2018-06-12, 21:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur lång tid brukar det ta?

Här läste jag om ett annat fall där man också väntar på svar (från NFC?).
Man antog först att personen avlidit av naturliga orsaker i april. Men 1 maj häktades en man då man misstänkte mord och alla provsvar är ännu inte klara:

"Mordet ska ha genomförts någon gång mellan den 25 och 26 april, men den 22-årige Instagramprofilen greps och anhölls först den 1 maj. Han sitter nu häktad och fortsätter att neka till brott."

"– Vi är inte på långt när klara med ärendet. Vi väntar på analyssvar och det hålls fortfarande massor av förhör. Det handlar om sedvanliga utredningsåtgärder, säger Maria Hävermark.
"

https://www.metro.se/artikel/nya-uppgifter-om-mordmisst%C3%A4nkt-instagramprofil

Så det kanske är så här det kan se ut?
Citera
2018-06-12, 21:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ponera att du vet vad du snackar om. Hur goda möjligheter skulle du säga polisen har att lösa fallet med vad de fått fram so far?
Svårt att säga då jag inte vet vad de tekniska undersökningarna kommer att ge. Jag hoppas såklart att NFC sitter på svar som gör att mordet klaras upp. Utan teknisk bevisning så tror jag tyvärr att ett åtal eller en fällande dom blir knepigt att nå fram till...
Citera
2018-06-12, 21:19
Medlem
Så det kan alltså vara så att inga analyssvar kommit.
Nu finns det eventuellt enbart den nedlagda anmälan om misshandel som talar för SD som gärningsman?

Jag är fortsatt förvånad att ingenting läckt ut. Kan kanske bero på att det inte finns något att läcka?
Citera
2018-06-12, 21:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Mobilen är inte hittad. De uppgifter som media gått ut med ang de blodiga kläderna stämmer inte.
Jag vet inte exakt hur hon dog.

Vet du ungefär hur hon dog då?
Citera
2018-06-12, 21:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet du ungefär hur hon dog då?
Jag vill inte skapa några trådsanningar. Jag vet inte till 100% eller exakt så jag väljer att inte uttala mig av vad som kommit fram ”mellan raderna”.
Citera
2018-06-12, 21:33
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Så det kan alltså vara så att inga analyssvar kommit.
Nu finns det eventuellt enbart den nedlagda anmälan om misshandel som talar för SD som gärningsman?

Jag är fortsatt förvånad att ingenting läckt ut. Kan kanske bero på att det inte finns något att läcka?
Att enbart ha den nedlagda förundersökningen ang misshandel att gå på räcker inte för hålla någon skäligen misstänkt. Säkerligen finns det mera! Sträng förundersökningssekretess råder och eftersom den misstänkte inte är häktad med restriktioner så är det nog ännu viktigare att denna hålls.
Citera
2018-06-12, 21:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Jag vill inte skapa några trådsanningar. Jag vet inte till 100% eller exakt så jag väljer att inte uttala mig av vad som kommit fram ”mellan raderna”.

Det är klokt och moget tänkt av dig tycker jag.
Citera
2018-06-12, 21:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det är klokt och moget tänkt av dig tycker jag.
Tack för de orden!
Citera
2018-06-12, 21:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Detta ligger helt i linje med vad jag också tror. Är dock tveksam till att HD skulle ha agerat som ensam gärningsman, är hon inblandad tror jag att någon mer (SD) är inblandad. UW är nästan struken på min lista. I topp ligger den som just nu är skäligen misstänkt.

Aha, du är åter.
Ja. Det är ju så det ser ut, om GM tar mobilen hennes med och kvaddar den, och gärningen är resolut och våldsam men synbart oprovocerad annars.

Jag tänker det är mindre troligt med två GM än bara HD själv, men HD bör ju förstå ganska snabbt, tycker man, om och att SD är GM. Så det gör ju i teorin att hon kan föras in tidigare i ekvationen, utan att det blir så stor skillnad. Men ej på plats då.

Allt får ju en hypotetisk dimension så här på avstånd. Dessutom finns möjligen någon helt okänd dimension vad gäller motiv. Är de två om det överlagt så har de planerat att ta henne av daga, med viss brådska, men jag vill nog hoppas att det handlar om förlorad besinning hos en, snarare än planering hos två. Det finns sjukt folk, men man vill helst slippa tänka på det. Hedemora-intelligentsian. Mfl.

En förlorad besinning hos en ligger också bättre i linje med hur illa den ensamme GM kan antas må. De två, med sina gemensamma barn, borde kunna se till sitt.

Såvitt känt är det bara SD som hade tillräckligt att förlora för att bryta ihop så till den grad inför den risken.
Citera
2018-06-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har läst någonstans att alla människor kan bli kapabla att döda under vissa förutsättningar och omständigheter. Det var många år sedan så minns inte källa men det har fastnat hos mig.

Vad gäller båda två de mördarna var inte himlen alls blå tills de mördade. Speciellt gäller det gärningsmannen som undervisade på universitetet. Bo hade t o m sagt "att om jag inte kommer hem så har han dödat mig". Det finns folk som reagerade på honom många år innan det här hände. Även "hästtjejen hade visat en del märkliga beteenden och reaktioner innan detta hände. Men det fanns också människor som tyckte de var helt vanliga, men långt ifrån alla, som sagt.
Citera
2018-06-12, 22:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Aha, du är åter.
Ja. Det är ju så det ser ut, om GM tar mobilen hennes med och kvaddar den, och gärningen är resolut och våldsam men synbart oprovocerad annars.

Jag tänker det är mindre troligt med två GM än bara HD själv, men HD bör ju förstå ganska snabbt, tycker man, om och att SD är GM. Så det gör ju i teorin att hon kan föras in tidigare i ekvationen, utan att det blir så stor skillnad. Men ej på plats då.

Allt får ju en hypotetisk dimension så här på avstånd. Dessutom finns möjligen någon helt okänd dimension vad gäller motiv. Är de två om det överlagt så har de planerat att ta henne av daga, med viss brådska, men jag vill nog hoppas att det handlar om förlorad besinning hos en, snarare än planering hos två. Det finns sjukt folk, men man vill helst slippa tänka på det. Hedemora-intelligentsian. Mfl.

En förlorad besinning hos en ligger också bättre i linje med hur illa den ensamme GM kan antas må. De två, med sina gemensamma barn, borde kunna se till sitt.

Såvitt känt är det bara SD som hade tillräckligt att förlora för att bryta ihop så till den grad inför den risken.
Är det ändå inte lite mysko att HD vill skiljas i mars(?)men när LW är ur vägen vill hon plötsligt lappa ihop de äktenskapliga spillrorna och åka på försoningsresa med SD? Om det nu var det.
Citera
2018-06-12, 22:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Svårt att säga då jag inte vet vad de tekniska undersökningarna kommer att ge. Jag hoppas såklart att NFC sitter på svar som gör att mordet klaras upp. Utan teknisk bevisning så tror jag tyvärr att ett åtal eller en fällande dom blir knepigt att nå fram till...
Åklagaren Åsa Hiding säger ju att det finns "jättemycket" teknisk bevisning. Menar du att hon skulle kunna bluffa om det? Och i så fall varför? Det här skulle ju i så fall ändå komma fram förr eller senare.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-12 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in