2018-06-12, 15:47
Medlem
Det finns flera saker i detta fall som är udda. Men kanske det mest udda är att det är tjuvar som har larmat polisen. De höll på att bryta sig in i containern då de upptäckte vapen, peruker och uniformer och larmade polisen. De tycks dessutom ha låtit sig gripas av polisen. Detta måste ju nästan vara unikt.
Citera
2018-06-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok, tack.

Det du beskriver ser jag inte som att tillhöra AFA. Men det kan stämma att han känner folk där, det vet jag inget om.

Det är det enda jag påstår btw, av alla jag känner/känner till var DB inte direkt den jag trodde skulle hamna i en sån här situation. men jag har ju ingen info om vad som hänt i hans liv efter det.
Citera
2018-06-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Finns namn på MGM? Är det i så fall någon av nedanstående?

@=a
i=1
e=3
o=0

Fel1s1@ W3stb3rg
S1mon Sch@ffh@user
Ludv1g Nordgr3n
Fr1d3n T0lk3
L1nus K@llin
L1nus H@sselberg
Dav1d Engv@ll
Is@k Krist0l@
Björn Sjöl1n
S1gne D@hlgren
Er1k St0ltz
J3sp3r Målst3n
Kr1stoff3r Ödm@n

Ovanstående har kopplingar till bandet "Partiet" och Fredrik Boltes.

http://www.kingsizemag.se/intervjuer/intervju-med-fredrik-boltes-i-reggaegruppen-partiet-se-video-las-har/
Frågar du generellt efter alla du vet känner Boltes i hopp om att någon av dom är iblandad?
Citera
2018-06-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ok, tack.

Det du beskriver ser jag inte som att tillhöra AFA. Men det kan stämma att han känner folk där, det vet jag inget om.

Flera tidningar rapporterar "autonoma vänster kopplingar "..Det borde väl innebära afa men det kan ju finnas fler.

Sen om det innebär nått politiskt motiv är väl inte helt säkert även om det lär vara troligt.
Citera
2018-06-12, 16:06
Medlem
motarbetars avatar
Är MGMs Facebook nerplockad? Hittar den inte nämligen.
Citera
2018-06-12, 16:09
Medlem
Hur kom Bol**s in i diskussionen/bilden?
Citera
2018-06-12, 16:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Flera tidningar rapporterar "autonoma vänster kopplingar "..Det borde väl innebära afa men det kan ju finnas fler.

Jag ifrågasatte att DB är med i AFA. Det kan vara så, men det är i alla fall inte påvisat.

Autonom vänster behöver inte vara AFA, och ”kopplingar” behöver inte innebära ”är med i”.
Citera
2018-06-12, 16:12
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Frågar du generellt efter alla du vet känner Boltes i hopp om att någon av dom är iblandad?

Hopp och hopp, jag har inget speciellt hopp åt något håll; eftersom jag har mött personen är det naturligt att undra hur insyltad han är.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Hur kom Bol**s in i diskussionen/bilden?
Någon skrev att han var Facebookvän med MGM.
Senast redigerad av Passepartout 2018-06-12 kl. 16:15.
Citera
2018-06-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns flera saker i detta fall som är udda. Men kanske det mest udda är att det är tjuvar som har larmat polisen. De höll på att bryta sig in i containern då de upptäckte vapen, peruker och uniformer och larmade polisen. De tycks dessutom ha låtit sig gripas av polisen. Detta måste ju nästan vara unikt.

De kanske misstänkte terrorism och tyckte att det kunde vara värt att tipsa polisen om då.
Som jag tolkar det har polisen redan släppt dem och jag är övertygad om att de redan lämnat landet.
Citera
2018-06-12, 16:18
Medlem
Citat:
Jag ifrågasatte att DB är med i AFA. Det kan vara så, men det är i alla fall inte påvisat.

Autonom vänster behöver inte vara AFA, och ”kopplingar” behöver inte innebära ”är med i”.

Helt rätt, personligen är jag dock ingen vän av slumpen. Politiska kopplingar, automatvapen, utklädnad och snart val. Det luktar politiskt motiverat brott. Men även starka dofter kan ju vara missvisande.

Jag hoppas ju att det "bara" gäller rånplaner, då det vore en skam mot demokratin om det gällde ett attentat. Vilket nu isf enbart skulle gynna extremhögerns mörka makter.
Citera
2018-06-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Är MGMs Facebook nerplockad? Hittar den inte nämligen.

Japp, det kan jag bekräfta. Var inne på den igår och nu hittar jag den inte.
Citera
2018-06-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Med det kan vi nog inte vara säkra på....
Kan ju vara ett "kamouflage" från polisen som kanske under en tid bedrivit spaningsarbete mot personer eller grupper de har kännedom om och under uppsikt. Något som de inte vill gå ut med av skäl som säkert är legitima.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in