Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 08:56
Medlem
Jag tror helt klart på en bio som redan där gallrar bort. Nej, jag köper inte det att tjejer ska ställa kraven, det är inte så jag ser det. En bra bio brukar hjälpa så att man slipper spendera tid på de som senare visar sig helt meningslösa.

Att det skulle resultera i färre swipes är ju själva poängen. Men att de som inte känner sig träffade skulle hoppa swipen om man utöver det har bra bilder, må hända, men jag tror man får bort fler man inte vill ha än att man skulle förstöra för sig gentemot de andra.
Citera
2018-06-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Sluta fjanta med avsaknaden av egna begrepp och inspiration av vad andra säger. Tänk själv.

Det är mig likgiltigt då det är män jag dejtar och inte kvinnor. Jag får tusentals intresserade män precis som de flesta kvinnor och givetvis blir det ett visst sorterande gällande kontakt eller om man själv ska ta kontakt. Eftersom ni män tar vad som helst (vilket resulterar i att tusentals män kan hinta intresse) men när det kommer till kritan gillar ni inte dittan eller dattan. Ni visar intresse för allt men vill sedan meddela kvinnor att de inte duger. Har svårt att tänka mig det som kvinnlig strategi.

Grattis, än en gång lyckas du med att inte bemöta mig på ett relevant sätt!

Min tes var att kvinnor är mer benägna att yppa kravlistor och dealbreakers. Du motsatte dig detta; nu går du in på något helt annat.

Gör en argumentationskarta över vår diskussion nästa gång så slipper jag bemöta ovidkommande saker.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-14 kl. 10:06.
Citera
2018-06-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det går inte bra, men när du efterfrågar empati när du är ledsen så ska man komma med napp och snuttefilt? Då duger det att lägga energi på dig?

Jag vill inte lägga energi på dig för jag stör mig på ganska mycket i ditt upplägg och vad du gör. Men det är nåt som gör att jag inte kan låta bli, du verkar ju fan inte dum och det är svårt att blunda när man ser att ganska små justeringar skulle förbättra läget för den där killen som strävar efter att hitta rätt men som snubblar på sig själv.

I all välmening.

Du får nog utveckla. Hur snubblar jag på mig själv?
Citera
2018-06-14, 10:43
Medlem
Hur brukar ni göra efter en lyckad dejt (som inkluderar sex, om det spelar nån roll)? Brukar ni "spela svåra" och vänta med att höra av er, eller är ni snabba med att söka kontakt och säga och att ni vill ses igen?
Citera
2018-06-14, 10:54
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Hur brukar ni göra efter en lyckad dejt (som inkluderar sex, om det spelar nån roll)? Brukar ni "spela svåra" och vänta med att höra av er, eller är ni snabba med att söka kontakt och säga och att ni vill ses igen?

Vänta 2-3 dagar innan du skriver, sen skriva något typ "hade en trevlig kväll tsm " inget mer, vänta tills hon svarar
Citera
2018-06-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Vänta 2-3 dagar innan du skriver, sen skriva något typ "hade en trevlig kväll tsm " inget mer, vänta tills hon svarar

Tack för input!

Liten update:
Tjejen i fråga skrev och dumpade mig. "Jag kände inte 100% vibe och kemi så som man vill. Är nog bäst att ses som vänner framöver."

Känns helt galet. Förstår verkligen inte. Hon var väldigt på mig. Såg mig in i ögonen och så vidare, var dessutom den som initierade att kyssas och röra vid varandra. Ville hon bara ligga, eller vad? Jag sa uttryckligen under dejten "vi kanske inte borde göra någonting med varann nu för jag vill detta ska ge möjlighet till något seriöst."

Känns som att samma jävla mönster upprepas hela tiden. Träffar tjejer som är svinpå mig och efter vi har legat med varandra så dumpar de mig. Trots att sexet varit bra.

Blir verkligen genuint ledsen av det här. Att någon går från 100 till 0. Den här gången ska jag be henne vara helt ärlig om vad som hände, om vad hon kände och varför. Jag vill veta varför den här förbannelsen vilar över mig.
Citera
2018-06-14, 11:26
Medlem
Citat:
Tack för input!

Liten update:
Tjejen i fråga skrev och dumpade mig. "Jag kände inte 100% vibe och kemi så som man vill. Är nog bäst att ses som vänner framöver."

