Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Nej jag har inte släppt tanken på att det kan ligga något helt annat bakom.
Nej det tror jag inte de fick...men om så hade varit är det inget man dör av.
Du dör inte, men kan påverkas negativt kognitivt enligt forskare som avråder från användning. Det verkar som att båda tjejerna påverkats negativt av något och hittades blåfärgade.
Helsingborgs Dagblad: Det kontroversiella medlet kolloidalt silver kan skada hjärnan hos människor:
https://www.hd.se/2014-12-15/forskare-stora-risker-med-silver
"– Eftersom vi har sett så pass allvarliga effekter och vid relativt låga, realistiska doser. Även om det är i provrör finns det ingen anledning att ta den risken, jag tycker det är helt vansinnigt att ta silvret."
Känner stor motvilja mot det alternativa träsk som H kanske blev inspirerad av, av Os syster! Går tydligt att se att familjen vänt blickarna mot den alternativa medicinen, två välutbildade kritiskt tänkande akademiker? De verkar ha fått hjärnsläpp som sträckte sig ända till mord på barnen!
Ups...
Förbjudet som kosttillskott
HD har tidigare avslöjat hur A*ers S*ltan, i rollen som vd för tillverkaren Ion Silver i Löddeköpinge, saluför kolloidalt silver som effektivt mot en lång rad allvarliga sjukdomar. Han gör det i slutna Facebook-gruppen "Kolloidalt Silver 2.0" med nu 22 000 medlemmar.
Detta trots att kolloidalt silver inte ens får säljas som kosttillskott. Det är endast godkänt som vattenreningsprodukt.
Är det någon typ av ytterligare skandal bakom morden? Var H och L med i den slutna gruppen?