2018-06-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag börjar luta åt att i detta läge tjänar SD på att vara lite underskattade i OU. Om de börjar få 30 % kanske sjuklövern blir helt desperata och börjar lova 6e semestervecka, 35 timmars arbetsvecka, utvisa alla invandrare vad som helst.

SD kommer även i fortsättningen att vara underskattade i OU. Även om Sjupartiet skulle lova detta så är det få väljare som numera tror på dom. Vad de än gör så kommer SD att öka och detta vet de.
2018-06-14, 14:21
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Säg inte det. Jag är en före detta miljöpartist som för första gången kommer rösta SD i höst.
Gissar att jag är jävligt sällsynt, men ändå.

Det är även jag, jag bytte dock till SD 2014. Kul att det finns fler i tråden

Det var miljön som lockade mig till SD.
Den degenererade, otrygga och ickesammanhållande massinvandrings-miljön som pekade mot Tjernobyl- och säldödsnivåer.

Samt bristen på miljötänkande hos de människor Mp vill ta hit i drivor.

Islamiseringen var inte tydlig när jag bytte, men den visar att jag bytte i rätt tid.

Någon undrade om vi fd miljöpartister i tråden (Vi verkar vara flera stycken helt plötsligt.) har bytt till SD pga våra lite nationalromantiska och naturälskande drag. För min del stämmer det mycket bra.

Massinvandringsdelen i Mp höll inte.
Senast redigerad av RingRing2014 2018-06-14 kl. 15:06.
2018-06-14, 14:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Må så vara. Men jag kan ändå inte hitta någon i högre befattning som var så icke-PK att han eller hon redan 2015 sa att SD blir största parti i valet 2018. Det Mauricio Rojas gjorde krävde en smula mod (i alla fall då), men vad jag minns möttes hans artikel av komplett tystnad.

Hon fick en jäkla massa skit, läs bara kommentarerna längst ned i artikeln. Obegripligt att folk kan bli så upprörda över en sådan liten sak några månader innan valet?

https://nyheter24.se/maktkamp24/909480-isabella-lowengrip-tror-att-sd-blir-storst-i-valet-gor-det-inte-sa-mycket-for-mig

Det är inte märkligt att opinionsinstituten friserar siffrorna för SD när trycket på att säga korrekta sanningar är mycket större än att säga sanna sanningar.
2018-06-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är inte märkligt att opinionsinstituten friserar siffrorna för SD när trycket på att säga korrekta sanningar är mycket större än att säga sanna sanningar.
Ja, tänk så mycket lägre SD skulle ha i mätningar om de inte viktades kraftigt till SDs fördel. De borde börja göra så istället. Ut med rådatan på 15-16% i media istället för all denna spekulativa uppblåsning.
2018-06-14, 14:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Som tur är kommer opinionsinstituten att fortsätta underskatta SD. Det kan faktiskt - hur knepigt det än låter - visa sig bli en tillgång inför valet för SD. Även om Sentio och Yougov skulle "trycka upp" SD till låt oss säga 27-29% skulle det viftas bort direkt av mainstream medierna om t ex Demoskop, Novus, Sifo och andra ligger kring 22-24% veckorna innan den 9 september.

Sjuklövern, journalister och opinionsbildare använder inte Sentio och YG som referenser, det är Sifo, Novus och de andra som gäller i deras värld. Låt politikerna, mainstreammedierna och proffstyckarna tro att SD ligger på 22-24% i slutet av augusti så håller sig måhända politikerna lite lugnare och skippar det värsta valfläsket.

Blondinbellas spådom att Sd skulle bli största parti renderade en storm av protester. Jag tror inte på en smygstrategi tror det ger mindre motstånd för bandvagnen när den rullar fram och tar med sig alla i sin väg. Vi kör helt enkelt över de som protesterar. De måste vänja sig att Sverige snart får ett annat styre. Om de inte #står ut så får de gärna flytta.
2018-06-14, 14:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Blondinbellas spådom att Sd skulle bli största parti renderade en storm av protester. Jag tror inte på en smygstrategi tror det ger mindre motstånd för bandvagnen när den rullar fram och tar med sig alla i sin väg. Vi kör helt enkelt över de som protesterar. De måste vänja sig att Sverige snart får ett annat styre. Om de inte #står ut så får de gärna flytta.
Det var ju många kändisar i USA som lovade att flytta till Kanada om Trump vann. Det blev inte mycket av det.

