2018-06-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tror att många väljare nu har insett hur fel 7Ks migrations politik varit, även om media vrider tillbaks sin s.k. journalistik nu kommer det inte gå att göra ogjort. Väljarna har också insett att väldigt många överger främst S och det ses som ett kvitto på att många andra har kommit fram till att S är ett dåligt parti.

De här insikterna kommer finns där nu och det ändrar man inte tillbaks i en handvändning, inte minst när folk nu faktiskt vågar kritisera invandringspolitiken.
Har inget att invända mot detta, och jag håller tummarna att du får rätt.
2018-06-13, 12:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tror att många väljare nu har insett hur fel 7Ks migrations politik varit, även om media vrider tillbaks sin s.k. journalistik nu kommer det inte gå att göra ogjort. Väljarna har också insett att väldigt många överger främst S och det ses som ett kvitto på att många andra har kommit fram till att S är ett dåligt parti.
De här insikterna kommer finns där nu och det ändrar man inte tillbaks i en handvändning, inte minst när folk nu faktiskt vågar kritisera invandringspolitiken.
Man kan aldrig ändra tillbaka det. Imagen av S som det största dominerande partiet är förstörd.
2018-06-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Om det är Expressens rapportering som ligger bakom SDs uppgång finns det starka skäl till oro, för jag är nästan beredd att sätta min högra arm på att desto närmare vi kommer valet, desto mindre kommer invandringsfrågan att synas i Expressen och desto starkare attacker på SD kommer vi få se från blaskan. Jag tror att detta är en del i en intrikat plan att låta invandringsfrågan nå ett zenit tidigt i valrörelsen, för att därefter (enligt strategin) vara mer eller mindre "överspelad" (och lätt glömd) på valdagen. Den som lever får se.

Tråkigt för dig att bli av med din högra arm. Det är ju alldeles uppenbart att Expressen numera har ett antal invandringskritiker som inte kommer att svänga. Jag tror inte för ett ögonblick att Martéus, Dahlberg eller Niklas Svensson kommer att attackera SD på något sätt om det inte är befogat. Och även om de skulle göra det så var det inte heller det frågeställningen handlade om
Mitt inlägg gick ju ut på Expressens numera övervägande negativa perspektiv när det gäller skildrandet av invandringen och dess effekter på samhället gynnar SD kraftigt i opinionen. Jag är 100% säker på att Expressen inte kommer att återvända till att skildra invandringens effekter i övervägande positiva ordalag. Riktningen är tydlig.
2018-06-13, 13:11
Medlem
Holdingbreaths avatar
Jag vandrade runt Spånga idrottsplats igår och tog det politiska cirkus. Jag snacked med någon i Green Party, Moderates och SD. MP-killen var inte medlem av riksdagen men alla hans tankar var av katastrof. Han påminde sig om att de förmodligen var de över 4,0 procent. Men den här blick inåt är tydligt oattraktiv för väljare. Han trodde att partiet var tvungen att komma tillbaka till miljöfrågor.

Den Moderat killen var skarp. Han medgav att partiet gjorde stora misstag med migration och försvars politiken. Familjeförening invandring var en stor fara, varnade han.

Han var inte villig att saga Reinfeldt totalt. Han lutade sig mot traditionell konservatism men kunde inte förklara sig för en radikala städning av partiet. Han bodde i hus men den enorma Rinkeby Spånga getto omkring. Inverkan av invandring måste skada värdet av hans hus.

En annan kille i båsen var väldigt dåligt utbildad. Han visste inte om Karolinska skandalen.

SD-killen var skarp. Mycket lagom och självförtroende. Han var inte någon som hade varit i festen i åratal men snarare någon som såg möjligheten till en politisk karriär. Han lät bra, men gav mig en intryck av en opportunist. Men även om det var för sig själv var han intelligent nog för att lyckas i politiken. Han var kandidat till både parlamentet och kommunen.

Kanske ska jag gå tillbaka på fredagen för att prata med de andra politiska partierna.

Ebba Thor Busch var talare. Jag kunde inte komma in i hennes tal. Hon är en skådespelerska, inte en regissör.

Överallt fanns det polis. Sverige är inte längre ett säkert ställe.

Händelsen är full av booths av företag och politiska intressegrupper. Staten betalar folk för att lobbyn för de goda saker och de producerar en industri av godheten. Detta är en av anledningarna till att Sverige har gått fel. Medierna och politikerna har producerat en parasitisk sector av politiska okunniga. Deras propaganda har också avkunnat den svenska politiska eliten. Omgiv dig med lögnare och du kommer att gå i fel riktning längre.

