2018-06-12, 09:20
Medlem
Orobanches avatar
De var enligt en tidigare uppgift scientologer. Vilket alla borde veta är en sjuk sekt.
Också påstås det att barnen led av en obotlig sjukdom. Vad föräldrarna hade för tankar är inget någon vet och deras testamente är glasklart för alla som vill läsa.
Kanske visste syskonen vad som planerades kanske inte. Men när det kommer till scientologi är det en mycket sjuk ideologi och sekt med hjärntvätt som specialitet.
Citera
2018-06-12, 09:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Jag nämnde det tidigare också, att dom omöjligt kan sett vad som stod i testamentet och inte reagerat på att barnen inte nämns.

Det finns inget krav på att vittnen till testamenten måste veta vad som står i testamentet. Därför är det inte alls säkert att dessa vittnen överhuvudtaget såg att döttrarna var exkluderade.

Expressen må ha en poäng i att döttrarna var exkluderade, MEN det är fel att för den skull indirekt skuldbelägga testamentsvittnena. Expressen borde i artikeln nämna den juridiska klausulen att vittnen faktiskt kan undgå att se själva innehållet i artikeln.
Citera
2018-06-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och vad har ni andra för underlag ?
Jag tycker det är bra att du och Rockkungen kommit tillbaka i tråden, och att Expressen lyft testamentet i en artikel. Jag uppfattar det som att du och Rockkungen har helt olika syn på familjen, och kanske framför allt på Oskar. Hur som helst tror jag många i tråden skulle uppskatta att du lade fram din sammantagna bild, från ditt perspektiv, av vad du tror mest troligt hände. Att diskutera vissa enskilda detaljer med Rockkungen förstår jag är viktigt för dig för att du inte vill att fel info ska spridas. (Jag vet inte riktigt, men Rockkungen verkar ha viss insyn i fallet också.) Men jag är mer intresserad av en mer övergripande bild av familjen, familjens sista tid och vad du tror hände när familjen dog. Vad kan du berätta om detta utan att röja för mycket känslig information?
Citera
2018-06-12, 10:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Även Expressens reporter har noterat att alla bedöms ha dött samtidigt. Det som är lite märkligt är att ingen reagerar på O;s kvarskatt. 322 260:- kan väl ändå inte vara helt normalt? Det tyder kanske på att man har tagit en del ekonomiska beslut utöver det vanliga.

Vad rör det sig om då? Har han sålt bostad, nä?
Citera
2018-06-12, 10:48
Medlem
Lonnrots avatar
[quote=Remark|64019441]5/1 Normal förbrukning
6/1 Drastiskt sänkt förbrukning
7/1 Normal förbrukning

Tror på mätfel.

EDIT. Dr.Robert har visat på att det den 3/1 var strömavbrott hos aktuell eldistributör.[/QUOTE]

För att Dr (N)O testkörde den elektriska stolen?

SkÅ: Skönt att äntligen få veta...
Citera
2018-06-12, 10:50
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Även Expressens reporter har noterat att alla bedöms ha dött samtidigt. Det som är lite märkligt är att ingen reagerar på O;s kvarskatt. 322 260:- kan väl ändå inte vara helt normalt? Det tyder kanske på att man har tagit en del ekonomiska beslut utöver det vanliga.

Jag reagerade också på denna summa men jag tänkte att det kanske kan bli så när man driver företag? Det kanske inte är konstigt? Men låter mycket...
Citera
2018-06-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det finns inget krav på att vittnen till testamenten måste veta vad som står i testamentet. Därför är det inte alls säkert att dessa vittnen överhuvudtaget såg att döttrarna var exkluderade.

Expressen må ha en poäng i att döttrarna var exkluderade, MEN det är fel att för den skull indirekt skuldbelägga testamentsvittnena. Expressen borde i artikeln nämna den juridiska klausulen att vittnen faktiskt kan undgå att se själva innehållet i artikeln.

Ja jag vet att vittnena ej måste se innehållet, och jag håller med dig att det är att skuldbelägga vittnena.
Dom borde faktiskt nämna nu i efterhand justera sin artikel.
Citera
2018-06-12, 11:41
Medlem
Tror inte att Hanna var den mest psykiskt instabila i den familjen.
Ekonomisk ruin är inte ett psykologiskt godtagbart skäl till att mörda sin familj, oavsett förövaren är riktigt psyksjuk eller ej.
Skam däremot.
Det finns mycket som kan uppfattas som ”allvarligt sjukt” hos chockade anhöriga (avser ej föräldrarna)
Säger som afKnollentott: stackars flickor!
Citera
2018-06-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/skrev-testamente-dagar-senare-var-barnen-doda/

"Den 3 januari skrev Bjärred-föräldrarna ett testamente. I det nämns inte med ett ord parets två döttrar, 11 och 14 år gamla.

Två personer var närvarande. Båda intygade med sina namnteckningar att föräldrarna var vid sina sinnens fulla bruk.

Sex dagar senare hittades föräldrarna döda tillsammans med sina två döttrar."

Tack!
Jag noterar formuleringen ”medicinska skäl” i artikeln.
Har man fått mer info kring detta? Att man formulerar det så.
Citera
2018-06-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Här hade tanten möjlighet att sprida lite ljus över händelsen men den tog hon inte, känner sig paret
skyldiga på något sätt? Eller tycker de att de blev lurade? Om de hade läst innehållet i testamentet
måste de väl ha reagerat på att barnen inte nämns med ett ord.

Tänkte också att man kunde möjligen bidra med mer info. Men kanske man vill inte gör det via expressen.
Kanske de är också medlem av Sc och har absolut ingen intresse i att bidra med något överhuvudtaget. Förutom att man bekräftade till polisen att allt gick rätt till. Det måste man väl ha gjort.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-06-12 kl. 12:21.
Citera
2018-06-12, 12:00
Medlem
[quote=Lonnrot|64315432]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
5/1 Normal förbrukning
6/1 Drastiskt sänkt förbrukning
7/1 Normal förbrukning

Tror på mätfel.

EDIT. Dr.Robert har visat på att det den 3/1 var strömavbrott hos aktuell eldistributör.[/QUOTE]

För att Dr (N)O testkörde den elektriska stolen?

SkÅ: Skönt att äntligen få veta...
Jag noterade ett ökat intresse kring elförbrukning och inomhustemperaturer hos en annan skribent i tråden strax före det gick upp ett ljus och vederbörande gjorde sorti. Om man är så förutseende med testamenten och annat från föräldrarnas sida så känns det plötsligt inte helt främmande att man även sänkte temperaturen i huset genom att slå av värmen. Av omsorg till dom som skulle hitta en och kanske även dom man testamenterat huset till. För att behålla värdet om man så säger. Tidsmässigt stämmer det bra och kan ge en ledtråd om när dödsfallen inträffade.
3/1 Testamente
5/1 Sista livstecknet
7/1 Sänkt elförbrukning
9/1 Funna avlidna
Citera
2018-06-12, 12:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Tror inte att Hanna var den mest psykiskt instabila i den familjen.
Ekonomisk ruin är inte ett psykologiskt godtagbart skäl till att mörda sin familj, oavsett förövaren är riktigt psyksjuk eller ej.
Skam däremot.
Det finns mycket som kan uppfattas som ”allvarligt sjukt” hos chockade anhöriga (avser ej föräldrarna)
Säger som afKnollentott: stackars flickor!

Ekonomisk ruin kan innebära skam.
Vad som är psykologiskt godtagbart skäl att mörda sin familj vet endast de som mördar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in