Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Du har alltså inte förstått skillnaden mellan partisympati och vilket parti man avser rösta på i SCB:s mätningar. Siffrorna från den senaste delen är partisympatier, dessa är enligt SCB lägre än siffrorna gällande personer som tänker rösta på Sverigedemokraterna gällande din specifika fråga.
Jodå, jag är fullt medveten om att det är en massa personer som röstar på SD som egentligen inte gillar deras politik.
Citat:
Jag skriver om socialdemokraterna. Har du svårt att ta till dig text eller är det känsligt för dig att sossarna rasar?
Vanligtvis brukar jag inte ha det. Fast du citerade en person som skrev om deras stöd hos LO, så det var aningen svårt att bena ut att du helt plötsligt snackade om medlemmar i S.
Nej då, det är inte det minsta känsligt.
Citat:
LO:s medlemmar är lyckligt nog inte medlemmar i S, även om tvångsanslutning förr har funnits. Men inte längre. Det visste du kanske inte heller.
Jodå, jag är medveten om att fram till slutet av 80-talet, eller om det var början av 90, så blev man automatiskt medlem i SAP om man var medlem i LO.
Citat:
Ja, S har gått från 1,2 miljoner medlemmar år 1979 till 89.010 under verksamhetsåret 2017/2018.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Riksdagspartiernas_medlemsutveckling
Vilket du själv förklarar delvis varför längre upp och utöver det har väl de flesta större partier tappat medlemmar under åren, förutom SD och även V senaste åren som ökat igen.
SD och Centern har ungefär 1/3 så många medlemmar som S och M ungefär hälften så många.