Det jag är mest spänd på är om Ulf Lundells hot om att stoppa allt spelade av "Öppna landskap" ifall SD får över 20% fortfarande gäller. Det gällde visserligen vid det hotande extra valet 2015 som DÖ stoppade. Men jag har inte sett att han har dragit tillbaka hotet. Så det blir nog till att vänja sig att inte höra "Öppna landskap" på radio framöver.
2018-06-14, 14:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Nu när varje person med egna ögon kan se massinvandrings-förfallet tydligt i sin egen vardag är det ändå djupt beklämmande att det behövs en gigantisk trygg stödkrycka, i form av PK-godkänd etablerad media som rapporterar tydligt kritiskt mot afghanerna, innan folk reagerar och ändrar åsikt. Det säger i så fall ganska mycket om mainstreammedias makt. Den makten blir här nästan läskigt tung och påtaglig.
Hade media varit bara hyfsat objektiva med start redan år 1998 (20 år) hade vi idag haft ett betydligt tryggare Sverige. Det hade varit så enkelt! Men ändå så svårt.
Linjerna på status.se pekar just nu unisont och mycket aggressivt brant uppåt. Varje OU nu där SD rycker är fullständig skräck för sjupartiet, man kan nästan fysiskt ta på skräcken som ligger som ett täcke över varje kvadratmeter land vi har.
Många har genom åren talat om att det vore bra med en folkomröstning angående migrationen. Är det inte så att detta val mer eller mindre ÄR just den folkomröstningen?
🇸🇪 Stora Sverigefesten 2018! 🇸🇪
På facebook har jag bråkat med lite sossar. De är helt galna! Allvarligt de ger ett fanatiskt intryck, oavsett vad man skriver så är det våldet har gått ned, Sverige behöver invandringen och tjänar på det, SD är arbetarhatande nazister etc. De försvarar afghanamnestin stenhårt! Som under den mest galna tiden 2015 när massinvationen nådde sin kulmen. Då var ju hela samhället som dessa sossar nu är den en fanatisk kärna. Undrar hur många dessa mest fanatiska asylförsvarare är? 30 % av folket?
2018-06-14, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
På facebook har jag bråkat med lite sossar. De är helt galna! Allvarligt de ger ett fanatiskt intryck, oavsett vad man skriver så är det våldet har gått ned, Sverige behöver invandringen och tjänar på det, SD är arbetarhatande nazister etc. De försvarar afghanamnestin stenhårt! Som under den mest galna tiden 2015 när massinvationen nådde sin kulmen. Då var ju hela samhället som dessa sossar nu är den en fanatisk kärna. Undrar hur många dessa mest fanatiska asylförsvarare är? 30 % av folket?
Snarare 30% av sossarna.
2018-06-14, 14:54
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6voq1/4-av-5-s-valjare-vill-se-minskad-invandring

7%. Av sosseväljarna. Vill ha ökad invandring. 80% vill det inte. Men S går in för att hålla kvar de 7 procenten istället för de 80. Obegripligt. Men för SD är det bara att tacka och ta emot. För övrigt viktigt att sprida dessa siffror så att "den vanliga gråsossen" inser hur partiet kör över dem...
2018-06-14, 14:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, tänk så mycket lägre SD skulle ha i mätningar om de inte viktades kraftigt till SDs fördel. De borde börja göra så istället. Ut med rådatan på 15-16% i media istället för all denna spekulativa uppblåsning.

Dom har ingen korrekt rådata. Det är problemet som de i princip ignorerar. 45% håller sig borta från OU och det är dom som känner att obehag av att säga något inkorrekt.

Framgång föder framgång det är ett känt begrepp som är relevant i sammanhanget. Sd skulle klart öka hos ängsliga grupper som kvinnor om de har framgång i mätningarna. Det vet du också!
2018-06-14, 14:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det är ingen bandvagn utan en vagn med ett musikband
2018-06-14, 14:58
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag uppfattar ökningen mer som att folk mest läser sport, tar del av tidningarnas you tube-klipp, kändishysteri med mera. Konkurrensen om samhällsanalys och politik har dock hårdnat rejält i och med alternativ media. Den senare är ju oberoende och kan av det skälet säga bra mycket mer än vad mainstreammedia kan göra. Ett problem för msm är att de knappast kan säga sig vara först med uppgifter om de afghanska männen eller om tiggeriet. Alternativ media kan ta åt sig den äran och som extra hån är att alternativ media består av mainstreammedias läsare. Mainstreammedia ska alltså upplysa sina läsare vad de redan långt innan skrivit om eller läst på andra ställen på nätet. Hur stor betydelse alternativ media har för expressens nya linje är osäkert, men att det har betydelse är jag säker på.

Sedan är det väl så att expressen insett att deras läsare snart kommer att vara 25+ sverigedemokrater vilket innebär att de manliga läsarna, som är flest, är mellan 35 och 40 procent sverigedemokrater. Det är något som expressen måste hantera. Och om Åkesson i en tv-debatt vände sig till tittarna och sa att Sjöstedt och Lööf menar att 40 procent av er manliga tittare och 20 procent av er kvinnliga tittare är nynazister eller fascister skulle det bli ett jävla tumult. Tror han sitter med det kortet innan valdagen.
Det borde ha räckt med 10% SD tillsammans med alla invandringskritiska väljare i övriga partier ,kan man tycka, för att inte gå i fullt krig mot dem. Men det är inte pengarna som styr, det är politisk övertygelse.

Samma fenomen har tagits upp rörande Filip och Fredriks podcast och deras floppprogram Breaking News. Om vi säger att SD ligger på 25% i dagsläget så är delen unga män 40% och bland pursvenskar 45% . Det är främst unga män med pursvenskt ursprung som följer deras grejer. Dra bort de kvinnor som följer det och några få SD.are eller invandringskritiker som stannar kvar(av 20 pers känner jag ingen med de politiska åsikterna som inte bojkottar dem). Då kan man utan att överdriva säga att Flip och Fredrik i dagsläget tappar över 30% av sina konsumenter på att vara så politiska som de är. Bara på SD väljarna. Till det ska läggas de horder av kritiker mot den förda integrationspolitiken som finns i övriga partier men som ännu inte har gått över.

De måste förlora många miljoner per år på sitt krig i rollen som en pkiansk korsriddare
Senast redigerad av ricardo22 2018-06-14 kl. 15:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in