2018-06-14, 11:38
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Korrekt!

Några örebroare får rycka ut och göra ett ljudprov bakom planket. En lyssnar från Dammvägen, en på Byalagsvägen/Rättarevägen och en på Rättarevägen mot grönområdet till. Man får ta hänsyn till övrigt buller, vind mm.
Citera
2018-06-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
RÄTTELSE: Fick äta upp min ord angående noggrannheten. Framgick inte på Eniros karta att del av Rättarevägen fortsätter/går paralellt med FP. Skall INTE upprepas. Faktum kvarstår, DE BOENDE DET BERÖR PÅ RÄTTAREVÄGEN MÅSTE NÄSTINTILL VARIT I KOMA FÖR ATT UNDVIKA EN KVINNAS DÖDS SKRIIIK. -Oavsett!
Antar att jag inte fick något svar på min fråga om Du kollat hur många meter det är till närmsta byggnad på andra sidan motorvägen...? Du kan sluta skrika till oss här i tråden... de flesta här "pratar" med varandra... och vem svarade Du på i det här inlägget... Dig själv?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Blir lite egendomligt när LW hittas bakom planket från området skriken kom ifrån, tycker du inte det?
Det finns en illustrerad bild hur bullerplank fungerar i länken nedan:

http://www.bullerskydd.com/modeller/reflekterande-bullerskydd-22002044

Man måste ansöka om bygglov för att bygga bullerplank för att oljud kan förstärkas för boende på andra sidan gatan. Vad som gäller för absorberande plank vet jag inte, men detta verkar vara reflekterande.

Den där egendomliga beskrivningen blir man ju knottrig i huvet av. Skriken kom väl från samma område där LW hittades och hon hittades på den sida om planket som vetter mot motorvägen.

Oavsett det så bor det väl fler personer där larmaren bor. Om larmaren överhuvudtaget bor där den säger att den bor.

Ponera att larmaren är mördaren. Han vill få oss att tro att FP är BP. Den här uppgiften om skriket låser ju BP till FP. BP kan ju vara någon annan stans t.ex hemma hos larmaren och BO har transporterats till FP. Larmaren bor inte ens på andra sidan motorvägen men bara anger det.

Tänk på den ni!
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men kära nån...? Min fråga var bara om Du vet hur långt det är från brottsplatsen till närmsta hus över motorvägen. Och sa att på nedre botten sover jag inte med öppet fönster kan dock göra det om jag bor någon/några våningar upp...

dalaan uppger en 60-70 m från dem.
Citera
2018-06-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt rykten ska det ha funnits blodspår i lägenheten.
Jag bedömer den infon som trovärdig pga vem det kom ifrån.
Polisen var snabba med att gå ut med att det rörde sig om människorov, så det måste funnits något som tydde på det. Att de så snabbt förstod att hon inte försvunnit frivilligt.

Förlåt flixa81. Nu måste du rätta mig om jag minns fel, men har inte du tidigare poängterat att allt var i sin ordning i huset? Nu säger du att det fanns blodspår?

Har du fått ny information? Har vederbörande ändrat sig? Har jag uppfattat din tidigare information fel?
Citera
2018-06-14, 11:44
Medlem
Citat:
dalaan uppger en 60-70 m från dem.
Tack... och inget bullerplank mellan...
Citera
2018-06-14, 11:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
HD behöver nog tänka till oavsett. En ständigt otrogen egoist har man knappast någon tillit till och fallet med LW kommer väl för alltid finnas kvar hur det än går. När ljuger han och inte?
Det lär födas många frågor kring detta och hon bör passa sig för att dingla i linor, vandra vid stup, simma i djupa vatten, utforska grottgångar mm., speciellt om hon vet något och med honom.
Vänskapsband kan ändras över år och då är hållhakar inte att önska.
Hon har ju historiskt sett anledning att misstro honom. Det är det här jag inte begriper, att hon inte tar avstånd från SD på grund av osäkerhet. Istället väljer hon att att vara honom nära.
Precis, vad visste Lena? Och vad vet HD? Tål att tänkas på.
Citera
2018-06-14, 11:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Det enda som visas av intresse är datum för senaste inloggning, alltså inte när på dygnet. SD har inte loggat något sedan 10 maj men HD reggade några cachar i helgen. Oklart vilka som var med.
Tack för svar! OM han skulle skriva något skulle du kunna se det då?
Citera
2018-06-14, 11:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt AB så kom det bara ett larmsamtal om skrik i natten klockan 23.47.18 den 14 maj.
Tycker det låter lite konstigt faktiskt. Att larmaren sen skriver om det på flashback gör mig lite fundersam.
Var det verkligen ett skrik eller bara ett larm om ett skrik som aldrig ägt rum?

