2018-06-12, 17:07
Medlem
Vad hände med Oskars företag 2015?
98’ omsättning och gick minus. Året innan såg det bättre ut.
https://www.merinfo.se/foretag/Oskar-Henkow-Utbildning-AB-5560833252/2jyryec-aqo3
Citera
2018-06-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du menar statlig inkomstskatt. Så du menar att en myndighet nöjer sig med att dra kommunalskatt preliminärt?

Eller att oH fick lönen som arvode till företaget för att sen betala in statlig skatt själv?

Det kan ju vara...

Nån annan med synpunkt på det?
Hade han FA skatt eller bara F tro? Låter konstigt om en myndighet skulle göra så.
Citera
2018-06-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Aha jag trodde det var företaget han hade restskatt på. Hade han enskild firma klumpas allt ihop då han själv är firman.

Ja precis 🙂 Det var ett AB
Citera
2018-06-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Vet inte vad detta säger egentligen, men när det gäller deras elförbrukning så var den på jämn nivå fram till Lördagen 6e Jan. Då sjönk den markant, en extrem skillnad. Sedan upp på vanlig nivå igen from söndagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Det är mycket möjligt, vi får ju bara in mätarställningarna men kan inte se vad det är som drar eller ej.

Och förbrukningen på lördagen var ej noll, men ca en femtedel av det som förbrukades innan i snitt. Var nästan lika lågt under juldagarna.

Efter förbrukningen gick upp på söndagen så har det hållit samma nivå, vilket jag tycker är mest skumt då det betyder ändå att något aktivt har gjorts under lördagen för att få ner förbrukningen. Eftersom förbrukningen är högre nu när ingen är där.

Eftersom du inte verkar tro mig, så här har du svart på vitt; elförbrukningen
var nästan lika låg under juldagarna som den var lördag den 6/1, är du nöjd nu?

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Var står det?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-12 kl. 17:23.
Citera
2018-06-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja precis 🙂 Det var ett AB
Såg det sen
Citera
2018-06-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Vad hände med Oskars företag 2015?
98’ omsättning och gick minus. Året innan såg det bättre ut.
https://www.merinfo.se/foretag/Oskar-Henkow-Utbildning-AB-5560833252/2jyryec-aqo3
Det var ju året A blev sjuk.Så då prioriterade han väl henne framför sitt företag.
Citera
2018-06-12, 17:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Läste Expressens artikel och vad är innebörden? Att polisen inte kunde fastställa när o hur döden inträffat? Att polisen anser att det inte spelar roll? Att polisen nöjt sig med vad vittnen, bl a testamentsvittnena, berättat om föräldrarna? OM den rättskemiska analysen säger annorlunda än bouppteckningsmannen vad händer då med arvet?

Tidpunkten när någon dött kan avgöra vem som är arvsberättigad.
Polisen väntar fortfarande på resultatet av bland annat en rättskemisk analys som förhoppningsvis ska kunna ge sådana svar.
Men av bouppteckningen efter föräldrarna framgår att ingen sådan anses vara nödvändig för att kunna skifta arvet. I stället skriver bouppteckningsmannen att samtliga i familjen anses ha avlidit vid samma tidpunkt.
En viktig del av utredningen är också föräldrarnas sinnestämning och agerande tiden innan dödsfallen.
– Det är rutin och samla in sådan information, säger Stefan Svensson.

Jurister har säkert ett vackert utryck för att förhålla sig pragmatiskt till en sits där det saknas betydande konsekvenser.

”Dagsverke”, kanske?
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-12 kl. 17:53.
Citera
2018-06-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jag träffade A i Juni och min väninna i Augusti och hon var då varken blå el något annat.

Juni? Sju månader innan de dog. Augusti är fem månader tidigare. Ni verkar inte ha haft tät kontakt direkt. Vilka hade regelbunden kontakt med barnen och kunde följa deras hälsa?
Citera
2018-06-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Eftersom du inte verkar tro mig, så här har du svart på vitt, är du nöjd nu?
Tack! Bortresta under jul och sänkt värme på trettondagen. Det verkar rimligt. Sedan har vi inläggen om att döden inträffade på skilda dagar. Det känns inte orimligt när vi nu vet att det var en långsiktig plan.
Citera
2018-06-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Elli09 Hur kan du uttala dig så tvärsäkert om det? Kan du visa på någon forskning som visar det?

http://www.kolloidaltsilver.me/vad-ar-kolloidalt-silver/blir-man-bla-av-kolloidalt-silver/
Det är stor skillnad på silverjoner och nitrat
Citera
2018-06-12, 17:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag menar att jag tror inte att de dog av förgiftning av kolloidalt silver. Men jag håller med dig om att det är relevant att det fanns en viss tro på mumbo-jumbo i släkten, känns som att ME och liknande åkommor har en tendens att drabba sådana människor i större utsträckning än de som litar på läkarvetenskapen.

Systern kanske inte tror på det själv utan gör sig mot ersättning till språkrör för tokerierna i syfte att föra andra bakom ljuset?
Citera
2018-06-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Juni? Sju månader innan de dog. Augusti är fem månader tidigare. Ni verkar inte ha haft tät kontakt direkt. Vilka hade regelbunden kontakt med barnen och kunde följa deras hälsa?
Du skrev ju att de varit instängd i åratal.
A var på skolavslutningen 22 December och tror du inte lärarna reagerat om töserna var orkeslösa och blåa ?
Lärarna kunde absolut följa deras hälsa.De träffades ju dagligen plus vissa kamrater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in