2018-06-14, 12:02
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Antar att jag inte fick något svar på min fråga om Du kollat hur många meter det är till närmsta byggnad på andra sidan motorvägen...? Du kan sluta skrika till oss här i tråden... de flesta här "pratar" med varandra... och vem svarade Du på i det här inlägget... Dig själv?
Ok! Bortsett från att du håller mig kär, STORA versaler=skrika? (hemskt ledsen) "klickade fel när jag svarade, ok. (vilken tavla) Nu till det väsentliga, SJÄLVKLART har jag mätt avstånd. Jag utgick ifrån att du insåg det. samt till de som har "förmågan att läsa mellan raderna", tack för ert tålamod. Sitta o ursäkta sig med en massa dravel, Äh jag drar o fiskar... (detta inlägg/dialog hade kunnat besparats läsarna om jag begripit HUR jag ska besvara dessa utanför tråden)? PLEASENT FEELINGS! (Likt en bamsebjörns brummande)
Citera
2018-06-14, 12:02
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den där egendomliga beskrivningen blir man ju knottrig i huvet av. Skriken kom väl från samma område där LW hittades och hon hittades på den sida om planket som vetter mot motorvägen.

Oavsett det så bor det väl fler personer där larmaren bor. Om larmaren överhuvudtaget bor där den säger att den bor.

Ponera att larmaren är mördaren. Han vill få oss att tro att FP är BP. Den här uppgiften om skriket låser ju BP till FP. BP kan ju vara någon annan stans t.ex hemma hos larmaren och BO har transporterats till FP. Larmaren bor inte ens på andra sidan motorvägen men bara anger det.

Tänk på den ni!

Enligt användaren som skrev till oss att de larmat 112 den natten och att de sedan blivit förhörda av polisen i 3 timmar om detta några dar senare så går det stick i stäv med din teori.
Skulle förhöret ägt rum så vet ju polisen vilka som larmade, knappast mördaren.
Skulle förhöret inte ägt rum och larmaren är anonym (de gånger jag ringt 112 vill de ALLTID veta vem som ringer såvida inte nån annan ringt om samma före mig) så blir ju enda syftet att ljuga för oss i tråden vilket inte har nån betydelse för polisen.
Faktum är att ett larmsamtal HAR ägt rum, knappast mördaren som vill tala om att ett brott har begåtts då hen säkert vill ha försprång, varför skulle mördaren ens vilja påkalla uppmärksamhet via 112 övh
Citera
2018-06-14, 12:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Begriper inte heller varför HD står vid SD’s sida, för så uppfattar jag det som. Är hon möjligtvis nöjd över att LW, kvinnan som förstörde äktenskapet, är ur vägen? Märkligt beteende
Visst var det en postare som la ut ett inlägg från HDs ”burkletarsida” som hon skrivit efter USA-resan? Skulle gärna läsa det igen men kan inte hitta det när jag söker.
Det verkar ju som att HD och LW haft en vänskapsrelation (även efter att otroheten kom fram?) vilket även ökar märklighetsfaktorn. Är HD lika iskall och insyltad eller svävar hon högt bland molnen i förnekelse?

(Jag är inte så bevandrad i sökfunktionen så det kan vara därför jag inte hittar rätt. Om någon ids förklara så tar jag tacksamt emot hjälp).
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-14 kl. 12:18.
Citera
2018-06-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt rykten ska det ha funnits blodspår i lägenheten.
Jag bedömer den infon som trovärdig pga vem det kom ifrån.
Polisen var snabba med att gå ut med att det rörde sig om människorov, så det måste funnits något som tydde på det. Att de så snabbt förstod att hon inte försvunnit frivilligt.
Var dom snabba med människorov? Finns det tid när det sattes?
Som jag sett och förstått det så var det ett försvinnande initialt, först på torsdagen går pressen ut med rov?!
Polisen kan ju gjort den bedömningen tidigare, men hennes hem var inte avspärrat på onsdag fm, som det borde varit om det var rov?!
Citera
2018-06-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ok! Bortsett från att du håller mig kär, STORA versaler=skrika? (hemskt ledsen) "klickade fel när jag svarade, ok. (vilken tavla) Nu till det väsentliga, SJÄLVKLART har jag mätt avstånd. Jag utgick ifrån att du insåg det. samt till de som har "förmågan att läsa mellan raderna", tack för ert tålamod. Sitta o ursäkta sig med en massa dravel, Äh jag drar o fiskar... (detta inlägg/dialog hade kunnat besparats läsarna om jag begripit HUR jag ska besvara dessa utanför tråden)? PLEASENT FEELINGS! (Likt en bamsebjörns brummande)
?!
Citera
2018-06-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Enligt användaren som skrev till oss att de larmat 112 den natten och att de sedan blivit förhörda av polisen i 3 timmar om detta några dar senare så går det stick i stäv med din teori.
Skulle förhöret ägt rum så vet ju polisen vilka som larmade, knappast mördaren.
Skulle förhöret inte ägt rum och larmaren är anonym (de gånger jag ringt 112 vill de ALLTID veta vem som ringer såvida inte nån annan ringt om samma före mig) så blir ju enda syftet att ljuga för oss i tråden vilket inte har nån betydelse för polisen.
Faktum är att ett larmsamtal HAR ägt rum, knappast mördaren som vill tala om att ett brott har begåtts då hen säkert vill ha försprång, varför skulle mördaren ens vilja påkalla uppmärksamhet via 112 övh
Bra skrivet och tänkt!
Citera
2018-06-14, 12:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hon har ju historiskt sett anledning att misstro honom. Det är det här jag inte begriper, att hon inte tar avstånd från SD på grund av osäkerhet. Istället väljer hon att att vara honom nära.
Precis, vad visste Lena? Och vad vet HD? Tål att tänkas på.

