2018-06-07, 16:09
Medlem
Jennyrockars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fructiss
Bara min lärare som aldrig svarar på meddelanden på NOVO? Ignorerar hen mina meddelanden?
Min lärare svarade, men drygt som fan. Han kan tydligen inte se vilken kurs jag läser, plattformen suger helt enkelt. Jag har fått fel information om vilken bok jag ska ha, har åkt över halva stan för att få tag i den å sen är dte en jävla onlinebok man ska ha.
Citera
2018-06-07, 23:37
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Eftersom vissa användare inte förstår att det allmänna meddelandet ( https://www.flashback.org/announcement.php?f=303 ) gäller även här och att ett raderat "Hej, hjälp mig svara på de här frågorna inom ämne X"-inlägg inte bör återpostas i någon form, så är nu en varning utdelad. Rena ämnesfrågor ställs i forumet för ämnet ifråga.

Vänligen respektera detta.

/Mod.

Citera
2018-06-08, 02:25
Medlem
Någon som läst kemi 1 eller Biolgi 1 på Hermods och kan berätta hur examinationen är? Vad frågar läraren? Jag är verkligen inte bra med muntliga prov då jag blir rädd och glömmer allt. Jag är lite rädd att han kommer ställa frågor utan att jag minns nåt och sabbar allting. Är så nervös inför Biologi 1
Citera
2018-06-08, 08:39
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongan123
Hej!

Någon som skulle kunna dela med sig av uppdragen till Kemi 2 kursen på Hermods? Tacksam för svar!

Kemi 2

Passar på att efterlysa psykologi 1-uppdragen igen.
Senast redigerad av Cybereye303 2018-06-08 kl. 08:42.
Citera
2018-06-08, 20:29
Medlem
Jag ska till hösten göra en prövning i Kemi 1 hos Hermods i samarbete med Komvux. Är det någon som gjort det som kan beskriva upplägget lite närmre? Är det lätt att få minst E? Något särskilt område man bör fokusera lite extra på i kursen?
Citera
2018-06-10, 14:36
Medlem
Hej är det någon som har gjort laborationerna i uppdrag 2? Har gjort färdig frågorna men har drabbats av tidsnöd. Vore väldigt uppskattat!
Citera
2018-06-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Kemi 2

Passar på att efterlysa psykologi 1-uppdragen igen.

Tack!
Citera
2018-06-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennyrockar
Har du kvar dina svar på dessa frågor?! Sitter och tragglar

Ja jag kan säkert hjälpa dig ☺
Vad har du fastnat på?
Citera
2018-06-11, 14:17
Medlem
Jennyrockars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christina76
Ja jag kan säkert hjälpa dig ☺
Vad har du fastnat på?
Sitter just nu med dessa 2, bara "resten" kvar sen.....

b) På vilka sätt bryter demokratins motståndare mot dessa krav? Utgå framförallt från begreppen minoritet/majoritet, pluralism och mänskliga rättigheter i ditt svar.
Ledord: Ett diskuterande och reflekterande svar med en analys som förklarar hur detta påverkar samhället omkring oss.

c) Man brukar säga att demokratin är den bästa av alla dåliga styrelseformer. Vad är det som kan bli ett problem i en demokrati? Ledord: Ett diskuterande och reflekterande svar med en analys som förklarar hur detta påverkar samhället omkring oss med hjälp av egna slutsatser som är förankrade i externa källor som fördjupar diskussionen.
Citera
2018-06-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens-hedenstedt
Hej är det någon som har gjort laborationerna i uppdrag 2? Har gjort färdig frågorna men har drabbats av tidsnöd. Vore väldigt uppskattat!

Passar på att efterlysa Naturkunskap 2 + 3 uppdragen igen.
Citera
2018-06-13, 10:40
Medlem
”Detta uppdrag är inlämnat. Din lärare kommer att bedöma och återkoppla på uppdraget inom två arbetsdagar (gäller ej helger eller arbetsfria dagar). Om rättningen tar längre tid än så kan du kontakta support@hermods.se”

Är det någon som har mailat och fått svar? Har skickat två mail ang mitt uppdrag som ännu inte rättats men fortfarande inget svar... feedback är ju rätt viktigt vissa kurser..
Citera
2018-06-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennyrockar
Sitter just nu med dessa 2, bara "resten" kvar sen.....

b) På vilka sätt bryter demokratins motståndare mot dessa krav? Utgå framförallt från begreppen minoritet/majoritet, pluralism och mänskliga rättigheter i ditt svar.
Ledord: Ett diskuterande och reflekterande svar med en analys som förklarar hur detta påverkar samhället omkring oss.

c) Man brukar säga att demokratin är den bästa av alla dåliga styrelseformer. Vad är det som kan bli ett problem i en demokrati? Ledord: Ett diskuterande och reflekterande svar med en analys som förklarar hur detta påverkar samhället omkring oss med hjälp av egna slutsatser som är förankrade i externa källor som fördjupar diskussionen.

Här kommer lite hjälp på traven! ☺
b) jag jämförde diktatur och demokrati med varandra och redogjorde för olika samhällsexempel (både fördelar och nackdelar, nutida och historiska). Tex Rysslands president har 70% av väljarnas stöd. Men han gör det ju inte riktigt möjligt för en opposition att göra sig hörd, granskande journalister "försvinner" osv så man kanske inte kan se detta valresultat som så värst tillförlitligt.
Ett annat förslag är att redogöra för hur nynazister genom våld och förtryck försöker genomföra samhällsförändringar. Detta är möjligt för dem i ett demokratiskt land eftersom man där får ha en egen åsikt, anordna torgmöten osv så länge de inte gör sig skyldiga till hets mot folkgrupp.

c) Ett rätt så tydligt problem märktes när den stora flyktingströmmen från Syrien ägde rum för ett par år sedan. Samhället påverkades av rasisternas åsikter. Rasism och demokrati ska inte vara förenligt då yttrandefriheten faktiskt medför ett ansvar, alltså att ta ansvar för det man säger. I efterhand stod landet med väldigt många flyktingar som skulle slussas ut från flyktingförläggningar. Det blev svårt att hitta bostäder och arbete till alla som landet tagit emot.
Andra tips: folk som tar sig friheter, tex djurrättsaktivister som förstör minkfarmar och hotar forskare. Det är snarare olagligt än att använda yttrandefriheten på ett rätt sätt.
Du kan skriva något om hur kinesiska regimkritiker arbetar eller ge exempel på hur man kan bekämpa diktaturer på ett fredligt sätt, med tex internet.
Min lärare skrev att jag kunde ha tagit med något historiskt exempel.

Hoppas detta är till någon hjälp så att det lossnar för dig!
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in