2018-06-10, 22:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Varför skulle han fly? Han har väl all anledning att stanna kvar och se till att de som förtalat honom får sina straff.
Timell har väl sagt att han ska bosätta sig utomlands efter rättegången?
Han är socialt halvdöd och hans karriär är över.
Citera
2018-06-10, 23:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Frågan är om domen/frikännandet blir vägledande på så sätt att det kan tolkas som om det är fritt fram för överfallsvåldtäkter nattetid? Eller om riksåklagaren eller internationella åklagarkammaren eller vem det nu är som kan överklaga tar tag i detta.

Citat:
Om min klient hade fått stöd, hjälp av sin arbetsgivare redan år 2008, hade hon med största sannolikhet för länge sedan fått en fällande dom. Varför ? Målet bygger huvudsakligen på målsägandens uppgifter och över tio vittnesutsagor. Bevisningen hade kunnat säkras redan 2008.
Tingsrätten skriver i sina domskäl att målsäganden är trovärdig. Det är viktigt för min klient. Beträffande tingsrättens värdering av vittnesutsagorna kommer tingsrätten fram till att det har gått lång tid, 9 år, och att det finns tvivel avseende tillförlitligheten som ger stöd för målsägandens uppgifter. Det finns enligt tingsrättens mening inte tillräckligt stöd för att penetration med fingrar skett.
Nu går jag och min klient igenom domen noga och sannolikt kommer domen att överklagas till hovrätten.
En sak vet jag, det är svårt med fällande domar i våldtäktsmål och det är inte heller konstigt att tingsrätt och hovrätt kan komma till olika slutsatser. Därför kommer domen sannolikt att överklagas av min klient. Besked kommer.
https://www.instagram.com/p/BjwvFirHmZ7/?hl=sv&taken-by=advokatmassifritz

Om man får gissa så kommer Massi Fritz göra allt i sin makt för att överklaga.
TV4 och meter borde verkligen skämmas och jag begriper inte att ledningen på TV4 fick stanna kvar.
Martin Timell kan inte pusta ut ännu det är för tidigt skulle jag tippa på. Uppmaningen är att alla våldtäktsutsatta oavsett vilken tid det gått ska anmäla. Svin som Timell ska stoppas och lagföras.
Citera
2018-06-11, 00:32
Medlem
Citat:
Frågan är om domen/frikännandet blir vägledande på så sätt att det kan tolkas som om det är fritt fram för överfallsvåldtäkter nattetid? Eller om riksåklagaren eller internationella åklagarkammaren eller vem det nu är som kan överklaga tar tag i detta.

Överfallsvåldtäkter nattetid?? Vad har det med den här domen att göra överhuvudtaget?? Är du ironisk.

Den här domen har till hundra procent att göra med en sen anmälning nära preskribtionstidensslut. Det är fullkomligt riktigt med tanke på den svaghet som man rättsligt vet att vårt minne har. Jag har själv absolut ingen aning om vad som hände den kvällen och jag kan nästan garantera att en stor del av informationen är förvanskad från Timell, vittnena och offret.

Det man dock vet genom ett flertal händelser är att Timell var i många avseenden en mycket dålig chef som med all sannolikhet har trakasserat sin personal och använt sig av härskartekniker. Men skulle han bli dömnd här så skulle det vara mycket udda och inte bra för rättsäkerheten. Ord som står mot ord tio år efter en händelse är mycket svagt.

Förövrigt så är definitionen av överfallsvåldtäkt något som sker utomhus av en total främling (oftast parker) inte direkt relaterat till det här fallet.
Senast redigerad av Burgundi 2018-06-11 kl. 00:48.
Citera
2018-06-11, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Historien är inte alls tunn som du påstår. Hade den varit det hade den troligen aldrig hamnat i domstol. Det hör ju knappast till ovanligheten att anmälningar avskrivs numera.

Det skulle aldrig ens ha väckts något åtal här, du verkar också ha väldigt svårt att acceptera att rättvisans kvarnar mal i rätt riktning?

Citat:
Att han juridiskt sett friades av tingsrätten är en sak. Vad som i verkligheten hände är en annan. Tror inte alls att stödbevisningen var undermålig som det påstås med den långa tidsrymden som skäl. Skall bli intressant att se hur Hovrätten ser på det hela dvs om det blir överklagande vilket jag hoppas. Det hela kanske inte alls över som du tror.

Han är friad och vad du hoppas på är helt oväsentligt för det kommer att vara ungefär samma tunna näst intill genomskinliga "bevisning" som åklagaren åberopar och då kommer även hovrätten att ogilla åtalet.