Så SD var där i förorten. Jag frågade alla de politiker om Flashback och de alla var bekant med forum.
2018-06-13, 13:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Om det är Expressens rapportering som ligger bakom SDs uppgång finns det starka skäl till oro, för jag är nästan beredd att sätta min högra arm på att desto närmare vi kommer valet, desto mindre kommer invandringsfrågan att synas i Expressen och desto starkare attacker på SD kommer vi få se från blaskan. Jag tror att detta är en del i en intrikat plan att låta invandringsfrågan nå ett zenit tidigt i valrörelsen, för att därefter (enligt strategin) vara mer eller mindre "överspelad" (och lätt glömd) på valdagen. Den som lever får se.
Jag är osäker, men jag tror att media kommer att vara lite försiktigare nu.

Ta Expressens famösa drive för miljöfrågor de senaste månaderna. Det var säkert med förhoppningen att rädda MP från att åka ut ur riksdagen.
Vi ska ju inte glömma att liter över 40% av journalisterna stödjer MP.
Och inte fasen har det hjälpt MP.

Samtidigt så har mainstream media sett hur SD har växt så att det knakar trots alla negativa skriverier.

Vad media än gör så leder alla vägrarna till Rom (invandringspolitiken och SD),

Nej, jag tror att tidningarna nu måste anpassa sig, och det beror på lönsamhetskravet. i.o.m. att trovärdigheten sjunker, alternativmedia växer och framtiden ser mindre ljus ut ur lönsamhetssynpunkt, så tvingas MSM att locka tillbaks läsare från alternativmedia.

SD ökar i opinionsundersökningarna och kommer att fortsätta att öka och det gäller nu för MSM att fånga upp dessa läsare för att säkra framtida lönsamhet.
2018-06-13, 13:22
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Kära sverigevänner, trådveteraner och sjupartihaverister.
Detta är egentligen OT men jag har fått lov från modsen (tack!) att lägga en till två post om detta i tråden.

Jag håller i en liten "trådfamiljär" gissningstävling.
Det är idag nära nog ganska exakt tre månader till riksdagsvalet 9e sept. Min tanke var/är att det kunde vara kul att gissa SDs valresultat i riksdagsvalet.
Tråden har ju flertalet gånger visat sig ha fin fingertoppskänsla förr. Har vi det igen? Har vi det när det är tre månader före valet och valrörelsen precis skall starta?

Det går helt enkelt till som så att de som vill vara med PMar mig deras gissning, t.ex 22,7%.
Allas gissningar kommer att hållas hemliga av mig ända fram tills valdagen på eftermiddagen den 9e sept.
Då lägger jag upp allas nicks/gissningar offentligt i tråden.

Vinnaren får hängseldragarrätt och mottaga folkets jubel!

Jag tar emot gissningar i tre dygn från och med denna post. Sen är det stopp.
INGEN diskussion nu om detta alls i tråden. Vänligen respektera det.

Let the games begin!

Drygt ett dygn kvar innan det är stopp på gissningar i denna tävling.
Har hittills inkommit 23 st.
Missa ej att PMa mig din gissning för att vara med!
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2018-06-13 kl. 13:24.
2018-06-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Tråkigt för dig att bli av med din högra arm. Det är ju alldeles uppenbart att Expressen numera har ett antal invandringskritiker som inte kommer att svänga. Jag tror inte för ett ögonblick att Martéus, Dahlberg eller Niklas Svensson kommer att attackera SD på något sätt om det inte är befogat. Och även om de skulle göra det så var det inte heller det frågeställningen handlade om
Mitt inlägg gick ju ut på Expressens numera övervägande negativa perspektiv när det gäller skildrandet av invandringen och dess effekter på samhället gynnar SD kraftigt i opinionen. Jag är 100% säker på att Expressen inte kommer att återvända till att skildra invandringens effekter i övervägande positiva ordalag. Riktningen är tydlig.
Vad enskilda journalister tänker och anser spelar mindre roll, frågan är om Expressen kommer att driva en linje när vi närmar oss valet. Självklart kommer de driva en linje som gör att vänstern framstår som ett mindre attraktivt val (det är, om du inte är medveten om detta, en borgerlig tidning), därför anser man det från ägarhåll hyfsat mumsigt att göra det besvärligt för vänstern i allmänhet, och för sossarna specifikt. Om det dock visar sig vara SD som tjänar mest på den hållningen, tror jag att man från ägarhåll kommer att se till att expressens sanningsvurmande hålls på sparlåga till efter valet. Det vore naivt att tro något annat.

Det är väl inte det första valet som du följer? Desto närmare vi kommer valdagen, desto mer polariserad och enkelriktad taktisk blir tidningarnas hållning och rapportering. Eller hur är det med minnet? Och för övrigt, vilka SD vänliga reportrar kan du namnge på Expressen? Dahlberg förespråkar en S&M regering för att hålla SD utanför. Men du kanske har andra, mer talande exempel på journalister med SD-sympatier på Expressen?

