2018-06-12, 17:33
Medlem
Mordet på N*iklas Elm*erg strax utanför Lund 1991 gjorde brodern till den mördade till en sökare. Han startade Mundekulla som ligger någonstans i Kalmartrakten, där Os syster bor. Flyttade hon dit för att vara nära centret?

Funderar på om familjerna kände varandra, från tiden när Os farfar bodde i Bjärred, enligt uppgift. Kontrollera gärna en extra gång.

"Att fysikstudenten Niklas Elmberg cyklade på riksväg 16 kan verka märkligt för en student som var hemmahörande i Lund. Niklas Elmbergs föräldrar bodde dock i Bjärred vilket förmodligen var hans slutdestination."

O vände åter till Bjärred. Där tog han livet av sig. Kom gamla minnen fram av något? Hela familjen gick i baklås i Bjärred. Varför? Var hemmet fullt av mörka tankar och ångest?

En mördare söker sig gärna tillbaka till brottsplatsen. Har O mördat tidigare? Det är ingen lätt sak att ha ihjäl sin familj, dessutom kalkylerat som det verkar. Det gör att tidigare allvarliga brott inte kan uteslutas lika lätt, tycker jag.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-12 kl. 17:39.
Citera
2018-06-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Du skrev ju att de varit instängd i åratal.
A var på skolavslutningen 22 December och tror du inte lärarna reagerat om töserna var orkeslösa och blåa ?
Lärarna kunde absolut följa deras hälsa.De träffades ju dagligen plus vissa kamrater.

Ja, A har varit hemmasittande i åratal. För mig är det att vara instängd, av vad vi vet nu. Hur gick det till när hon träffade vissa kamrater? Vilka fick hon träffa? Var O med då? När var hon utan sina föräldrar, ute i livet på egen hand, som en fri tonåring? Fick hon besöka vänner spontant? Hur ofta var hon utomhus? Kunde hon shoppa kläder, något hon önskade sig, hur gick allt till egentligen?

Tänk en vecka att vara sjuk för en tonåring, efter den veckan längtar tonåringen ut. Hur ska det då ha varit för A som satt hemma månad efter månad, år efter år? Förstår du inte hur konstigt det är för en tonåring att sitta hemma?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-12 kl. 17:38.
Citera
2018-06-12, 17:39
Medlem
Citat:
Du skrev ju att de varit instängd i åratal.
A var på skolavslutningen 22 December och tror du inte lärarna reagerat om töserna var orkeslösa och blåa ?
Lärarna kunde absolut följa deras hälsa.De träffades ju dagligen plus vissa kamrater.

Lärarna kunde inte läsa av familjen alls. Då hade de larmat.
Citera
2018-06-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jurister har säkert ett vackert utryck för att förhålla sig pragmatiskt till en sits där det saknas betydande konsekvenser.

Säkert...
De efterlevande måste ha enats om att alla offren skall anses ha dött samtidigt. De vill avsluta.
Citera
2018-06-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Säkert...
De efterlevande måste ha enats om att alla offren skall anses ha dött samtidigt. De vill avsluta.

Praktiskt lagda som O? Vill inte att något mer ska rullas upp?
Citera
2018-06-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Mordet på N*iklas Elm*erg strax utanför Lund 1991 gjorde brodern till en sökare. Han startade Mundekulla som ligger någonstans i Kalmartrakten, där Os syster bor. Flyttade hon dit för att vara nära centret?

Funderar på om familjerna kände varandra, från tiden när Os farfar bodde i Bjärred, enligt uppgift. Kontrollera gärna en extra gång.

"Att fysikstudenten Niklas Elmberg cyklade på riksväg 16 kan verka märkligt för en student som var hemmahörande i Lund. Niklas Elmbergs föräldrar bodde dock i Bjärred vilket förmodligen var hans slutdestination."

O vände åter till Bjärred. Där tog han livet av sig. Kom gamla minnen fram av något? Hela familjen gick i baklås i Bjärred. Varför? Var hemmet fullt av mörka tankar och ångest?

En mördare söker sig gärna tillbaka till brottsplatsen. Har O mördat tidigare? Det är ingen lätt sak att ha ihjäl sin familj, dessutom kalkylerat som det verkar. Det gör att tidigare allvarliga brott inte kan uteslutas lika lätt, tycker jag.

Har du INTE förstått att det var ett gemensamt beslut ? I Nuläget vet de inte öht taget vem som berövade töserna livet inte ens vad de dog utav.Men det finns en hypotes och det är inte silver men de kan ha förgiftats under lång lång tid och då behövs inte stor dos för att avsluta det hela.Och detta är svårt att finna i kroppen efter död.
Mer säger jag inte och detta kanske hör samman med att kollegorna till O kallar det tragiskt.
Citera
2018-06-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Eftersom du inte verkar tro mig, så här har du svart på vitt; elförbrukningen
var nästan lika låg under juldagarna som den var lördag den 6/1, är du nöjd nu?

Misstror dig inte alls, tack för källan.
1/5 av förbrukningen under julen, upp lite grann en dag, sen ner igen.
Kom två överlevare hem då, låg halva familjen död sedan julen?
Citera
2018-06-12, 17:43
Medlem
Citat:
Men jösses tror de flesta har prövat på alternativa beh.som inte fått någon hjälp av sjukvården.
Som ett exempel är det bättre att peta i barnen Theralen än Johannesört ?

