Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Detta ligger helt i linje med vad jag också tror. Är dock tveksam till att HD skulle ha agerat som ensam gärningsman, är hon inblandad tror jag att någon mer (SD) är inblandad. UW är nästan struken på min lista. I topp ligger den som just nu är skäligen misstänkt.
Aha, du är åter.
Ja. Det är ju så det ser ut, om GM tar mobilen hennes med och kvaddar den, och gärningen är resolut och våldsam men synbart oprovocerad annars.
Jag tänker det är mindre troligt med två GM än bara HD själv, men HD bör ju förstå ganska snabbt, tycker man, om och att SD är GM. Så det gör ju i teorin att hon kan föras in tidigare i ekvationen, utan att det blir så stor skillnad. Men ej på plats då.
Allt får ju en hypotetisk dimension så här på avstånd. Dessutom finns möjligen någon helt okänd dimension vad gäller motiv. Är de två om det överlagt så har de planerat att ta henne av daga, med viss brådska, men jag vill nog hoppas att det handlar om förlorad besinning hos en, snarare än planering hos två. Det finns sjukt folk, men man vill helst slippa tänka på det. Hedemora-intelligentsian. Mfl.
En förlorad besinning hos en ligger också bättre i linje med hur illa den ensamme GM kan antas må. De två, med sina gemensamma barn, borde kunna se till sitt.
Såvitt känt är det bara SD som hade tillräckligt att förlora för att bryta ihop så till den grad inför den risken.