2018-06-12, 15:03
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Så det säger du! Achberg är inblandad i mycket skit och det finns folk som jobbar febrilt med att få fram sanningrn om denne man. Sen är det nog inte så kul o heta robban när det kommer ut. Tro mig.......
Fram tills jag ser dina utlovade avslöjanden så kommer jag fortsätta att tro att Aschberg är en oetisk åsiktsregistrerande murvel och inte en terrorist.

Tror detta handlar om en mindre grupp radikaliserade AFAiter som gått från att planera vandalattacker och vanlig misshandel, till att begå grövre våldsbrott.

Kan de ha varit inspirerade av den danska Blekingegade-gruppen?
Senast redigerad av Herostratos 2018-06-12 kl. 15:07.
Citera
2018-06-12, 15:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytburk
Lägg ner om Achberg. Dessa människor har inget med honom att göra. De är gamla välbekanta AFA-gänget i Jönköping. Och de har flera personer som är kreativa med hur man drar in pengar helt på egen hand ifall det skulle behövas. Behövs inte heller så stora resurser för att få tag på vapen och fejkade uniformer, det viktiga är kontakter.
Lägg ner snacket om Boltes också. Han är en kriminell samhällsparasit som är nära vän med många inblandade i AFA-jönköping, inklusive D*vid. Men han är inte omtyckt av alla där och han deltar inte i sådana här aktioner. På sin höjd har han bidragit med kontaktnät för vapen.

Varifrån kommer uppgiften att DB tillhör ”AFA-Jönköping”?
Citera
2018-06-12, 15:11
Medlem
Zloths avatar
Är väl betydligt fler personer än Aschberg som ligger pyrt till i sådana fall med tanke på att hela jävla Expo är lojala till AFA.

SVT, Aftonbladet, Expressen, DN etc, står dessutom väldigt nära Expo.

Härligt land vi bor i
Citera
2018-06-12, 15:21
Medlem
Kan inte någon beställa ut häktningsbesluten så vi får identiteten på de övriga i den vänsterextrema vapenhärvan?
Citera
2018-06-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Det blir lite gissning då vi inte vet vad som hittats. Det kan ju vara allt från en dålig kopia till äkta vara.

Att sy upp något som lurar ett otränat öga borde inte vara så svårt för en sykunnig. Sen kanske det inte håller för en granskning om man jämför med en äkta uniform.

Breivik hade väl någon hemsnickrad variant som inte alls var lik polisens riktiga men som ändå lurade några.

Breivik hade en äkta eftersom dom fick säljas förr men såklart inte användas.

Kom över en själv som jag tänkt ha på halloween men efter att ha sett straffskalan så gav jag bort den. Det var också strax efter dådet så var egentligen en dålig idé, men du har jag ganska sjuk humor med.
Citera
2018-06-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ingen tillhör någon AFA-gruppering. De har inte medlemmar eller medlemsregister. Han ingår i gänget som gör saker i AFAs namn.
Citera
2018-06-12, 15:24
Medlem
judenhetens avatar
Citat:

Det är en trådsanning som uppstått p g a att nazisterna i tråden blir helt varma av det här fallet.
Citera
2018-06-12, 15:32
Medlem
Gluggarfs avatar
Är det bekräftat att DB är den häktade MGM?
Citera
2018-06-12, 15:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytburk
Ingen tillhör någon AFA-gruppering. De har inte medlemmar eller medlemsregister. Han ingår i gänget som gör saker i AFAs namn.

AFA har visst medlemmar. Men ok, så här då, varifrån kommer uppgifter att DB gör saker i AFA:s namn?
Senast redigerad av Troian 2018-06-12 kl. 15:36.
Citera
2018-06-12, 15:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Kan inte någon beställa ut häktningsbesluten så vi får identiteten på de övriga i den vänsterextrema vapenhärvan?

Vad jag förstår är det bara DB som är häktad. Tre av de övriga är släppta, varav en ägde containern som DB hyrt. Ytterligare en person är anhållen, men ännu inte begärd häktad.

Så har jag fattat det.
Citera
2018-06-12, 15:41
Medlem
Citat:

Jag har bekräftat att han åtminstone rört sig i de kretsarna över en lång tid, Han är / har varit aktiv i GoB en spelförening på Kulturhuset i Jönköping som varit infesterad av extremvänstern länge samt Bokcafet i samma byggnad. GoB användes ett tag som rekryteringssplats in i AFA/Antifa och det är en stor anledning till att jag lämnade föreningen i fråga. Vet inte hur aktiv han är idag men han verkar ju ha samma vänkrets i stort som när vi båda var medlemmar i GoB under rekryteringstiden med CG i spetsen.
Citera
2018-06-12, 15:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Jag har bekräftat att han åtminstone rört sig i de kretsarna över en lång tid, Han är / har varit aktiv i GoB en spelförening på Kulturhuset i Jönköping som varit infesterad av extremvänstern länge samt Bokcafet i samma byggnad. GoB användes ett tag som rekryteringssplats in i AFA/Antifa och det är en stor anledning till att jag lämnade föreningen i fråga. Vet inte hur aktiv han är idag men han verkar ju ha samma vänkrets i stort som när vi båda var medlemmar i GoB under rekryteringstiden med CG i spetsen.

Ok, tack.

Det du beskriver ser jag inte som att tillhöra AFA. Men det kan stämma att han känner folk där, det vet jag inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in