Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 22:30
  #8689
Medlem
Bra beskrivning. Minns första gångerna jag fick tag i substansen och brukade ta 2,5mg när jag promenerade till bussen från jobbet. Man vad go hela kvällen och sov som en pärla.. eller nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag har börjat gilla Klonazepam mer och mer. Förut var jag inget riktigt fan av det, men när man väl hittat sin dos så är det en kanon medicin mot ångest och oro, samt att den håller i sig ett tag.

Blir sällan "flummig" på Klonazepam, bara normal typ. Har man dock inte käkat benso på ett tag och gått runt med ångest i tankarna och sedan lägger en hel Ikto/Rivo under tungan så kan man känna av ett slags rus i kropp och sinne tycker jag. Synd att man aldrig får den där första känslan på effekten Klonazepam ger när man tar den dagen efter igen. Så är det i alla fall för mig..

Men visst är den mysig och bra, funderar starkt på att plocka hem mera
Citera
2018-06-13, 17:55
  #8690
Medlem
Solgudinna.s avatar
Är det någon särskild anledning till att klonazepam inte är ett, ens andrahandsalternativ vid farmakabehandling inom psykiatrin? Vet att det hjälper många och jag tycker det är så jävla sorgligt att folk måste beställa hem kassationsbatcher Rivotril från Serbien, för att använda det som en slags stöttekrycka. En anledning kanske är att Rocheburkarna kommer i 100-pack och klientellet som är i behov av medicineringen inte upplevs av läkare att går att anförtro med mängden?

Personligen ser jag ingen direkt tjusning med att stoppa i mig sju stycken och invänta någon slags kosmoskontakt. Omoget sätt att hantera medicinen enligt mig. Håller f.ö med Fluson i det tidigare.
__________________
Senast redigerad av Solgudinna. 2018-06-13 kl. 17:59.
Citera
2018-06-13, 17:58
  #8691
Medlem
Solgudinna.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag har börjat gilla Klonazepam mer och mer. Förut var jag inget riktigt fan av det, men när man väl hittat sin dos så är det en kanon medicin mot ångest och oro, samt att den håller i sig ett tag.

Blir sällan "flummig" på Klonazepam, bara normal typ. Har man dock inte käkat benso på ett tag och gått runt med ångest i tankarna och sedan lägger en hel Ikto/Rivo under tungan så kan man känna av ett slags rus i kropp och sinne tycker jag. Synd att man aldrig får den där första känslan på effekten Klonazepam ger när man tar den dagen efter igen. Så är det i alla fall för mig..

Men visst är den mysig och bra, funderar starkt på att plocka hem mera

Upplever också att invalidiserande problem såsom social ångest minskar markant, utan att man direkt verkar odräglig. Normal alltså .
Citera
2018-06-13, 20:42
  #8692
Medlem
AnaFoxs avatar
Jag har intagit 32mg ikto och känner inte mycket asså, inte så benzo van har brukat ikto en månadstid allt mellan 2-6mg ville bara testa för nyfikenhetensskull. Känner inte mycket alls faktiskt , köpt oöppnad burk rivotril
Citera
2018-06-13, 21:25
  #8693
Medlem
Solgudinna.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaFox
Jag har intagit 32mg ikto och känner inte mycket asså, inte så benzo van har brukat ikto en månadstid allt mellan 2-6mg ville bara testa för nyfikenhetensskull. Känner inte mycket alls faktiskt , köpt oöppnad burk rivotril

Är du säker på att du inte ser ut att vara överkörd av en truck i ansiktet då?

Kolla spegeln. Hur känns återhållsamhetsförmågan tex

Hade jag stoppat i mig det hade det varit godnatt på en gång alltså.
Citera
2018-06-13, 22:29
  #8694
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaFox
Jag har intagit 32mg ikto och känner inte mycket asså, inte så benzo van har brukat ikto en månadstid allt mellan 2-6mg ville bara testa för nyfikenhetensskull. Känner inte mycket alls faktiskt , köpt oöppnad burk rivotril