Allt arbete på slutet går förstås ut på att hålla nere SDs siffror, tro inget annat.
2018-06-13, 13:24
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Detta tror jag också stämmer. Liksom HejaFinland har jag slagits av att Expressen sedan ett bra tag aktivt förmedlar konsekvensneutral information vilket tidningen vet kommer att öka folks vilja (samt mod att uttrycka den) mot invandringsstopp. Det är OK för Svensson att hänvisa till ”Last night in Alvesta”-artikeln men ännu tveksamt att länka till alternativmedier. Expressen hade dessutom en osignerad ledartext med argument varför riksdagen inte borde rösta för afghanamnestin. Detta alltså av samma tidning som för några år sen doxxade anonyma privatpersoner för att dessa påpekat samma fakta som Expressen nu gör själv.

Den stora frågan är varför? Lösnummerförsäljning och klick - ja, en delförklaring. En annan är nog en genuin önskan att få arbeta som riktig journalist istället för folkuppfostrare. En tredje är att Expressen inser att det är S som särskilt skadas av att SD växer - man knäcker 80 års socialdemokratisk hegemoni. En fjärde tror jag är en komponent av ”if you can’t beat them, join them”. SD kommer att bli största parti och få ett inflöde av opportunister. MSM måste anpassa sig till den nya maktbalansen, vilket Expressen har insett. Annars blir de irrelevanta och ersätts av alternativmedia.

Tillägg: ... och detta var mitt tusende inlägg.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2018-06-13 kl. 13:31.
2018-06-13, 13:24
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Jag delar den uppfattningen, kritiken mot "dålig invandring" blir allt tydligare. ("Dålig invandring" är inte all invandring, inte ens SD anser att all invandring är dålig). Saklig kritik mot tidigare felbeslut är förstås alltid av godo.

Det man kan hoppas på där är att insikterna sprids till andra (mer allmänpolitiskt kompetenta) partier och att ett starkt valresultat för SD (så ser det ju ut just nu) blir en hävarm för att styra upp gamla och nya synder i migrationssvängen.

Att korrigera tidigare felbeslut är prio ett, vem som gör det spelar förstås mindre roll.
2018-06-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag delar den uppfattningen, kritiken mot "dålig invandring" blir allt tydligare. ("Dålig invandring" är inte all invandring, inte ens SD anser att all invandring är dålig). Saklig kritik mot tidigare felbeslut är förstås alltid av godo.

Det man kan hoppas på där är att insikterna sprids till andra (mer allmänpolitiskt kompetenta) partier och att ett starkt valresultat för SD (så ser det ju ut just nu) blir en hävarm för att styra upp gamla och nya synder i migrationssvängen.

Att korrigera tidigare felbeslut är prio ett, vem som gör det spelar förstås mindre roll.
Herregud, efter 20 år av PK-tyranni, så finns ändå denna naivitet, och tro på att det är goda krafter som styr. Jag finner det lite gulligt svenskt, men också väldigt infantilt. Kasta ut lite godis, och vi köper allt. Detta är ett maktspel, glöm aldrig det (något som för övrigt MK själv verkar vara mer medveten om än flera här, med minnen som framstår vara i paritet med en fiskmås).
2018-06-13, 13:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
37+40 procent vill ha lika stram eller ännu stramare politik. Bara 7 procent vill gå åt andra hållet. Vad S gjorde genom amnestin var att gå emot 80% av sina väljare på ett väldigt provokativt sätt.

Så 40% av S:s väljare vill ha stramare inv.pol trots att man sedan valet redan förlorat var fjärde väljare till SD...

SD över 30% och S under 20% blir allt mer sannolikt om inte S blir trovärdiga inom inv.pol. vilket blir riktigt svårt. Löfvens enda räddning är att sätta in militären i förorterna och utvisa en massa illegala innan den 9 september. Då kanske får S 25%
Citat:
[2-minuters tystnad à la Ruist] Eh... Soros-maffians djävulska plan blev avslöjad av Einstein gänget! IGEN!
Senast redigerad av FlashyBear 2018-06-13 kl. 13:41.
2018-06-13, 13:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så 40% av S:s väljare vill ha stramare inv.pol trots att man sedan valet redan förlorat var fjärde väljare till SD...

SD över 30% och S under 20% blir allt mer sannolikt om inte S blir trovärdiga inom inv.pol. vilket blir riktigt svårt. Löfvens enda räddning är att sätta in militären i förorterna och utvisa en massa illegala innan den 9 september. Då kanske får S 25%
Ygemans 80.000 utvisningar har ju inte blivit av trots att det gått över två år, man har väl skickat hem ett par hundra av dessa. Men om sossarna rullar upp ärmarna, biter ihop, lägger in en rejäl prilla & tar nya tag så kanske dom hinner skicka iväg dessa 80.000 nu över sommaren. Det hade kanske kunnat rädda sossarna i valet. Inget annat hjälper.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in