Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Det jag har sett, och som också har tagits upp i tråden ett par gånger, var en videosnutt där försvarsadvokaten sa i en intervju direkt efter att man inte hade tagit upp något om funna blodiga kläder i häktningsförhandlingen. Det var efter första häktningsförhandlingen har jag för mig. Fanns att se hos Nerikes Allehanda. Tror den låstes ganska snabbt för Icke-prenumeranter.
Vad gäller telefonen så är det enda jag har sett om den var den 18 maj (Aftonbladet) att de hade pingat den i ett område men att den då ej var funnen. Alltså innan LW hittades. Det kan ha stått något mer om att den ej är funnen i senare artiklar men det har jag missat i så fall. Har läst det mesta i media om fallet men inte allt.
Så det LimeTime skrev om det var bra. Det har halvt om halvt blivit en trådsanning att det var telefonen man hittade när "man gjorde ett fynd" i ett skogsparti någon dag innan hon blev funnen.
Ja, det om pingningen och att mobilen inte hade hittats var vid den tidpunkt som du säger. Jag och några andra länkade till artiklar om detta.
Vi vet ju inte med säkerhet om mobilen hittats vid senare tillfälle, det är en ganska förtegen åklagare verkar det som.
Det är ju alltid svårt att veta postares agenda, men vet inte vad skribenten skulle ha för dolt motiv för att komma ut med dessa fakta om det inte var sant. Det är ju inte en polisutredning direkt här på flashback. Personligen väljer jag just nu att tro på skribenten.
Om vi värnar lite mer om de personer i tråden som kan komma med information från olika håll och inte skrämmer bort dom, kan de berika tråden med viktig info. För den skull menar jag inte att man inte får ifrågasätta eller fråga.
I Tova mordet kom det uppgifter tidigt i tråden om saker som senare visade sig stämma.