2018-06-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Damer och herrar! Jag registrerade mig på Flashback, efter år av smygläsning från sidolinjen, enbart för att svara i den här tråden. Helt uppslukad av det här fallet. Har absolut inga sanningar, nya PM (...) eller rykten från Bjärred men tänker slänga in lite fler spekulationer:

3. Någon som haft koll på pappans syster, L**a H****w och radioprogrammet (Naturmorgon i P1) där hon varit programledare? Skulle vilja veta hur ofta hon sänt radio, om hon varit ur tjänst sedan incidenten? (Det enda jag kunde hitta när jag researchade henne är att hon är aktiv i en grupp om kollodialt silver...)

Här är underlaget. Os syster är med i grupp på Fejan om kolloidalt silver. Detta är viktigt att komma ihåg nu när dimman skingras kring vad som pågick kring barnen. H, O och L är alla inblandade i barnens "behandlingar" tippar jag.
Citera
2018-06-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tror kanske det är lite långsökt just med silvret men definitivt så är det något som luktar skumt kring hela situationen kring barnens hälsotillstånd och alternativbehandlingar i Tyskland och att föräldrarna så totalt tappade fotfästet.

Fick höra av en person som bor i Bjärred att barnen "tynade bort" men det kan ju lika gärna vara symtom på psykisk ohälsa. Det verkar oerhört konstigt om barnen var så svårt fysiskt sjuka men samtidigt kunde tillgodogöra sig undervisning och inte verkar ha haft några andra direkta vårdinsatser.

Med tanke på hur många barn det ändå finns på jorden med svåra sjukdomar vars föräldrar kämpar på så känns det nästan omöjligt att föreställa sig att ett helt normalt par med goda resurser skulle ha blivit gemensamt självmordsbenägna.

De måste ha varit kufiska från början, haft otroligt dåliga skyddsnät, dolt någon annan skam...

Varför är det långsökt? Os syster är med i kontroversiell grupp om detta och H gillade sida om alternativa behandlingar. Dessa två tycks ha varit mycket inriktade på att svensk sjukvård inte är nåt att ha! Det slutade med döden för familjen. Fy fanken för alla självbehandlare som inte litar på sjukvården, även om det givetvis är så att ibland behöver man testa annat när vägs ände är nådd.
Citera
2018-06-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Kolloidalt silver är förbjudet att användas som kosttillskott, får endast användas för vattenrening! Kroppar som kallnar blir blåaktiga, men du vet inte hur A såg ut eftersom hon inte träffade folk på flera år. Hon kan ha fått denna "behandling" i flera år. Hölls instängd, för att just inte bli blå, men så gick det inte att hindra ändå? Inget vet vi, mer än att alternativa behandlingar kan vara det som skadade flickorna kognitivt och fysiskt.

Jag träffade A i Juni och min väninna i Augusti och hon var då varken blå el något annat.
Citera
2018-06-12, 15:56
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Varför är det långsökt? Os syster är med i kontroversiell grupp om detta och H gillade sida om alternativa behandlingar. Dessa två tycks ha varit mycket inriktade på att svensk sjukvård inte är nåt att ha! Det slutade med döden för familjen. Fy fanken för alla självbehandlare som inte litar på sjukvården, även om det givetvis är så att ibland behöver man testa annat när vägs ände är nådd.

Jag menar att jag tror inte att de dog av förgiftning av kolloidalt silver. Men jag håller med dig om att det är relevant att det fanns en viss tro på mumbo-jumbo i släkten, känns som att ME och liknande åkommor har en tendens att drabba sådana människor i större utsträckning än de som litar på läkarvetenskapen.
Citera
2018-06-12, 15:58
Medlem
Citat:
Berätta vad detta är och redogör för dina kunskaper om "sekten" du så gärna pratar om. Det festliga är att du anklagar andra för att tillhöra en sekt, men är du narcissist, troligt det, så vill du få andra till att verka vara det, när du själv är det. Spännande. Redogör nu för Os ekonomi, så att vi alla får veta! Vad hände i Arlöv, som du ofta besöker enligt din respons på inlägg!

När något börjar brännas så sticker du upp ditt tryne. Vad brändes nu för dig?

