2018-06-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tror kanske det är lite långsökt just med silvret men definitivt så är det något som luktar skumt kring hela situationen kring barnens hälsotillstånd och alternativbehandlingar i Tyskland och att föräldrarna så totalt tappade fotfästet.

Fick höra av en person som bor i Bjärred att barnen "tynade bort" men det kan ju lika gärna vara symtom på psykisk ohälsa. Det verkar oerhört konstigt om barnen var så svårt fysiskt sjuka men samtidigt kunde tillgodogöra sig undervisning och inte verkar ha haft några andra direkta vårdinsatser.

Med tanke på hur många barn det ändå finns på jorden med svåra sjukdomar vars föräldrar kämpar på så känns det nästan omöjligt att föreställa sig att ett helt normalt par med goda resurser skulle ha blivit gemensamt självmordsbenägna.

De måste ha varit kufiska från början, haft otroligt dåliga skyddsnät, dolt någon annan skam...

Framtiden får utvisa vad som läcker ut när alla måste prata av sig om sina kontakter med O och H.

H blev 48 år och beskrivs av gamla klasskompisar fd kollegor och nuvarande kollegor som en trevlig omtyckt människa som har nära till skratt och pratar ömt om sina barn.

O blev 45 år och beskrivs varit en trevlig kompis i högstadiet, ett musikaliskt underbarn och en stringent och välfungerande kollega, en ängel på Lunds Universitet. Han pratar om sin psykiskt sjuka fru och sina sjuka barn.

Kan två välfungerande människor bli nästan 50år utan att någon märkt innan att de har en skruv lös? Hur kunde de dölja det?

För de efterlevande verkar det inte spela roll men jag tror fortfarande att Hanna dog först för att hon kom till sans och insåg vad de var på väg att göra.
Citera
2018-06-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vi fick veta nu att den som uttalat sig ivrigast om flickorna/familjen träffade A i juni 2017, senast. Inte under julen. Vilka träffade familjen då? Vilka släktingar hade familjen egentligen kontakt med? Det enda de verkar ha gjort är att fixa testamentet. Kransen på dörren är opyntad...

Citerar mitt inlägg där jag skrivit att O och H i början av december -17 var på en julmiddag
på Sjömagasinet i Göteborg tillsammans med vänner och f d arbetskamrater. Döttrarna ska
vid detta tillfälle varit hos sina släktingar i Göteborg.

Tror nog att dessa nära släktingar skulle ha reagerat storligen om A och M då varit
missfärgade/blåfärgade.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Nu är jag inte Elli09, men vet med bestämdhet att den skribenten skrivit att Hanna och Oskar
var på julfest i början av december-17 på Sjömagasinet i Göteborg. Det var tillsammans med
vänner och före detta arbetskamrater och att man på foton kan se två glada personer (H och O)
vid ett långbord. Har för mig att Elli09 har foton i sin ägo, eller har sett fotona.

Drar mig till minnes att det även finns uppgifter om att döttrarna vid det tillfället var hos
släktingar i Göteborg/Göteborgstrakten.

Hoppas du får svar även på dina övriga frågor.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-12 kl. 18:39.
Citera
2018-06-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Citerar mitt inlägg där jag skrivit att O och H i början av december -17 var på en julmiddag
på Sjömagasinet i Göteborg tillsammans med vänner och f d arbetskamrater. Döttrarna ska
vid detta tillfälle varit hos sina släktingar i Göteborg.

Tror nog att dessa nära släktingarna skulle ha reagerat storligen om A och M då varit
missfärgade/blåfärgade.

Jullunch? Inte säkert någon såg nåt över huvudtaget. Undrar om de sov över sen alla fyra och hos vem? H mamma bor i en tvåa med sin make (inte sambo).
Citera
2018-06-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Har du INTE förstått att det var ett gemensamt beslut ? I Nuläget vet de inte öht taget vem som berövade töserna livet inte ens vad de dog utav.Men det finns en hypotes och det är inte silver men de kan ha förgiftats under lång lång tid och då behövs inte stor dos för att avsluta det hela.Och detta är svårt att finna i kroppen efter död.
Mer säger jag inte och detta kanske hör samman med att kollegorna till O kallar det tragiskt.

