2018-06-13, 10:22
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Den frågan bollar jag gärna vidare till sexköpslagsivrarna. ATt de inte har skyddat sex kan du se i t.ex: https://www.expressen.se/halsoliv/sverige-toppar-listan-over-konssjukdomar/

"Alla vet" att det är oansvarigt att ha oskyddat sex, men ändå är de svenska kvinnorna värst och sen smittar de sina män och pojkvänner när de kommer hem.
Som rubriken påstår.
Jaså du "alla vet". Eller kände du att det var så? Säg mig, har mannen inget eget ansvar att dra på sig en kondom om det ska till att liggas om han inte vill ha oskyddat sex?
2018-06-13, 10:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jaså du "alla vet". Eller kände du att det var så? Säg mig, har mannen inget eget ansvar att dra på sig en kondom om det ska till att liggas om han inte vill ha oskyddat sex?
Ja alla vet, som i, det lär vi ut i skolan.
De grabbar som inte är med flickorna utomlands vet ju inte vem hon varit med när hon kommer hem.
De litar ju på varandra...
2018-06-13, 10:40
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja alla vet, som i, det lär vi ut i skolan.
De grabbar som inte är med flickorna utomlands vet ju inte vem hon varit med när hon kommer hem.
De litar ju på varandra...
Presentera en källa på ditt påstående. Eller att det skulle läras ut i skolan.
2018-06-13, 10:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Presentera en källa på ditt påstående. Eller att det skulle läras ut i skolan.
https://www.skolverket.se/skolutveckling/vardegrund/sex-och-samlevnad
Den andra länken fick du redan. Vill du ha filmklipp på hur "svenska flicka" beter sig utomlands också?

Här kan du läsa om hur denna undervisning förändrats sen 40-talet och fram tills idag.
https://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se %2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ft rycksak%2FBlob%2Fpdf3124.pdf%3Fk%3D3124
Du kan också se hur mycket genusflum som smugit sig in och redan där dra slutsatsen avv våra ungar inte kommer ha en chans i en värld där kunskap kommer vara A och O om bara något decennium.

Frågan är bara vilket som kommer först, den allmänna fördumningen eller islamiseringen av vårt land. Min känsla är att det pågår hela tiden och att de går hand i hand.

Kan folk vakna snart?
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-06-13 kl. 10:57.
2018-06-13, 10:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
https://www.skolverket.se/skolutveckling/vardegrund/sex-och-samlevnad
Den andra länken fick du redan. Vill du ha filmklipp på hur "svenska flicka" beter sig utomlands också?
Vad i din länk styrker det du påstår förutom ytterligare cementera att du tramsar?
2018-06-13, 11:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad i din länk styrker det du påstår förutom ytterligare cementera att du tramsar?
Okej Buffy, jag känner att det är en återvändsgränd att följa med dig hit.
Säg vad du vill veta i stället.
Eller läs rubriken och tråden igen.
Den svenska flickan är inte en oskyldig prinsessa. Hon är en hatisk, självrättfärdigad mobbare, helt ansvarsbefriad och okunnig om världen runt omkring henne. Hennes privilegier har gjort att hon inte längre kan göra en egen riskbedömning och nu när hon har makten att förändra sätter hon eld på hela bygget, medan både hon och männen som gav henne denna frihet fortfarande sitter i det.
2018-06-13, 11:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Okej Buffy, jag känner att det är en återvändsgränd att följa med dig hit.
Säg vad du vill veta i stället.
Eller läs rubriken och tråden igen.
Den svenska flickan är inte en oskyldig prinsessa. Hon är en hatisk, självrättfärdigad mobbare, helt ansvarsbefriad och okunnig om världen runt omkring henne. Hennes privilegier har gjort att hon inte längre kan göra en egen riskbedömning och nu när hon har makten att förändra sätter hon eld på hela bygget, medan både hon och männen som gav henne denna frihet fortfarande sitter i det.
Ja vi har sexualundervisning i Sverige. Det påvisar fortfarande inget om vad du påstår.

Påstår jag att svenska kvinnor är oskyldiga prinsessor? Och definiera varför du anser att svenska kvinnor sätter eld på hela bygget för att de har samtyckande sex.
2018-06-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jodå, till skillnad från oss patriarkala vita tyranner så "bryr dom sig" om er på riktigt *ironi*. Det är därför er frihet numera mäts i sådant som antalet kukar ni haft i er, antalet foster ni aborterat bort samt storleken på de skulder ni försatt er i för att ha råd att betala för era singelhushåll.