Nej, jag tror inte att de flesta testar alternativ. Vad ska du med Theralen och Johannesört till, i detta fall?
Citera
2018-06-12, 17:44
Medlem
Citat:
http://www.svaradoktorn.se/425558358

Enligt uppgifter i tråden hittades barnen och hustrun i familjen "blåslagna". Kan det vara så att de fått argyria av kolloidalt silver? Vad kostar det att köpa denna produkt, var handlar man den? (Förstår nu att hälsokostbutiker säljer detta.)

Silvervätskan lär bekämpa bakterier osv, gillas av Os alternativa syster. Hur var det med H, gillade hon också det?

Ser nu att inom alternativhälsan är det något som en del använder för att bekämpa borrelia (!), cancer osv. mot inrådan av livsmedelsverket:
https://lakemedelsverket.se/OVRIGA-SIDOR/Vanliga-fragor-om-kolloidalt-silver/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argyria

Om kroppen utsätts för så pass mycket silver att den inte hinner med att föra ut allt, kan silvret förvaras i huden och andra vävnader där det med tiden byggs upp allt högre nivåer av ämnet. När huden sedan exponeras för ljus blir den blå-grå.

Var det därför A var tvungen att vara inne, gick hon på höga silverdoser? Ville man undvika att hon fick en blågrå hud?

"hittades barnen och hustrun i familjen blåslagna" - var har du fått det ifrån, att de skulle
vara blåslagna??

Citat:
Kolloidalt silver är förbjudet att användas som kosttillskott, får endast användas för vattenrening! Kroppar som kallnar blir blåaktiga, men du vet inte hur A såg ut eftersom hon inte träffade folk på flera år. Hon kan ha fått denna "behandling" i flera år. Hölls instängd, för att just inte bli blå, men så gick det inte att hindra ändå? Inget vet vi, mer än att alternativa behandlingar kan vara det som skadade flickorna kognitivt och fysiskt.

"men du vet inte hur A såg ut eftersom hon inte träffade folk på flera år" - visst måste du
själv vara medveten om att det är lögn?! Till exempel träffade hon lärare flera gånger i
veckan, någon kompis kom och hälsade på, hon var med på skolavslutningen i
december -17, bara för att nämna några tillfällen när hon träffade folk. Vilket svammel.
Citera
2018-06-12, 17:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Överdosering av kolloidalt silver kan ge blåfärgad hud. Tre i familjen påstås ha haft blåaktig hud när de hittades. Jag tror att familjen sökte alternativ behandling.

Kolloidalt silver kan inte alls ge blåfärgad hud. Det är ändra sorters silvervatten som kan ge det efter många års intag.
Citat:
När kroppen kallnat efter döden så inträffar en båaktig ton.
Nej finns ingen här i Sverige eller Europa som blivit blå av silvervatten ,🙂

Citat:
Här är underlaget. Os syster är med i grupp på Fejan om kolloidalt silver. Detta är viktigt att komma ihåg nu när dimman skingras kring vad som pågick kring barnen. H, O och L är alla inblandade i barnens "behandlingar" tippar jag.

Sluta med ditt nonsens.
Citat:
Jag träffade A i Juni och min väninna i Augusti och hon var då varken blå el något annat.

Citat:
Men jösses tror de flesta har prövat på alternativa beh.som inte fått någon hjälp av sjukvården.
Som ett exempel är det bättre att peta i barnen Theralen än Johannesört ?

Naturligtvis är det värre med Theralen.
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Finns eller fanns ett företag i Bjärred som sålde det. Fanns också MSM pulver och annat.

Det finns massor med olika produkter i hälsokostaffärerna. Tänkte du börja med en uppräkning av det som finns?
Jag känner flera som dricker silvervatten och äter MSM sedan många år. De har varken blivit konstiga eller blåa av det.
Citera
2018-06-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att H har släpat med sig flickorna till Sc,s frivilligpastorer för auditeringar, e-meterbehandlingar och handpåläggningar. Resorna som O tvingades göra kanske gick till Frankrike där Sc har stått inför rätta för att ha bedrivit sjukvård utan tillstånd? Det vore verkligen intressant att veta vad som pågår i Arlöv som du nämner. Till Belgien har han knappast åkt eftersom den Belgiska regeringen klokt nog har nekat dom status som religiös organisation. Var sökte han hjälp för dom sjuka barnen och vilka passade på att profitera?

https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_in_France

https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_in_Belgium

Jaja, tro det du. Jag är tveksam, men vad vet man? Var det du som spred uppgiften att han föreläst för sekten, som senare gick att tillbakavisa?
Citera
2018-06-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ja, A har varit hemmasittande i åratal. För mig är det att vara instängd, av vad vi vet nu. Hur gick det till när hon träffade vissa kamrater? Vilka fick hon träffa? Var O med då? När var hon utan sina föräldrar, ute i livet på egen hand, som en fri tonåring? Fick hon besöka vänner spontant? Hur ofta var hon utomhus? Kunde hon shoppa kläder, något hon önskade sig, hur gick allt till egentligen?

Tänk en vecka att vara sjuk för en tonåring, efter den veckan längtar tonåringen ut. Hur ska det då ha varit för A som satt hemma månad efter månad, år efter år? Förstår du inte hur konstigt det är för en tonåring att sitta hemma?
Men snälla du hon satt inte hemma.Har sett henne på Instagram i November då hon och kompis dansar precis som ungdomar gör.
Det var inget konstigt el mystiskt över det hela som.du försöker få det till.
Och om det vore så illa så hade väl lärare larmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in