Släpp Timell nu, ditt manshat tar sig allt mer formen av ren fanatism förresten. Jag trodde faktiskt bättre om dig förut men du har chanserat med tiden.
Citera
2018-06-11, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.instagram.com/p/BjwvFirHmZ7/?hl=sv&taken-by=advokatmassifritz

Om man får gissa så kommer Massi Fritz göra allt i sin makt för att överklaga.
TV4 och meter borde verkligen skämmas och jag begriper inte att ledningen på TV4 fick stanna kvar.
Martin Timell kan inte pusta ut ännu det är för tidigt skulle jag tippa på. Uppmaningen är att alla våldtäktsutsatta oavsett vilken tid det gått ska anmäla. Svin som Timell ska stoppas och lagföras.

För att överklaga måste det fram nya bevis då åtalet ogillades till följd av just för dålig bevisning.
Att sen Massi Fritz ska gå vidare är väl troligt men hon har ju med sitt agerande och styrande av vad Målsägaren ska ändra sig till förstört för alla kommande målsägare där hon är åklagarbiträde, alla kommer, precis som vi utgår från att Martin är en skitstövel, utgå från att brottsoffret ljuger efter påverkan av Massi Fritz.
Citera
2018-06-11, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Timell har väl sagt att han ska bosätta sig utomlands efter rättegången?
Han är socialt halvdöd och hans karriär är över.

Fly blir väl numera helt fel ord när han blev frikänd.

Att karriären är över är väl att ta i, det beror väl på vad han tar sig an, att han gör come back i TV4 är väl uteslutet men han är ju frikänd och bör väl få en chans som alla andra som är oskyldiga. Eller tycker du inte det?
Citera
2018-06-11, 08:01
Medlem
Mommis avatar
Citat:

Det är inte frågan om han har gjort eller inte utan att det skall bevisas. Om folk skall dömas på så svaga indicier så ligger nog rätt många risigt till. Just när det gäller våldtäkt skall man ha bra på fötterna innan man anmäler, det räcker inte med att beklaga sig för tjejkompisarna eller hänga ut någon på Instagram
Citera
2018-06-11, 09:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberaVeritas
För att överklaga måste det fram nya bevis då åtalet ogillades till följd av just för dålig bevisning.
Att sen Massi Fritz ska gå vidare är väl troligt men hon har ju med sitt agerande och styrande av vad Målsägaren ska ändra sig till förstört för alla kommande målsägare där hon är åklagarbiträde, alla kommer, precis som vi utgår från att Martin är en skitstövel, utgå från att brottsoffret ljuger efter påverkan av Massi Fritz.

Vilket det är enkelt att se att hon faktiskt gör. Det gjorde inte alls ont sa hon först, efter att fått Massi Fritz som biträde hade det visst gjort extremt ont och handlat om en massa fingrar. Det är ju så uppenbart styrning som det kan bli. Massi Fritz kommer givet yrka på att detta prövas i hovrätten så hon kan få ännu mera pengar. Men sannolikheten för det är ganska liten. Måste komma upp nya bevis och att tingsrätten var helt enig gör det ännu mindre sannolikt att samhället ska spendera ytterligare miljoner på detta.
Citera
2018-06-11, 09:17
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forkatten
Haha en riktigt rolig tråd det här😁👍.

Vad är det man bruka säga ingen rök utan eld. Jag tror inte Timell är 100 % oskyldig. Klart som fanken att han testade att stoppa fingrarna i syltburken. Hans bror gör ju tydligen likadant.

Denna kvinna, vem hon nu är, gör inte detta för att få en massa stålar. Hon gör detta för att ledningen på tv4 vid upprepade tillfällen stoppat huvudet i sanden. Vill minnas att det i höstas stod att kvinnan gjort minst 3 försök att få ledningen på tv4 att vidta åtgärder. Men när metoo slog till så säger tv4 när Timell kommer på tapeten, att kvinnan valde att inte gå vidare och locket var på. Då kan ni ju tänka er själva hur det måste ha känts för denna kvinna. Klart som fanken att hon då anmäler själv. Synd att det nästan gått 10 år. Hade hon gjort det för 9 år sedan hade Timell nog åkt in i buren.

Tv4 borde se över dessa ynkryggar i ledningen. Hade de gjort något för 9 år sedan hade kvinnan säkert varit nöjd och Timell hade nog fortfarande varit en bra kassako. Nu är det bara en hög med förlorare. Att doppa fingrarna i syltburken utan lov är inget bra.