Frågor: Sålde O en BR, där företaget var skrivet i januari?
Har O medicinerat sina barn med alternativa preparat?
Jag tror att H har släpat med sig flickorna till Sc,s frivilligpastorer för auditeringar, e-meterbehandlingar och handpåläggningar. Resorna som O tvingades göra kanske gick till Frankrike där Sc har stått inför rätta för att ha bedrivit sjukvård utan tillstånd? Det vore verkligen intressant att veta vad som pågår i Arlöv som du nämner. Till Belgien har han knappast åkt eftersom den Belgiska regeringen klokt nog har nekat dom status som religiös organisation. Var sökte han hjälp för dom sjuka barnen och vilka passade på att profitera?

https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_in_France

https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_in_Belgium
Citera
2018-06-12, 15:59
Medlem
Citat:

Men jösses tror de flesta har prövat på alternativa beh.som inte fått någon hjälp av sjukvården.
Som ett exempel är det bättre att peta i barnen Theralen än Johannesört ?
Citera
2018-06-12, 16:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nedre gränsen är ca 480000 och ytterligare påslag vid ca 600000

Du menar statlig inkomstskatt. Så du menar att en myndighet nöjer sig med att dra kommunalskatt preliminärt?

Eller att oH fick lönen som arvode till företaget för att sen betala in statlig skatt själv?

Det kan ju vara...

Nån annan med synpunkt på det?
Citera
2018-06-12, 16:24
Medlem
Citat:
När kroppen kallnat efter döden så inträffar en båaktig ton.
Nej finns ingen här i Sverige eller Europa som blivit blå av silvervatten ,🙂

Elli09 Hur kan du uttala dig så tvärsäkert om det? Kan du visa på någon forskning som visar det?
Citera
2018-06-12, 16:29
Medlem
Citat:
Den skatten hamnar på företaget så inget som hamnar på hans privata skattekonto.
Aha jag trodde det var företaget han hade restskatt på. Hade han enskild firma klumpas allt ihop då han själv är firman.
Citera
2018-06-12, 16:47
Medlem
Citat:
http://www.svaradoktorn.se/425558358

Enligt uppgifter i tråden hittades barnen och hustrun i familjen "blåslagna". Kan det vara så att de fått argyria av kolloidalt silver? Vad kostar det att köpa denna produkt, var handlar man den? (Förstår nu att hälsokostbutiker säljer detta.)

Silvervätskan lär bekämpa bakterier osv, gillas av Os alternativa syster. Hur var det med H, gillade hon också det?

Ser nu att inom alternativhälsan är det något som en del använder för att bekämpa borrelia (!), cancer osv. mot inrådan av livsmedelsverket:
https://lakemedelsverket.se/OVRIGA-SIDOR/Vanliga-fragor-om-kolloidalt-silver/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argyria

Om kroppen utsätts för så pass mycket silver att den inte hinner med att föra ut allt, kan silvret förvaras i huden och andra vävnader där det med tiden byggs upp allt högre nivåer av ämnet. När huden sedan exponeras för ljus blir den blå-grå.

Var det därför A var tvungen att vara inne, gick hon på höga silverdoser? Ville man undvika att hon fick en blågrå hud?
Finns eller fanns ett företag i Bjärred som sålde det. Fanns också MSM pulver och annat.
Citera
2018-06-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att H har släpat med sig flickorna till Sc,s frivilligpastorer för auditeringar, e-meterbehandlingar och handpåläggningar. Resorna som O tvingades göra kanske gick till Frankrike där Sc har stått inför rätta för att ha bedrivit sjukvård utan tillstånd? Det vore verkligen intressant att veta vad som pågår i Arlöv som du nämner. Till Belgien har han knappast åkt eftersom den Belgiska regeringen klokt nog har nekat dom status som religiös organisation. Var sökte han hjälp för dom sjuka barnen och vilka passade på att profitera?

https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_in_France

https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_in_Belgium
Undrar hur det är med DK där Sc är stora. Snabb resa över bron...
Citera
2018-06-12, 17:02
Medlem
Läste Expressens artikel och vad är innebörden? Att polisen inte kunde fastställa när o hur döden inträffat? Att polisen anser att det inte spelar roll? Att polisen nöjt sig med vad vittnen, bl a testamentsvittnena, berättat om föräldrarna? OM den rättskemiska analysen säger annorlunda än bouppteckningsmannen vad händer då med arvet?

Tidpunkten när någon dött kan avgöra vem som är arvsberättigad.
Polisen väntar fortfarande på resultatet av bland annat en rättskemisk analys som förhoppningsvis ska kunna ge sådana svar.
Men av bouppteckningen efter föräldrarna framgår att ingen sådan anses vara nödvändig för att kunna skifta arvet. I stället skriver bouppteckningsmannen att samtliga i familjen anses ha avlidit vid samma tidpunkt.
En viktig del av utredningen är också föräldrarnas sinnestämning och agerande tiden innan dödsfallen.
– Det är rutin och samla in sådan information, säger Stefan Svensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in