Citat:
Ursprungligen postat av
mercy
Jag tror att "tangentbordskrigarna" aldrig haft någon form av livskris eller insikt om hur det påverkar när en människa totalt tappar fotfästet.Först när man drabbas av något svårt i sin närmre krets kan man förstå även om man inte accepterar.
Jag tror inte att föräldrarna gjorde detta av ondska. De var förtvivlade av alla negativa sjukdomsbesked vilket till sist bröt ner dem. Föräldrarna. O + H, ville inte leva utan varandra. Vare sig O eller H kunde heller inte tänka sig att leva utan sina barn
Jag tror att många föräldrar som förlorat sina barn har tämligen låga tankar om de som mördar sina.
Sedan finns det ju inget som tyder på att någon i familjen var döende så om de ville leva alla tillsammans så kunde de ju ha fortsatt med det.
Deras egna ord (i polisens tolkning) är fortfarande "ingen framtid med livskvalitet på grund av barnens sjukdomssituation". Det vill säga de tyckte inte livet var värt att leva
ens tillsammans eftersom deras barn inte var friska.
Tills någon lägger fram bevis för hur mycket föräldrarna kämpat och stångat sig blodiga så utgår jag från de uppgifter som finns där barnen hade trötthetssyndrom (knappast dödligt) och skolan gjorde allt i sin makt för att hjälpa föräldrarna och pappan verkar ha ägnat sina 10 procent reducerad arbetstid (vilket han gnällde över som en jobbig uppoffring tydligen) till att smida mordplaner och knåpa ihop testamenten.