Till er som tycker synd om Timell varför inte åka hem till honom och hålla honom sällskap?
Vem vet så kanske ni får ett par fingrar i röven då ni badar i tunnan, ni verkar ju gilla sådant då ni tycker att sådant får man räkna med när man badar hemma hos Timell. Hans bror berättade, när han jobbade på radion, att han var en mänsklig vas en gång. Är han på besök så får ni nog använda sittring efter det besöket 🤣🤣👍. Klart att en sådan stor tvkändis som Timell ska få fingra lite.

Sådana där personer med häskarteknik ska lära sig att det de håller på med inte accepteras. Ska det bli färre våldtäktsmän i detta land så måste vi få ett exempel på vad som händer om man inte respekterar varandra.

Tänk er Timell i buren, vem hade trott det för ett år sedan.

Att han blev frikänd måste vara pga han nu är helt körd i mediasverige.

Går de vidare till hovrätten så är nog risken större att han åker in än blir friad ännu en gång.

Mitt i prick och hade inte TV4:s VD varit kompis med Martin privat hade man nog agerat tidigare. Dom umgås i samma kompisgäng och man kan bara ana hur dialogen och påtryckningarna varit. Men den största boven är TV4:s programdirektör Åsa Sjöberg. Helt obegripligt hon har jobbet kvar efter hennes tafatta agerande med MT genom åren. Vi pratar ändå om Bonnier koncernen en av landets största arbetsgivare. Deras svek här mot den drabbade går bortom alla gränser men också mot Martin som borde varnats tidigt och erbjudits hjälp för att komma tillrätta med sitt beteende. Man kan jämställa tjejen i badtunnan med inhyrd konsult och där har arbetsgivaren Bonnier ändå långtgående ansvar i synnerhet när MT dvs TV4 är "chefen" på plats när dom är ute och jobbar. Går inte skylla på hon "jobbar på produktionsbolag ej TV4. Tyvärr eller dessbättre (beroende på om man e lojal med MT eller inte) lär det bli svårare i högre instans tror jag om det överklagas.
Senast redigerad av Jenshall 2018-06-11 kl. 09:24.
Citera
2018-06-11, 09:27
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det skulle aldrig ens ha väckts något åtal här, du verkar också ha väldigt svårt att acceptera att rättvisans kvarnar mal i rätt riktning?

Han är friad och vad du hoppas på är helt oväsentligt för det kommer att vara ungefär samma tunna näst intill genomskinliga "bevisning" som åklagaren åberopar och då kommer även hovrätten att ogilla åtalet.

Släpp Timell nu, ditt manshat tar sig allt mer formen av ren fanatism förresten. Jag trodde faktiskt bättre om dig förut men du har chanserat med tiden.

Nej jag kan inte alls se något fel i att Hovrätten prövar Tingsrättens beslut. Det har ju hänt fall där Hovrätten kommit fram till ett helt annat domslut än Tingsrätten och det borde du känna till. Kvinnan ifråga som anmälde Timell har faktiskt bedömts som trovärdig och detta får vi inte glömma i sammanhanget.

Jag hyser inget genuint manshat. Det finns jättemånga bra män som står med båda fötterna på jorden. Däremot reagerar jag mot män som uppträder som svin och förnedrar kvinnor och sedan inte vågar stå för sina handlingar.
Citera
2018-06-11, 09:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej jag kan inte alls se något fel i att Hovrätten prövar Tingsrättens beslut. Det har ju hänt fall där Hovrätten kommit fram till ett helt annat domslut än Tingsrätten och det borde du känna till. Kvinnan ifråga som anmälde Timell har faktiskt bedömts som trovärdig och detta får vi inte glömma i sammanhanget.

Jag hyser inget genuint manshat. Det finns jättemånga bra män som står med båda fötterna på jorden. Däremot reagerar jag mot män som uppträder som svin och förnedrar kvinnor och sedan inte vågar stå för sina handlingar.

Det är förmodligen den värsta formen av män. Om vi nu säger att Timell faktiskt gjort detta och det helt givet var just en sexuell handling och han minns detta extremt tydligt. Att inte bara erkänna det och stå för det. Både sådana som är svin och sedan fegisar också som inte tar ansvar för sina handlingar. Vet liksom inte om Timell hamnar inom någon sådan kategori, det vet liksom bara han själv. Bevis för att fälla honom finns uppenbarligen inte och han ska ju vara troende så det blir en fråga mellan honom och Gud.
Citera
2018-06-11, 10:48
Medlem
ratanax2s avatar
Det var ju fan vad alla skall tjata om, frias. Martin är inte fri han är av samhället stämlad och indirekt dömd för livet, så fungerar Sveriges pöbelmentalitet dessutom raderas aldrig detta varken i pressen eller domstolar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in