Och det skulle känneteckna starka, fria kvinnor? De starka utav er är de som trots judeomarxistisk indoktrinering väljer att bygga starka, sammanhållna familjer och skapa en framtid för sina barn. Inte luder som lajvar sig evigt unga fram genom livet och agerar madrasser åt det allmänna.
Jag nämnde inget vitt patriarkat, du lägger ord i munnen på mig. Men verkligheten är att vissa (ganska många) människor är väldigt jobbiga att leva med eller ha som föräldrar. En kärnfamilj i den moderna formen är en ganska isolerad grupp trots allt och de som lever med jobbiga människor blir väldigt utsatta i den konstellationen. Tänk på alla stackars män som lever med kvinnliga tjattyranner. Det finns ju även kvinnor som knappt klarar att se andras perspektiv (men jag har sluppit ha den sorten så nära inpå livet), som sitter på andras rygg och tjatar och kritiserar i deras öron för att styra dom efter den begränsade förståelse de har av verkligheten. Människor behöver utrymme för att må bra och sitter man fast i en kärnfamilj med människor som inte kan klarar av att ge utrymme åt andra blir livet väldigt jobbigt.

Jag har inte sagt något om starka fria kvinnor, det är din idé. Du delar upp den kvinnliga verkligheten i de som lever i/skapar starka, sammanhållna familjer och indoktrinerade luder men alla kärnfamiljer har inte potential att vara varken starka, sammanhållna eller hälsosamma och det kan finnas flera skäl att inte nödvändigtvis ha kärnfamiljen som ideal i sitt eget liv.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2018-06-13 kl. 13:31.
2018-06-13, 14:02
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag nämnde inget vitt patriarkat, du lägger ord i munnen på mig.
Efter dina insinuationer, absolut!

Citat:
Jag har inte sagt något om starka fria kvinnor, det är din idé. Jag försöker bara ta hand om mig själv och min son på bästa sätt utifrån de förutsättningar som finns. Du delar upp den kvinnliga verkligheten i de som lever i/skapar starka, sammanhållna familjer och indoktrinerade luder men alla kärnfamiljer har inte potential att vara varken starka, sammanhållna eller hälsosamma och det kan finnas flera skäl att inte nödvändigtvis ha kärnfamiljen som ideal i sitt eget liv.
Det är politik som diskuteras här och då inom ramarna för den judeomarxistiska ideologi som går under namnet feminism. Det är då under en politisk doktrin som kärnfamiljen systematiskt underminerats i väst efter mål och riktlinjer framställda av talmudiska judar. Allt till ändamålet att underminera vita nationer. Detta då de, till skillnad från den moderna marxistskolade individen, inser att familjeenheten är civilisationens fundament.

Under sådana förhållanden är resultatet självfallet som du beskriver. Att det sedan kan finnas undantag är en annan sak. Det säger sig självt, för att använda ett stereotypt exempel, att en man som super och misshandlar sin fru och sina barn gör en jävligt dålig familjefar. Det betyder dock inte att det är en generellt bra sak för barn att växa upp med singelmorsor.

Därtill finns det för en nation precis ingenting positivt i att dess offrar sin biologiska roll som mödrar. Ser du till Sverige och andra västerländer där dessa idéer slagit rot så har befolkningsutvecklingen tagit en negativ utveckling. Det, i sin tur, påföljs utav en aktiv strävan efter att ersätta det svenska folket med araber och negerfolk.

