppet någonstans från motorvägen till fp?
https://www.google.se/maps/@59.2889652,15.1868429,3a,46.9y,272.48h,91.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0vR4474XOkjK1d7rI8ZiMQ!2e0!7i1 3312!8i6656