Känns helt galet. Förstår verkligen inte. Hon var väldigt på mig. Såg mig in i ögonen och så vidare, var dessutom den som initierade att kyssas och röra vid varandra. Ville hon bara ligga, eller vad? Jag sa uttryckligen under dejten "vi kanske inte borde göra någonting med varann nu för jag vill detta ska ge möjlighet till något seriöst."

Känns som att samma jävla mönster upprepas hela tiden. Träffar tjejer som är svinpå mig och efter vi har legat med varandra så dumpar de mig. Trots att sexet varit bra.

Blir verkligen genuint ledsen av det här. Att någon går från 100 till 0. Den här gången ska jag be henne vara helt ärlig om vad som hände, om vad hon kände och varför. Jag vill veta varför den här förbannelsen vilar över mig.

Och så var vi där igen. Lite detta som är snubblar på sig själv. Tänker inte förklara mer för du är ju så smart så det ska väl du klara av?

Från den där som upplevt 20 orgasmer och dejter och nu så är du som lilla Bambi som kryper ihop och undrar vad som hände.

"Hon såg mig i ögonen" Jag vad fan ska hon annars titta när ni pratar med varandra?

Hon ville uppenbarligen bara släta över dig och så kan det gå när man inte kan det mest grundläggande.
Senast redigerad av xtroverto 2018-06-14 kl. 11:31.
Citera
2018-06-14, 11:30
Medlem
Citat:
Och så var vi där igen. Lite detta som är snubblar på sig själv. Tänker inte förklara mer för du är ju så smart så det ska väl du klara av?

Du tänker att man inte ska ligga på första dejten (eller tidigt över huvud taget)?
Citera
2018-06-14, 11:34
Medlem
Citat:
Du tänker att man inte ska ligga på första dejten (eller tidigt över huvud taget)?
Jag tänker ingenting utan att det är bra att du får smaka på din egen medicin.

Synd att säga det men tyvärr, du verkar ju aldrig lära dig.
Och den stora frågan är inte ligga eller ej, utan tror man det så är man lite offside redan där.

Tillbaks till ritbordet och börja om.
Citera
2018-06-14, 11:42
Medlem
Citat:
Tack för input!

Liten update:

Ringde det inga klockor att hon kanske inte är flickväns material när hon initierade sex under första dejten? Låt mig säga att hon var ingen större förlust med tanke på vad du verkar leta efter, men som du säkert vet nu så är det svårt att hitta något långvarigt på tinder.

Sen måste du börja sätta ner foten istället för att låta dessa tjejer våldta dig, hur ska du förvänta dig respekt annars?
Senast redigerad av bubbbles 2018-06-14 kl. 11:47.
Citera
2018-06-14, 11:45
Medlem
Citat:
Jag tänker ingenting utan att det är bra att du får smaka på din egen medicin.

Synd att säga det men tyvärr, du verkar ju aldrig lära dig.
Och den stora frågan är inte ligga eller ej, utan tror man det så är man lite offside redan där.

Tillbaks till ritbordet och börja om.

Om du inte har någon uppfattning i frågan behöver du inte låtsas som att du har det. Det är inte "min egen medicin". Om jag är jävligt på en tjej och initierar sex så vill jag ses igen för att se vad det kan leda till.
Citera
2018-06-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Ringde det inga klockor att hon kanske inte är flickväns material när hon initierade sex under första dejten? Låt mig säga att hon var ingen större förlust med tanke på vad du verkar leta efter, men som du säkert vet nu så är det svårt att hitta något långvarigt på tinder.

Sen måste du börja sätta ner foten istället att för att låta dessa tjejer våldta dig, hur ska du förvänta dig respekt annars?

Ja, det gjorde det. Men hon var extremt rolig och intelligent så jag försökte ändå se förbi det. Kanske dags att sluta intala sig att människor på dessa dejtingappar är ute efter förhållanden.

Glömde min jacka hos slynan (ja, jag tänker kalla henne en slyna eftersom hon utnyttjade mig känslomässigt för att få någonting som hon borde kunna få utan att göra det – sex) så jag ska förbi och hämta den sedan. Tänker fråga henne varför det blev som det blev och verkligen få henne att inte sugarcoata saker; om hon kan ge mig det kan det möjligtvis vara en biljett ut ur de här banorna.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-14 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in