Ikto är skum rusmässigt.. Är du van vid typ alpra innan? Själv åt jag en gång över 200st kryss 2or, bevisligen var dessa äkta med - utan effekt haha.
Upplever att man kan fucka toleransen på benso på olika sätt, och på just ikto märks det tydligt - att jag är van vid korttidsverkande kraftiga benso märks på att ikto trots sin potens knappt har någon verkan på mig även när jag inte har någon tolerans.. Vid tillfället då jag åt över 400(!)mg var min tolerans fuckad av flubro, då dessa en kort tid före hade blivit klassade, eller att jag av nån annan anledning inte hade sådana för tillfället..
Citera
2018-06-18, 18:53
  #8695
Medlem
Jo, tycker man kan bli en liten charmör av små doser ikto. Alpra däremot blir jag en idiot av om jag får i mig ett mg för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Solgudinna.
Upplever också att invalidiserande problem såsom social ångest minskar markant, utan att man direkt verkar odräglig. Normal alltså .
Citera
2018-06-19, 20:22
  #8696
Medlem
Varför är det olika blister på Rivotril Galenika 2mg ? en som har texten "oralna upotreba" Galenika a. d. "Beograd" med på baksidan och den andra är märket Rivotril större och inget av den andra texten är med?

https://valhallaxmn3fydu.onion.lu/ku...uvat/ce0329158
18efda4aa6230c24068c170c49f201e.jpg?1528710361

https://imgur.com/gallery/fHmVt

Bilden felvänd då haha
Citera
2018-06-21, 10:55
  #8697
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingenkarl
Varför är det olika blister på Rivotril Galenika 2mg ? en som har texten "oralna upotreba" Galenika a. d. "Beograd" med på baksidan och den andra är märket Rivotril större och inget av den andra texten är med?

https://valhallaxmn3fydu.onion.lu/ku...uvat/ce0329158
18efda4aa6230c24068c170c49f201e.jpg?1528710361

https://imgur.com/gallery/fHmVt

Bilden felvänd då haha

Fake

Marknaden är totalt överflödig utav dessa falska tabletter.
Många tror att bara för de "smakar mint" och kommer i blister är det äkta vara.

Lita på mig allihopa, det är mycket lätt att göra dem identiska.

Har själv ett gäng rivotril i karta som det visades vara fentanyl i..
Lurade tom dem mest inbitne "bensorävarna".


Riktigt hemskt enligt mig att detta ens är något som inte bara förekommer, utan är rätt vanligt i dagens läge.
Det blir till ett lotto för de som vill bruka medicinen som den är tänkt på.
Samt ställer till en massa tok när man åker på en "nit" som daglig brukare.
Citera
2018-06-21, 13:44
  #8698
Medlem
EvelKnievels avatar
Kommer börja ett arbete om ca ett år med ganska regelbundna urintester så jag behöver lägga ner, tänkte varför inte redan nu och försöka få någon psykologisk hjälp på vanliga viset.

Har legat mestadels på 4mg om dagen i ca ett år. Gick cold-turkey för ca 2 månader sedan men satte igång igen för 1 månad sedan och började direkt på 4mg/dag. ATn var ett riktigt helvete, fick självmordstankar emellanåt och social fobi som om jag hade hamnat 15 år tillbaka i tiden mentalt.

Skulle ni bara lagt ner nu eller köpt på er en burk till och kört något 4mg x dagar, 2mg x dagar, 1mg x dagar, 0,5mg x dagar? Gör det någon större skillnad efter så kort tid?
Citera
2018-06-21, 16:09
  #8699
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Förvånansvärt lätt att minska dosen på tycker jag. Har gått från 4 mg/dag till 2 mg/dag på en månad utan större problem. Tror dock inte att jag kommer gå lägre än så här då den hjälper mig bra, på många sätt.
Citera
2018-07-05, 06:05
  #8700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solgudinna.
Är det någon särskild anledning till att klonazepam inte är ett, ens andrahandsalternativ vid farmakabehandling inom psykiatrin? Vet att det hjälper många och jag tycker det är så jävla sorgligt att folk måste beställa hem kassationsbatcher Rivotril från Serbien, för att använda det som en slags stöttekrycka. En anledning kanske är att Rocheburkarna kommer i 100-pack och klientellet som är i behov av medicineringen inte upplevs av läkare att går att anförtro med mängden?

Personligen ser jag ingen direkt tjusning med att stoppa i mig sju stycken och invänta någon slags kosmoskontakt. Omoget sätt att hantera medicinen enligt mig. Håller f.ö med Fluson i det tidigare.

Den största anledningen är och förblir att Iktorivil är en av dom mest beroendeframkallande benzona. Jag har haft dom utskrivna tidigare många år för ångest. Men det tog ett par år på andra innan jag hade 8mg om dagen. Däremot har jag gjort som andra här och intagit massor 100st++? När jag missbrukade. Lagom dos är dom fantastiska mot ångest tycker jag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback