2018-06-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Nu tänker du på Warfarin - råttgift. Det fungerar så. Ptja..... varför inte - när allt kommer omkring

Stackars barn
Ok kanske bara råttgift som gör det. Det var nog det jag tänkte på. Hur mår/reagerar någon på annat gift? Jag ver inte ens vad för gift som tas (arsenik är väl det enda jag hört namnet på).
Citera
2018-06-12, 22:10
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Har du hört om teorin att flickorna förgiftades eller fick fel medicin under lång tid?

Den teorin tror jag inte dykt upp tidigare i tråden, trots alla vilda spelulationer. Tror Elli var den första att skriva om den. Jag tycker Elli verkar insatt i fallet. Är det så att verkligheten överträffar dikten?
Den teorin är ändå nästan lika gammal som tråden. Att de skulle ha förgiftat flickorna så att de blev trötta och därigenom kunde hållas hemma med skolans goda minne och hjälp, alltså. Det var bland det första jag misstänkte varje fall, men motivet kan man bara spekulera kring. Incestpedofili är mitt starkaste tips, nu liksom tidigare. Skammen som mordmotiv är det enda jag riktigt kan köpa, hur som helst.
Citera
2018-06-12, 22:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sublimering kanske? Dödsdriften hölls I schack genom att vara duktig och göra karriär?
Möjligt, åtminstone för endera parten. En dödslängtan som har trängt sig på alltmer.
Citera
2018-06-12, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bra att du är tillbaka! De läkarbesök som skulle ha varit inskrivna i almanackan,
vet du om det handlar om svenska sjukhus/vårdinrättningar eller läkarbesök
utomlands, t ex Tyskland som det skrivits om i tråden?

- Nu skriver jag bara som jag fått berättat för mej-
- en almenacka skulle va borta med läkartider-
- Som jag förstod va svenska sjukvårdsbesök få-
- så var ” nog ” utlandsbesöken -
- jag kan höra mer om det-
Citera
2018-06-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja det giftet syns tyvärr inte vid obduktion, det är intvättat i hjärnan. Jag har fått detta till mig in real men skrev PM pga försiktighet. Vet inte om det spelar någon roll dock.

Men snälla. Hoppas ni skämtar. Ingen normalbegåvad människa går väl på att kolloidalt silver skulle vara farligt? Går ni på allt Expressen och Aftonbladet vinklar då också? Gäller att vara lite påläst i dagens samhälle om man ska överleva.
Läkemedelsbolag vill stoppa kolloidalt silver pga pengar, inte av hälsoskäl.
Citera
2018-06-12, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men jösses tror de flesta har prövat på alternativa beh.som inte fått någon hjälp av sjukvården.
Som ett exempel är det bättre att peta i barnen Theralen än Johannesört ?

- Varför skulle Moa ❤️ Agnes ta Theralen-
- så de blev tröttare -
Citera
2018-06-12, 22:36
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP.i.j
Jag har följt tråden sedan den startade och eftersom folk kommer med rent ut sagt idiotiska teorier så kan jag lika gärna yttra min.

Föräldrarna begår morden i samförstånd (detta får vi väl kalla fakta vid detta laget).

I de flesta fall där ett par begår brott tillsammans är ena partnern drivande med kontrollbehov och den andra partnern är lättmanipulerad och psykiskt svag. I de flesta fall är det mannen som är den drivande och kvinnan som är den undergivna. Detta kan man se i många kända fall.

Att hemundervisningen påbörjas när döttrarna börjar komma in puberteten är i min åsikt misstänksamt. Och vem som skulle ha svårast för att acceptera att döttrarna börjar bli ”unga kvinnor” kan man lista ut med näsan. Jag har själv varit tonårstjej och vet hur populära grabbarna i klassen var hos min far vid den tiden. - Kontrollbehov.

Att man har fått höra så gott om O och nästan ingenting alls om H (förutom här i tråden) talar inte, i min mening, för Os oskuld. Det styrker snarare min teori om att han skulle vara den drivande partnern och att H skulle vara den mer tillbakadragna som inte ger mycket väsen ifrån sig.

Jag tror helt enkelt att O manipulerade H till att tro att barnen var sjuka och i slutet att det bästa för alla skulle vara att dö. Att han skulle haft något bakomliggande motiv för själva morden är jag säker på. Vad motivet skulle vara vill jag däremot inte spekulera allt för mycket i, det finns redan många sådana spekulationer i tråden.

Sekter, mutor, bedrägerier, aliens och fan och hans moster är högst troligen inte inblandat i det här. Endast psykisk ohälsa.

Ja det verkar otroligt osannolikt att den helt anonyma mamman i själva verket skulle ha varit den som styrde med järnhand hemma.

Har en känsla av att många uppgifter om hennes och barnens mående och familjesituationen kommer från Oskar vilket inte passar på teorin "snäll pappa manipulerad av mamman" men däremot stämmer in på en person som söker medlidande och beundran med alla medel.

Dessutom undrar jag om inte Oskar haft en del affärer med andra vid sidan av, momsängelhyllningen kändes som något en superkär galning skulle kunnat knåpa ihop.
Citera
2018-06-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja det giftet syns tyvärr inte vid obduktion, det är intvättat i hjärnan. Jag har fått detta till mig in real men skrev PM pga försiktighet. Vet inte om det spelar någon roll dock.
Men jösses jag preciserade INTE av silver.
Det är inget gift i silver.
Läs om.och läs rätt.
Citera
2018-06-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Varför skulle Moa ❤️ Agnes ta Theralen-
- så de blev tröttare -
Det var bara ett exempel.Jsg har inte skrivit att de fått det.
Är så många här som.är emot alternativmedicin så jag tog det som ett exempel.
Citera
2018-06-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpannkakan
Men snälla. Hoppas ni skämtar. Ingen normalbegåvad människa går väl på att kolloidalt silver skulle vara farligt? Går ni på allt Expressen och Aftonbladet vinklar då också? Gäller att vara lite påläst i dagens samhälle om man ska överleva.
Läkemedelsbolag vill stoppa kolloidalt silver pga pengar, inte av hälsoskäl.
Men snälla du jag pratar inte om kolloidalt silver utan en viss sekt! Har själv testat både silver och MSM.
Citera
2018-06-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men jösses jag preciserade INTE av silver.
Det är inget gift i silver.
Läs om.och läs rätt.
Men jösses jag pratar om sekten! Armstark citerade ett gammalt inlägg av mig där jag berättade om Sc! Läs om och läs rätt.
Citera
2018-06-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur kan man få restskatt på 90 000 på sin ordinarie inkomst, av vilken anledning skulle universitetet inte dra sedvanlig preliminär skatt på hans årsinkomst där? Jag tror att han plockade ut betydligt mer än 500 000 från företaget under 2017. Pengar som det nu inte finns några spår av. Hur länge planerades egentligen dådet och finns det en ekonomisk anledning att det skedde precis efter årsskiftet?

Det blir så om man har 2 inkomstkällor med måttlig inkomst på varje där man skattar måttligt, men tillsammans blir det en mycket hög inkomst. Då slår vårt progressiva skattesystem till med alla extra skatter så att man får en rejäl kvarskatt. Händer mig också varje år till makens förtvivlan. Går att begära jämkning om man vill att högre skatt ska dras kontinuerligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in