Det är inget annat än nationellt självmord, men vad gör det när man kan stoltsera med att vinna världscupen i antal singelhushåll
Senast redigerad av sherm 2018-06-13 kl. 14:16.
2018-06-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Jag förstår precis. Hoppas du passar på att hitta din prins innan du fyller 30 bara. Efter 30 blir det svårt att ha samma om ens några krav som kvinna.
Och hoppas att du lyckas hitta en ung oskuld innan du blir för gammal. En vuxen kvinna som hållit på sig för en man med madonna/hora-komplex är antagligen väldigt präktig men du kanske tycker en präktig kvinna är det bästa som finns.
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Dåså, vad ska du med en man till? Var fri. Du är för övrigt lika fri som en nordkorean. Utan staten klarar du dig inte ett dygn som kvinna.
Jag lever efter de förutsättningar som finns som alla andra. Ingen är fri som i oberoende av allt och alla. Jag har aldrig sagt att jag inte vill ha män i mitt liv. Jag vill ha män i mitt liv för att jag tycker om män, är attraherad av män och för att det känns bra att vara i en mans närvaro. Jag vill bara ha mitt eget utrymme att utgå ifrån. Annars skulle jag teoretiskt kunna tänka mig den typen av ordning som var förr då man levde tillsammans i en lite större grupp av olika generationer av släkt och ingifta. Det blir en annan dynamik kan jag tänka mig där man lättare kan reglera avståndet till andra individer genom att försvinna i mängden, eller åtminstone dra sig tillbaka och om nån är väldigt jobbig finns det fler som märker det och man har skydd och stöd av varandra.
2018-06-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Efter dina insinuationer, absolut!
Är du säker på det?
Citat:
Det är politik som diskuteras här och då inom ramarna för den judeomarxistiska ideologi som går under namnet feminism. Det är då under en politisk doktrin som kärnfamiljen systematiskt underminerats i väst efter mål och riktlinjer framställda av talmudiska judar. Allt till ändamålet att underminera vita nationer. Detta då de, till skillnad från den moderna marxistskolade individen, inser att familjeenheten är civilisationens fundament.

Under sådana förhållanden är resultatet självfallet som du beskriver. Att det sedan kan finnas undantag är en annan sak. Det säger sig självt, för att använda ett stereotypt exempel, att en man som super och misshandlar sin fru och sina barn gör en jävligt dålig familjefar. Det betyder dock inte att det är en generellt bra sak för barn att växa upp med singelmorsor.
Den här tråden heter Svenska tjejer är horor, om det som skrivits här är acceptabelt på det här delforumet så är det nog ok att diskutera sådant som kan ses som relaterat till feminism från fler perspektiv än ett strikt politiskt. Det finns en vardaglig verklighet som också har betydelse även om man skulle utgå från din verklighetsbeskrivning. Om du inte ser det utan bara ser en konspiration utgår du ju tydligen från att kvinnor som lever i singelhushåll gör det för att de är indoktrinerade och lättlurade. Du måste ju inse att de som i så fall konspirerar kan dra nytta av redan existerande svårigheter.
2018-06-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Och hoppas att du lyckas hitta en ung oskuld innan du blir för gammal. En vuxen kvinna som hållit på sig för en man med madonna/hora-komplex är antagligen väldigt präktig men du kanske tycker en präktig kvinna är det bästa som finns.

Jag lever efter de förutsättningar som finns som alla andra. Ingen är fri som i oberoende av allt och alla. Jag har aldrig sagt att jag inte vill ha män i mitt liv. Jag vill ha män i mitt liv för att jag tycker om män, är attraherad av män och för att det känns bra att vara i en mans närvaro. Jag vill bara ha mitt eget utrymme att utgå ifrån. Annars skulle jag teoretiskt kunna tänka mig den typen av ordning som var förr då man levde tillsammans i en lite större grupp av olika generationer av släkt och ingifta. Det blir en annan dynamik kan jag tänka mig där man lättare kan reglera avståndet till andra individer genom att försvinna i mängden, eller åtminstone dra sig tillbaka och om nån är väldigt jobbig finns det fler som märker det och man har skydd och stöd av varandra.

Om det inte framgått har jag sambo och hon var inte oskuld när vi träffades. Det är oseriöst att dra till med extremer och bygga upp halmgubbar för att påvisa sin poäng. Bara för att man inte vill ha en tjej som legat runt eller spelat in porrfilmer till fru betyder inte man kräver att hon ska vara oskuld.

Att en kvinna inte legat runt betyder inte att hon är präktig, det finns en drös av seriösa kvinnor med sunda värderingar. Att du drar till dessa extremer visar bara på att du likt många andra inte klarar av nyanser utan allt är svart eller vitt. Det finns ett sunt mellanting mellan oskuld och thot och de flesta kvinnor befinner sig i det spannet, trots Flashbacks dystopiska syn på kvinnan. Däremot förändras dynamiken på tinder och krogen exempelvis.

Ja, många av er hade mått bra eller bättre av ett samhälle med mer traditionella värderingar, allt runtliggande gynnar knappast kvinnan utan istället oss män. Ilskan och vreden många av er kommer känna för feminismen när ni inser att den ljugit för er och förstört era chanser till ett lyckligt familjeliv kommer inte vara nådig.
“Ain’t no fury like a woman scorned”.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in