Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Okej. Du har alltså inga exempel på personer som är relevanta i detta sammanhang.
Timell har redan ett produktionsbolag för nät-tv. Ska han starta ett till eller vad menar du?
Oavsett plattform är inte tittarna inkomstkällan utan inkomster genereras via annonsering och andra samarbeten med företag. Timells varumärke är minst sagt solkat så vilka företag vill förknippas med honom? Vilka tv-kanaler är intresserade av att köpa och visa produktioner med Timell som medverkande?
Frågan var ju fortfarande vilken karriär Timell kunde tänkas bygga upp om han ville komma tillbaka i ett yrkesliv. Inte huruvida det går att exemplifiera ett motsvarande scenario där huvudpersonen tagit sig från TV till Youtube efter att ha blivit persona non grata på sin tidigare arbetsplats till följd av olämpligt beteende. Det var något du kom på för att du inte hade något annat att säga antar jag.
Googla "tv-stars with Youtube channels" så kan du ju själv sålla fram vilka du anser vara föredettingar eller ej då jag misstänker att du skulle ha divergerande åsikt oavsett vilket exempel som presenterades.
Att han hade ett bolag för nät-tv var mer än vad jag visste, då spar han den kostnaden. Självklart skulle ingen annonsera hos honom, åtminstone till en början. Majoriteten av alla Youtubekanaler som ger inkomst gör det med hjälp av donationer och med ett antal hundratusen prenumeranter kan det ge fullt tillräckligt för att dra runt produktionen. Kommer antalet prenumeranter sedan upp i fler än så kommer annonsörerna också och det är inget konstigt. På Youtube tittar de som verkligen vill titta, alltså prenumeranter, och annonsörerna riskerar mindre i fråga om negativ reklam eftersom prenumeranterna ju inte förknippar innehållet med något dåligt. Naturligtvis kommer inte reklamkonton från Volvo eller Bauhaus att förekomma men "Bengans Bygg" eller "Kalles Korvlåda" riskerar knappast något utan är glada för en, med deras mått mätt, extrem exponering. Sedan byggs det på varefter med större konton etc. tills man når en stabil plattform. Självklart tar detta år och är kanske inget som MT är särskilt sugen på givet åldern men absolut ingen omöjlighet. Det är nämligen inte omöjligt för någon numera i vårt tidevarv.