Intresserat även mig.
HD lär inte vara insatt medmera än att den heltäckande buggningen isf skulle avslöjat dom. Den är dom med visshet inte mäktiga att klara.
Återstår ett tyst medgivand– Det vill säga att hon inte vill veta.
Citera
2018-06-14, 12:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jo, det klart. Grejen är den att när paret anmälde skriken visste ingen om LW. Hon saknades först på morgonen. Dumt av mördaren att försöka locka polisen till ett mordoffer som inte ens var saknad vid tillfället.

Grejen är den att mördaren visste att han mördat LW och var han slängt henne men har ju ingen kontroll på när hon kommer att saknas eller upptäckas. Mördaren är bara intresserad av att avleda från var brottsplatsen finns.

-----------------------------------------------------------------------
LW säger till en bekant:
-Jag bor bakom ett bullerplank.

En bekant till LW åker på motorvägen och säger:
- Där bakom bullerplanket bor LW

LW hittades alltså framför bullerplanket.

Åhå jaja.
Citera
2018-06-14, 12:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Avsaknad av skor kan tyda på att LW lämnat bostaden ofrivilligt. Hade hon skor på sig tyder det på att brottsplats ej är inomhus, och att hon lämnat bostaden frivilligt och utan stress.
Citat:
Ponera att larmaren är mördaren. Han vill få oss att tro att FP är BP. Den här uppgiften om skriket låser ju BP till FP. BP kan ju vara någon annan stans t.ex hemma hos larmaren och BO har transporterats till FP. Larmaren bor inte ens på andra sidan motorvägen men bara anger det.
Fantiserar lite i samma riktning. LGH kan vara BP. GM bär LW till FP.
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Syftet skulle i så fall vara avledande (uppgifter om fel tid och plats).
Senast redigerad av Draifos 2018-06-14 kl. 12:34.
Citera
2018-06-14, 12:17
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Intresserat även mig.
HD lär inte vara insatt medmera än att den heltäckande buggningen isf skulle avslöjat dom. Det är dom inte mäktiga att klara.
Återstår ett tyst medgivand– Det vill säga att hon inte vill veta.
Typiskt strutsbeteende. Börjar också luta åt att det är så det förhåller sig. Någon borde börja gräva upp sanden runt HD, vi får hoppas att spadarna inte dröjer.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-14 kl. 12:20.
Citera
2018-06-14, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Fågelvägen till vittnets hus beskrivs i tråden som runt 100 m (över motorvägen), tvivlar inte på att hen hört skrik vid tidpunkten. Hen skrev i tråden när det blev känt att Lena saknades (dagen därpå). Vet inte på vilken våning hen bor på men kan tänka mig någon/några våningar upp. Att dom på andra sidan planket (mot Lenas hus) kanske inte har fönster öppna eftersom vad jag förstått är enplanshus (jag skulle inte ha fönstren öppna isf). Dessutom är bullerplanket uppsatt för att få bort ljud mot området där Lena bodde så ljuden hördes inte lika bra åt det hållet...

Kanske sovrummens placering förutom om fönstren är öppna eller inte. Kanske hur sängarna är placerade i rummet. Hur djupt man sover (den första timmen efter insomnande faller man vanligtvis ner i djupsömnen ganska fort). Någon har tagit sömnmedicin. En annan hör men orkar inte bry sig, kanske knappt fattar vad som händer om man är sömndrucken. Någon lyssnar på något med hörlurarna på.

Men några kanske har vaga eller något minne av något när man får påknackning på dörren? Eller läser om fallet i tidningen.

Nu tjatar jag om Tova fallet igen. Där var det den ena makan som hörde döds- skriket och först långt senare rapporterade paret om detta de hört på natten. Det efter diskussioner hemma när de läst att polisen ville ha uppgifter om någon märkt/hört något. De första tankarna de hade var att de tänkte att polisen ju redan visste att Tova var mördad och att de egentligen inte hade något direkt att tillföra. Någon annan säkert hört skriket eller något liknande.

Så vittnen kan finnas men inte förstå att de har viktig information att tillföra. Ibland kan ju t ex att du INTE har sett eller hört något vid en viss tidpunkt var viktig.

Kanske du var ute på en hundpromenad just då. Men du varken såg eller hörde något. Det kan också var en viktig information.
Citera
2018-06-14, 12:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Den där egendomliga beskrivningen blir man ju knottrig i huvet av. Skriken kom väl från samma område där LW hittades och hon hittades på den sida om planket som vetter mot motorvägen.

Oavsett det så bor det väl fler personer där larmaren bor. Om larmaren överhuvudtaget bor där den säger att den bor.

Tänk på den ni!

Exakt så har jag också tänkt. Har någon bevisligen skrikit för att en person ringt och larmat om
att så har skett? Vilket skulle syftet kunna vara med att ringa detta larmsamtal om det inte var för att rädda/hjälpa någon i nöd? Inringaren kan ha velat ge sken av att FP är BP, vilket jag gissar att den inte är. Obehagliga funderingar men dock nödvändiga, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in