Tycker att det verkar "orimligt" att hitta på att de hört skrik över motorvägen och att det skulle sedan stämma med det som rapporterades i pressen igår (ganska bra tidsmässigt).
Att sedan hitta på att man suttit i förhör tre timmar låter heller inte som något man kan hitta på.
Detaljrikedomen och tankarna runt samtalet till SOS och händelsen som dalaan skriver gör att jag tycker att det låter trovärdigt.

Om skribenten skrivit att man bodde på samma sida som fyndplatsen, nära planket, bara berättat i lite rapportform att man ringt 112, kollat lite. Sen förhör hos polisen. Utan de "färgade" upplevelserna, då kanske jag hade funderat lite mer.

Kanske skrikvittnet dels ville se vad informationen här kunde få fram för ytterligare information, men också kanske man blir starkt känslomässigt påverkad av ett sådant mord som man har varit "med om" att höra offret skrika ut sin dödsångest??

Måste vara mycket hemskt att höra dessa skrik och sedan veta att det var det värsta tänkbara som verkligen hände...
Citera
2018-06-14, 11:47
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den där egendomliga beskrivningen blir man ju knottrig i huvet av. Skriken kom väl från samma område där LW hittades och hon hittades på den sida om planket som vetter mot motorvägen.

Oavsett det så bor det väl fler personer där larmaren bor. Om larmaren överhuvudtaget bor där den säger att den bor.

Ponera att larmaren är mördaren. Han vill få oss att tro att FP är BP. Den här uppgiften om skriket låser ju BP till FP. BP kan ju vara någon annan stans t.ex hemma hos larmaren och BO har transporterats till FP. Larmaren bor inte ens på andra sidan motorvägen men bara anger det.

Tänk på den ni!

Jo, det klart. Grejen är den att när paret anmälde skriken visste ingen om LW. Hon saknades först på morgonen. Dumt av mördaren att försöka locka polisen till ett mordoffer som inte ens var saknad vid tillfället.
Citera
2018-06-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hon har ju historiskt sett anledning att misstro honom. Det är det här jag inte begriper, att hon inte tar avstånd från SD på grund av osäkerhet. Istället väljer hon att att vara honom nära.
Precis, vad visste Lena? Och vad vet HD? Tål att tänkas på.
Begriper inte heller varför HD står vid SD’s sida, för så uppfattar jag det som. Är hon möjligtvis nöjd över att LW, kvinnan som förstörde äktenskapet, är ur vägen? Märkligt beteende
Citera
2018-06-14, 12:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag undrar desamma.

Dessutom undrar jag om huruvida det skulle vara möjligt att låta en annan åklagare leda fallet skulle nya bevis komma upp i fallet?

Eller är det kutym att låta den som redan är insatt i fallet att driva det vidare (pga ekonomiska skäl samt praxis)?
Åklagaren uppgift är att föra statens talan.
Överåklagare kan byta ut åklagaren om särskilda skäl föreligger vilket det inte gör om endast övertro i värdering av häktandegrunder förekommit, (från skäligen till sannolikt misstänkt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in