2018-06-12, 16:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Helt rätt, personligen är jag dock ingen vän av slumpen. Politiska kopplingar, automatvapen, utklädnad och snart val. Det luktar politiskt motiverat brott. Men även starka dofter kan ju vara missvisande.

Jag hoppas ju att det "bara" gäller rånplaner, då det vore en skam mot demokratin om det gällde ett attentat. Vilket nu isf enbart skulle gynna extremhögerns mörka makter.

Jag menar bara att rätt ska vara rätt. Det vill säga undvika att stärka sin tes med saker som inte är bekräftade.

Oavsett DB:s eventuella koppling till AFA så kan ju brottet ha en politisk koppling.
Citera
2018-06-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag menar bara att rätt ska vara rätt. Det vill säga undvika att stärka sin tes med saker som inte är bekräftade.

Oavsett DB:s eventuella koppling till AFA så kan ju brottet ha en politisk koppling.

Ja jag håller med.
Citera
2018-06-12, 16:43
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Tycker väl mer att det just känns som ett politiskt motiverat brott. Jag kan dra mig till att de tänkt begå rån utav nått slag, dock för att finansiera någon vidare plan.

Vänstern i Sverige är måttligt desperata, och så även extremvänstern. Alla ser vi vart det barkar hän inför det kommande valet i höst.

Ett SD med närmare 30% är ingen högoddsare, och det förvånar mig inte om de tänkt plocka Åkesson.

I vilket fall som helst så kommer detta vara intressant att följa.
Citera
2018-06-12, 17:03
Medlem
Citat:
Jag ifrågasatte att DB är med i AFA. Det kan vara så, men det är i alla fall inte påvisat.

Autonom vänster behöver inte vara AFA, och ”kopplingar” behöver inte innebära ”är med i”.

AFA Jkpg förr var ju Claes och folket runt honom. Med tanke på hur nära de verkar vara varandra är det nog ganska troligt att hans fanns i eller väldigt nära de som iaf förr kallades Afa där.

Har dålig koll på precis hur aktiva de är politiskt idag. Men är nog hyffsat troligt att de som kallar sig Afa idag i Jkpg innehåller en hel del från det gamla gänget med.
Citera
2018-06-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
AFA Jkpg förr var ju Claes och folket runt honom. Med tanke på hur nära de verkar vara varandra är det nog ganska troligt att hans fanns i eller väldigt nära de som iaf förr kallades Afa där.

Har dålig koll på precis hur aktiva de är politiskt idag. Men är nog hyffsat troligt att de som kallar sig Afa idag i Jkpg innehåller en hel del från det gamla gänget med.

Jag har sett D*vid och CG rätt ofta tillsammans, de umgås rätt vänskapligt. De är mer än bara bekanta. Nära vänner skulle jag säga.
Citera
2018-06-12, 17:47
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Det är det enda jag påstår btw, av alla jag känner/känner till var DB inte direkt den jag trodde skulle hamna i en sån här situation. men jag har ju ingen info om vad som hänt i hans liv efter det.

Instämmer. Det enda sättet jag kan tänka mig att han är inblandad på är att han har olämpliga kontakter, ytterst tveksam till att han skulle delta i planering av terrorbrott el. dyl. Men vi får väl se om jag har rätt när utredningen är färdig.
Citera
2018-06-12, 17:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Instämmer. Det enda sättet jag kan tänka mig att han är inblandad på är att han har olämpliga kontakter, ytterst tveksam till att han skulle delta i planering av terrorbrott el. dyl. Men vi får väl se om jag har rätt när utredningen är färdig.

Man kan ju exempelvis tänka sig att han hyrt containern åt någon annan.
Citera
2018-06-12, 17:54
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Japp, det kan jag bekräfta. Var inne på den igår och nu hittar jag den inte.
Man borde tagit screenshot. Han skrev om sitt hat mot allt till höger om S, Åkesson och SD. Även KD.
Att han haft hjärtattack och åt mediciner. Mediciner han svamlade att han inte skulle få om det blev en borgerlig regering.
Min gissning är att han kände sig sjuk och ville begå ett hemskt dåd för han kände sig rätt körd ändå?
Citera
2018-06-12, 18:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Man borde tagit screenshot. Han skrev om sitt hat mot allt till höger om S, Åkesson och SD. Även KD.

Hat tycker jag är att ta i, även om han uttrycker ett starkt ogillande. Ungefär på samma nivå som Ivar Arpi eller för den delen Anders Lindberg.
Citera
2018-06-12, 18:06
Medlem
Någon borde känna igen honom
https://www.nyatider.nu/vansterextremister-kopplas-till-automatvapenfynd/
Citera
2018-06-12, 18:13
Medlem
80231s avatar
Citat:
Man kan ju exempelvis tänka sig att han hyrt containern åt någon annan.
Eller så kan man tänka sig att den hyrts för att låta vänsterextremister få ha sina saker däri. Vem blir den nästa Ebba tro?

Citat:
Hat tycker jag är att ta i, även om han uttrycker ett starkt ogillande. Ungefär på samma nivå som Ivar Arpi eller för den delen Anders Lindberg.
Du kan väl inte jämföra Ivar Arpi med Anders Lindberg (hoppsan - det kan du ju -> FI och V ) Lindberg är en hatare och konfliktskapare. Det är inte att ta i att påstå det. Det vet du med.

Jag är nyfiken på vart detta kommer att leda. Om det finns en koppling till vänsterextremism, så kommer det nog att begravas av media i alla fall.
Senast redigerad av 80231 2018-06-12 kl. 18:21.
Citera
2018-06-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Hur kom Bol**s in i diskussionen/bilden?
Finns ingenting som tyder på att Fredrik Boltes har någon inblandning i detta. Hans enda koppling i dagsläget är att han är vän med David Bothén på Facebook. En föga stark koppling. Så kan alla släppa det nu!

Och det är vänsterextremister vi diskuterar i tråden, de mördar, misshandlar och terroriserar människor varför någon censur av deras namn bara är dumheter!
Citat:
Vad jag förstår är det bara DB som är häktad. Tre av de övriga är släppta, varav en ägde containern som DB hyrt. Ytterligare en person är anhållen, men ännu inte begärd häktad.

Så har jag fattat det.
Tyvärr är i dagsläget endast David Bothén häktad. Fler gripanden lär väl vara att vänta. Tror någon att han håller tyst där han sitter i häktet?
Senast redigerad av DoktorPest 2018-06-12 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in