2018-06-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det "lättsålda" huset är fortfarande till salu. Vem vill flytta in där när man inte vet hur familjen dött? Vad tror de liksom? Folk vill ha svar, ingen skulle köpa ett hus där det är oklart hur en hel familj dött. Inte heller vill man bli uthängd i detta forum, förstås. Den som köper riskerar ju det. Mördaren/mördarna glömde att de inte kan styra den digitala världen. De trodde att familjen bara skulle försvinna, men faktum är att de lever för evigt i det digitala. Medan barnen levde var det tyst om dem, tror att föräldrarna skulle bli förbluffade över intresset för deras barn. Barnen som var så livsodugliga i deras ögon?

Så fort media går ut med vad som hänt så säljs huset förmodligen till någon kallsint typ. Ovissheten vad som hänt gör att ingen vågar idag. Alla väntar på förklaring.

Själv skulle jag förmodligen hellre bli överkörd av ett tåg än att bo där ens en natt men det är ju bara jag.
Citera
2018-06-13, 22:25
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag tror att "tangentbordskrigarna" aldrig haft någon form av livskris eller insikt om hur det påverkar när en människa totalt tappar fotfästet.Först när man drabbas av något svårt i sin närmre krets kan man förstå även om man inte accepterar.

Jag tror inte att föräldrarna gjorde detta av ondska. De var förtvivlade av alla negativa sjukdomsbesked vilket till sist bröt ner dem. Föräldrarna. O + H, ville inte leva utan varandra. Vare sig O eller H kunde heller inte tänka sig att leva utan sina barn

Jag tror att många föräldrar som förlorat sina barn har tämligen låga tankar om de som mördar sina.

Sedan finns det ju inget som tyder på att någon i familjen var döende så om de ville leva alla tillsammans så kunde de ju ha fortsatt med det.

Deras egna ord (i polisens tolkning) är fortfarande "ingen framtid med livskvalitet på grund av barnens sjukdomssituation". Det vill säga de tyckte inte livet var värt att leva ens tillsammans eftersom deras barn inte var friska.

Tills någon lägger fram bevis för hur mycket föräldrarna kämpat och stångat sig blodiga så utgår jag från de uppgifter som finns där barnen hade trötthetssyndrom (knappast dödligt) och skolan gjorde allt i sin makt för att hjälpa föräldrarna och pappan verkar ha ägnat sina 10 procent reducerad arbetstid (vilket han gnällde över som en jobbig uppoffring tydligen) till att smida mordplaner och knåpa ihop testamenten.
Citera
2018-06-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpannkakan
Så fort media går ut med vad som hänt så säljs huset förmodligen till någon kallsint typ. Ovissheten vad som hänt gör att ingen vågar idag. Alla väntar på förklaring.

Själv skulle jag förmodligen hellre bli överkörd av ett tåg än att bo där ens en natt men det är ju bara jag.

Så möblerna och sängarna flickorna hittades döda i, är fortfarande uppställda i huset för en visning?
Citera
2018-06-13, 22:44
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Jag tror som du. I en dysfunktionell familj kan saker pågå som många intekan tänka sig i sin vildaste fantasi om man inte snuddat vid något liknande själv.
Dödandet kan mycket väl setts som en kärlekshandling
Min fetning:
Tror du pekar på något väsentligt här. Jag tror att ur föräldrarnas perspektiv såg de ett slut på allt lidande, både för barnen och sig själva
Citera
2018-06-13, 22:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att många föräldrar som förlorat sina barn har tämligen låga tankar om de som mördar sina.

Sedan finns det ju inget som tyder på att någon i familjen var döende så om de ville leva alla tillsammans så kunde de ju ha fortsatt med det.

Deras egna ord (i polisens tolkning) är fortfarande "ingen framtid med livskvalitet på grund av barnens sjukdomssituation". Det vill säga de tyckte inte livet var värt att leva ens tillsammans eftersom deras barn inte var friska.

Tills någon lägger fram bevis för hur mycket föräldrarna kämpat och stångat sig blodiga så utgår jag från de uppgifter som finns där barnen hade trötthetssyndrom (knappast dödligt) och skolan gjorde allt i sin makt för att hjälpa föräldrarna och pappan verkar ha ägnat sina 10 procent reducerad arbetstid (vilket han gnällde över som en jobbig uppoffring tydligen) till att smida mordplaner och knåpa ihop testamenten.
Tack för ett bra inlägg!
Citera
2018-06-13, 22:50
Medlem
Citat:
Min fetning:
Tror du pekar på något väsentligt här. Jag tror att ur föräldrarnas perspektiv såg de ett slut på allt lidande, både för barnen och sig själva

Som de skapat själva genom att långsamt förgifta sina barn?
Citera
2018-06-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpannkakan

Ovissheten? Så vitt jag har hört mördades 2 barn i huset, är inte det illa nog?
Tror du verkligen någon sitter och väntar på att lägga bud beroende på hur barnen blev mördade?

"Blev barnen mördade under lugna former (sömnpiller) lägger jag bud, men blev dom mördade brutalt med kniv står jag nog över"

Jag tror absolut att huset blir sålt så småningom men Jag tror knappast att någon inväntar mer information innan dom lägger bud.
Citera
2018-06-13, 22:53
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Som de skapat själva genom att långsamt förgifta sina barn?
Herre min Gud är du på riktigt? Källa på att föräldrarna långsamt förgiftade sina barn, tack!(skvaller och trådsanningar undanbedes)
Citera
2018-06-13, 22:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Herre min Gud är du på riktigt? Källa på att föräldrarna långsamt förgiftade sina barn, tack!(skvaller och trådsanningar undanbedes)
Är du på riktigt?
Du som kan se mord som en form av kärlekshandling.
Citera
2018-06-13, 23:04
Medlem
Citat:

Du får väl kolla igenom vad Elli09 skrev igår.
Citera
2018-06-13, 23:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Min fetning:

Ja visst var det så. Ur föräldrarnas perspektiv.
Citera
2018-06-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Ovissheten? Så vitt jag har hört mördades 2 barn i huset, är inte det illa nog?
Tror du verkligen någon sitter och väntar på att lägga bud beroende på hur barnen blev mördade?

"Blev barnen mördade under lugna former (sömnpiller) lägger jag bud, men blev dom mördade brutalt med kniv står jag nog över"

Jag tror absolut att huset blir sålt så småningom men Jag tror knappast att någon inväntar mer information innan dom lägger bud.

Så länge som morden är ouppklarade kommer allt runt denna familj + huset vara föremål för spekulationer. Risken är överhängande att det fortsätter så. Vem vill utsätta sina barn för skvaller i skolan? "Jaha, bor du i huset där vår klasskompis dog?" "Hur är det att bo i huset där hela familjen dog?" Bäst är att inte veta något alls, men i en så liten by tror jag inte det är möjligt. Kanske kommunen går in och köper villan, det är trots allt redan en "skolbyggnad" så att säga. Satt lärarna vid matsalsbordet? Var det ingen enda lärare som ifrågasatte upplägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in