Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Om det är Expressens rapportering som ligger bakom SDs uppgång finns det starka skäl till oro, för jag är nästan beredd att sätta min högra arm på att desto närmare vi kommer valet, desto mindre kommer invandringsfrågan att synas i Expressen och desto starkare attacker på SD kommer vi få se från blaskan. Jag tror att detta är en del i en intrikat plan att låta invandringsfrågan nå ett zenit tidigt i valrörelsen, för att därefter (enligt strategin) vara mer eller mindre "överspelad" (och lätt glömd) på valdagen. Den som lever får se.
Jag är osäker, men jag tror att media kommer att vara lite försiktigare nu.
Ta Expressens famösa drive för miljöfrågor de senaste månaderna. Det var säkert med förhoppningen att rädda MP från att åka ut ur riksdagen.
Vi ska ju inte glömma att liter över 40% av journalisterna stödjer MP.
Och inte fasen har det hjälpt MP.
Samtidigt så har mainstream media sett hur SD har växt så att det knakar trots alla negativa skriverier.
Vad media än gör så leder alla vägrarna till Rom (invandringspolitiken och SD),
Nej, jag tror att tidningarna nu måste anpassa sig, och det beror på lönsamhetskravet. i.o.m. att trovärdigheten sjunker, alternativmedia växer och framtiden ser mindre ljus ut ur lönsamhetssynpunkt, så tvingas MSM att locka tillbaks läsare från alternativmedia.
SD ökar i opinionsundersökningarna och kommer att fortsätta att öka och det gäller nu för MSM att fånga upp dessa läsare för att säkra framtida lönsamhet.