Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Klart det är riktiga vapen. Annars vore han släppt innan häktning. Hur många och annan utrustning kvarstår ju att se. Kombinationen av vapen och uniformer -som det påstås- gör ju att det blir än mer känsligt. Får väl se hur han står sig men om några veckor så kommer han nog kanske ändå ha slingrat in sig i sina lögner så han spricker. Blir intressant att följa ärendet.
Ja, ingen köper längre att man hyr en container för 1200 kr/mån i tjottahejti för att förvara några softairvapen.
Jag tror att skälet att Säpo håller tyst är att de helt enkelt inte känt till den här våldsvänsterligan. De har i egenskap av ålder, utbildning osv passerat under radarn.
Det här kommer bli ett oerhört intressant förundersökningsprotokoll att läsa. Vi får se om David Bothen berättar vilka de övriga inblandade är eller om han håller tyst. Hans erfarenheter av brottsutredningar är antagligen inte väldigt stora. Jag är själv uppvuxen i Jönköping även om jag lämnade stan i unga år. Jag vet hur etablerade våldsvänstern är där. De har tillgång till kommunala samlingsplatser, bidrag osv sedan decennier.
Men som jag sagt tidigare, jag tror ligan bara haft otur. Säpo har inte haft koll på dem, tillslaget är nog just ett utslag av inbrottstjuvar som ringer snuten (det händer faktiskt!). Det handlar troligen om en gömma för en regnig dag.