2018-06-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Det har vid flera tillfällen skrivits både här o på IG att det var Tim som avslutade förhållandet med Tereza. Det ska vara hans vänner som uttalat.. Men... Som vanligt, spekulationer
Visst kan man känna lika stor sorg iaf, men han var inte lämnad o ratad.

Jag har också hört, andrahandsuppgifter men inte tredjehandsuppgifter, att Tim avslutade med Tereza månader innan 20 april. Att hans vänner ska ha uttalat det finner jag inte alls konstigt!! Som jag förstod så har de aldrig stått ut med tanken på att Avicii ska ha riktig flickvän och behöva dem mindre. I försvar till vännerna vad det gäller just Tereza så hade hon beroendeproblem har jag hört och det var ytterligare en faktor till Tims val att avsluta?
Nu har jag inte förstahandsuppgifter från Avicii själv såklart, men ganska bra uppgiftslämnare ändå
Citera
2018-06-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Om Avicii tog livet av sig (som är den officiella hållningen idag) så tror jag att han kände sig väldigt väldigt ensam. Ensam om sina tankar och omgiven av människor som inte brydde sig eller hade förmågan att bortse från Avicii och enbart se Tim. Jag tror att han aldrig har varit tillåten att få ha ett förhållande med en kvinna och utan alla människor boende och levande på honom runtomkring som ett kollektiv dagligen. Jag tror att det blev slut mellan honom och Tereza flera månader före den 20 april, men jag tror inte just Tereza var triggern. Jag tror det var tanken att aldrig få känna riktig kärlek för sig själv som person och att alla hans förhållanden alltid var ifrågasatta av hans "vänner"? Det är mina spekulationer, eller kanske inte bara spekulationer?

Tack, har alltid tänkt att du verkar veta. Utifrån det du skriver låter det rimligt att det handlade om ett bredare kärleks- och relationskomplex hos Tim, det låter helt förskräckligt detta att entouraget hindrade hans kärleksliv. Ja, ensam och utan hopp.
Citera
2018-06-13, 19:36
Medlem
Jag tror att Tim kände en uppgivenhet om att någonsin bara få vara just Tim (sig själv) o inte vara Avicii hela tiden. Han har ju själv uttryckt att det är en stor skillnad på Tim och Avicii. Känslan av att vara någon som man inte är måste vara jättejobbigt. Om man dessutom är en grubblare som funderar över livets gåtor blir det med all sannolikhet ännu jobbigare.
Citera
2018-06-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
I don't know what happened to Tim, whether he was murdered, forced to kill himself or brainwashed as you write. But really think he didn't want to die. You can find so many statements by people who were much closer to him as we all together, as f.ex. Per Sundin, Mike Einziger, Joe Janiak or Neil Jacobson who said that he was full of plans and energy even two days before his death.
What would have happened if the Oman police had given even the slightest hint that there was any foul play? A worldwide shitstorm against the Oman Royal Family, the Arabs and muslims in general would have swept across social media and forums. They had no other possibility than the suicide version. That's why I think the truth is covered up.

Yes you are right about that- actually what you just mentioned was my absolute first gut feeling when these news broke out- I was thinking that it is a political and diplomatical hodgepodge to indicate anything else -
Citera
2018-06-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag har också hört, andrahandsuppgifter men inte tredjehandsuppgifter, att Tim avslutade med Tereza månader innan 20 april. Att hans vänner ska ha uttalat det finner jag inte alls konstigt!! Som jag förstod så har de aldrig stått ut med tanken på att Avicii ska ha riktig flickvän och behöva dem mindre. I försvar till vännerna vad det gäller just Tereza så hade hon beroendeproblem har jag hört och det var ytterligare en faktor till Tims val att avsluta?
Nu har jag inte förstahandsuppgifter från Avicii själv såklart, men ganska bra uppgiftslämnare ändå

Enl uppgift gjorde han slut med Tereza i februari, har läst det på många ställen o Tereza skrev själv i sitt brev till Tim på IG att hon ville göra deras relation offentlig, men att han inte ville det.
Det kan ju finnas många orsaker till det.
Citera
2018-06-13, 22:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Med tanke på föräldrarnas brev, tror han var riktigt sjuk. Menar då inte bipolär eller mano osv. Det kan man med den förmögenheten behandla/hålla i schakt.
Tror han var riktigt sjuk. Spekulerar sällan men tror schizofren och utöver det annan sjukdom likt cancer. Sist men inte minst han var en av mina idoler och försöker inte förringa.
Citera
2018-06-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO
Yes you are right about that- actually what you just mentioned was my absolute first gut feeling when these news broke out- I was thinking that it is a political and diplomatical hodgepodge to indicate anything else -
If you were right concerning the political dimension, this could mean that everything is controlled: what the parents say, the information given to TMZ and even the silence. I would not be surprised, this could be an explanation for some of the strange circumstances. Is it true that the Swedish Foreign Ministry was involved?
Citera
2018-06-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Enl uppgift gjorde han slut med Tereza i februari, har läst det på många ställen o Tereza skrev själv i sitt brev till Tim på IG att hon ville göra deras relation offentlig, men att han inte ville det.
Det kan ju finnas många orsaker till det.

Hon skrev att Det var HON som ville hålla deras relation hemlig, för att deras relation bara skulle vara deras.
Att hon endast ville göra relationen offentlig den dagen hon var gravid med deras barn.
Citera
2018-06-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Med tanke på föräldrarnas brev, tror han var riktigt sjuk. Menar då inte bipolär eller mano osv. Det kan man med den förmögenheten behandla/hålla i schakt.
Tror han var riktigt sjuk. Spekulerar sällan men tror schizofren och utöver det annan sjukdom likt cancer. Sist men inte minst han var en av mina idoler och försöker inte förringa.

tankvärda ord - ja jag får känslan också att han var mycket sjuk både i kroppen och själen
Har ibland undrat om han önskat aktiv dödshjälp för att han var döende .
Citera
2018-06-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO
tankvärda ord - ja jag får känslan också att han var mycket sjuk både i kroppen och själen
Har ibland undrat om han önskat aktiv dödshjälp för att han var döende .

Varför får du känslan av att han var döende?
Citera
2018-06-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
If you were right concerning the political dimension, this could mean that everything is controlled: what the parents say, the information given to TMZ and even the silence. I would not be surprised, this could be an explanation for some of the strange circumstances. Is it true that the Swedish Foreign Ministry was involved?

yeah that has been my point of view all along- weather the Swedish Ministry of Forreign affairs were involed or not is more than I know but on the other hand that would not be auspicious since it concerned a highprofile artist dying of unkown cause in a forreign country. It would not be the last or first time a family would be given a gag order- to protect the Intertests of people with much to lose if the whole truth would emerge
Citera
2018-06-13, 22:30
Bannlyst
Han var inte döende, han hade haft ångest i över 10 år, förmodligen till och från. Och förmodligen hade han inte egen insikt utan lyssnade för mycket på "experter". Då blir det så att man får utskrivet både det ena och andra, men han dog för att han hade ångest och det är det många som har. Inte bara de som gör låtar som sedan gör att ni bryr er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in