Citat:
“Ingenting”?! Jag har följt svensk invandringspolitik i decennier och jag har aldrig någonsin sett nåt så idiotiskt som afghanamnestin. Allt som kan vara fel, är fel.Det är 9000 “barn” som inte är barn, vare sig nu eller när de kom hit. Det är 99,8% män. De är inte flyktingar och har inte rätt till asyl här, de bodde i ett säkert land (Iran) och passerade många andra säkra länder på vägen hit. De får en exklusiv gräddfil baserad på etnicitet. Riktiga flyktingar från t ex Syrien, eller ensamkommande som inte är afghansk-iranska hazarer, får inte biljett till gräddfilen. Det är ju för fan rasism, riktig rasism enligt ordboksdefinitionen för en gångs skull. Och det var några batikkärringar som tvingade fram alltihop genom slug aktivism.
Och, kanske viktigast av allt: Allt som är åt helvete med afghanamnestin har jag fått reda på i detalj via vanlig media. Har inte behövt komplettera med så mycket som en bokstav från alternativmedia. Det innebär att alla vanliga svenssons som enbart läser MSM har kunnat göra likadant. Visserligen dröjde de riktigt snaskiga artiklarna till maj/juni, vilket fördröjde reaktionen, men ändå. Nu vet alla, och opinionen har påverkats enormt sedan december. Motståndet har ökat med 18 procentenheter sedan dess, till 53. I kombination med alla andra skräckartiklar som kommit på sistone är det dynamit. Inte “ingenting”.
Citat:
Fast afghanamnestin är ju som du själv påpekar en del av rapporteringen av Expressen m fl. Det hör till paketet. Och opinionen har som jag skrev ovan förändrats radikalt sedan december. +18 pe på ett halvår är extremt. 11 september-extremt.
Jag är fortfarande mer inne på att det är den ändrade rapporteringen från t.e.x Expressen (om b.l.a just Afghanerna) plus Löfvens famösa framträdande i partiledardebatten som ligger bakom de kraftiga rörelserna från S till SD den sista månaden.
Kom ihåg att det inte hände någonting drastiskt i opinionen när de tre clownerna hade sin ursprungliga presskonferens om ensamkommandebeslutet i november 2017.
Kom ihåg att det inte hände någonting drastiskt i opinionen när de tre clownerna hade sin ursprungliga presskonferens om ensamkommandebeslutet i november 2017.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-06-13 kl. 23:06.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-06-13 kl. 23:06.

Hatten av för honom, han hade definitivt en bra känsla för detta med SD i opinionen. Min gissning är att han blev duktigt utskrattad av många när han kom med sin prognos.