Mitt fetade.
Det blir värre och värre. Fast man inte trodde att det var möjligt.
Citera
2018-06-12, 18:45
Medlem
Citat:
Detta har jag också försökt förklara.De var INTE dödssjuka.
Vem har skrivit att de var dödssjuka?
Var väl Rockkungen som.skrev att A var dödssjuk helt plötsligt efter att innan påstått att de var kärnfriska
Skulle det stämma att de blivit förgiftade under lång tid med små doser för att det var planerat är det ännu sjukare än det redan var för mig. Då försvinner alla mina ödmjuka känslor kring en familj i kris, sjukdom etc. Då är detta det värsta jag någonsin hört! Någon måste väl för bövelen ha förstått att något var fel i huvudet på båda två? Är folk så inskränkta att de inte har några antenner ute alls? Ingen red flag någonstans. Groteskt och ofattbart!
Citera
2018-06-12, 18:47
Medlem
Citat:
Men snälla du hon satt inte hemma.Har sett henne på Instagram i November då hon och kompis dansar precis som ungdomar gör.
Det var inget konstigt el mystiskt över det hela som.du försöker få det till.
Och om det vore så illa så hade väl lärare larmat.

Hon satt inte hemma. Men hon hade hemundervisning...
Citera
2018-06-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Skulle det stämma att de blivit förgiftade under lång tid med små doser för att det var planerat är det ännu sjukare än det redan var för mig. Då försvinner alla mina ödmjuka känslor kring en familj i kris, sjukdom etc. Då är detta det värsta jag någonsin hört! Någon måste väl för bövelen ha förstått att något var fel i huvudet på båda två? Är folk så inskränkta att de inte har några antenner ute alls? Ingen red flag någonstans. Groteskt och ofattbart!
Gör inte gift så att man blöder sakta invärtes? Nä fy nu måste jag gå och kräka...
Citera
2018-06-12, 18:55
Medlem
Citat:

Inte för att detta var planerat utan just för att göra barnen sjuka.Läs tidigare inlägg.
Ja något har ju gått riktigt snett.De ska ha uppfört sig precis som vanligt hos Han****n den kvällen då de var där för att få underskrifterna.Druckit kaffe och småpratat precis som vanligt.
Kan bara föreställa mig hur de känner sig.
Fruktansvärt svårt att tänka mig att de kan vara så beräknande.Hade väl varit bättre då att strunta i testamentet en att dra med sig ännu fler till att må dåligt.Både ofattbart och overkligt.
Citera
2018-06-12, 18:57
Medlem
Citat:
Jag har fått PM. Ta det för vad det är då jag inte kan avgöra om det finns någon substans i det.

Någon som påstår sej ha viss insyn hävdar scientologin och stora skulder skulle spela en roll här.
Någon som hört eller vet något om speciellt skulder? Tar tacksamt emot PM om ni inte vill skriva här.
Det har inte pratats jätte mycket om skulder i tråden vad jag kunnat läsa.
Vad tror ni?
Blåfärgade av silver och långsamt förgiftade av ett gift som man inte kan upptäcka vid obduktion. Så är det säkert, det känns som trovärdiga och bra teorier.
Citera
2018-06-12, 18:57
Medlem
Citat:
Jag har verkligen varit Fast i den här tråden och jag blev också helt darrig i kroppen av denna hypotes. Så sjukt om det är sant. Kan detta möjligen vara förklaringen till uppgiften att de planerat detta sen i höstas. Det blir ju också lite mer troligt tycker jag att och hur en person varit mer drivande, kanske gjort detta under viss tid i hemlighet. Tills den andra stod inför nästan fullbordat faktum. Bara mina spekulationer.
Citera
2018-06-12, 18:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Gör inte gift så att man blöder sakta invärtes? Nä fy nu måste jag gå och kräka...

Nu tänker du på Warfarin - råttgift. Det fungerar så. Ptja..... varför inte - när allt kommer omkring

Stackars barn
Citera
2018-06-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, A har varit hemmasittande i åratal. För mig är det att vara instängd, av vad vi vet nu. Hur gick det till när hon träffade vissa kamrater? Vilka fick hon träffa? Var O med då? När var hon utan sina föräldrar, ute i livet på egen hand, som en fri tonåring? Fick hon besöka vänner spontant? Hur ofta var hon utomhus? Kunde hon shoppa kläder, något hon önskade sig, hur gick allt till egentligen?

Tänk en vecka att vara sjuk för en tonåring, efter den veckan längtar tonåringen ut. Hur ska det då ha varit för A som satt hemma månad efter månad, år efter år? Förstår du inte hur konstigt det är för en tonåring att sitta hemma?

Det du skriver här tycker jag är så oerhört viktigt. Kan någon ens föreställa sig en tonåring som inte är mycket allvarligt sjuk, men som tvingas vara hemma (från skolan) i flera år? Jag undrar hur man ens lyckas hålla en någorlunda frisk unge hemma? Bara detta faktum, att A var hemma i drygt två år utan att vara väldigt svårt sjuk (som det verkar i tråden just nu) skulle kunna räcka som diskussionsämne i en alldeles egen tråd - så extremt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in