2018-06-11, 23:44
Medlem
Någon var förälskad i O. Han kanske sa att han skulle lämna familjen, det var ju så mycket problem därhemma, eller så tyckte sig den förälskade se att hen var mycket bättre för O än frun H.

Alla problem i hemmet berodde på H. Sa O. Eller inbillade sig den förälskade. Den förälskade pratade mycket med O, O sa att han inte kunde hålla huvudet ovanför vattenytan. Till slut var det som att den älskande kände sig besläktad med O. Själarnas gemenskap. Ängeln från Lund. Han som gjorde allt och kunde allt. En klippa.

O ville fly från sitt instängda familjeliv, men vågade inte. Det var tjafs i äktenskapet efter ilskna lavetter och kort tålamod med imperfekta och dödströtta barn på grund av stress.

H kom på att O var otrogen, eller hade en flört. Ville skiljas. Hotade att berätta att O lavettkränkte henne. Det skulle vara dödsstöten för Os alla relationer och karriär.

En teori baserad på stridigheterna i tråden. Den är inte ny, men har fått förnyad fart.
Citera
2018-06-12, 00:12
Medlem
Tack Rockkungen för att du delar med dig! Äntligen lite vettig input i tråden.
Citera
2018-06-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
-Fick en känsla-
-för tankstreck-

Fråga: Kan vem som helst få ut testamentet från Skatteverket, det som Rockkungen hänvisar till?

Vad fick du för känsla?
Citera
2018-06-12, 00:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Testamentets äkthet betvivlar jag trots allt, månne är det fel. Men det är så skumt på många sätt.
En tanke som slår mig när jag läser bouppteckningarna - en hemsk tanke - är att det var barnen som dödade föräldrarna och inte tvärtom. Om föräldrarna kan konstaterats ha dödat barnen, borde ju deras sista vilja (i form av testamente etc.) vara helt ogiltiga, åtminstone som jag har förstått ärvdabalken.
Men jag har ännu många sidor att läsa ikapp i tråden och ska snart i säng. Ursäkta om mina funderingar är inaktuella utifrån vad som kommit fram härefter.

Intressant tanke. Å andra sidan, borde det ha ngn betydelse här?
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-12 kl. 00:35.
Citera
2018-06-12, 06:54
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/skrev-testamente-dagar-senare-var-barnen-doda/

"Den 3 januari skrev Bjärred-föräldrarna ett testamente. I det nämns inte med ett ord parets två döttrar, 11 och 14 år gamla.

Två personer var närvarande. Båda intygade med sina namnteckningar att föräldrarna var vid sina sinnens fulla bruk.

Sex dagar senare hittades föräldrarna döda tillsammans med sina två döttrar."
Citera
2018-06-12, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/skrev-testamente-dagar-senare-var-barnen-doda/

"Den 3 januari skrev Bjärred-föräldrarna ett testamente. I det nämns inte med ett ord parets två döttrar, 11 och 14 år gamla.

Två personer var närvarande. Båda intygade med sina namnteckningar att föräldrarna var vid sina sinnens fulla bruk.

Sex dagar senare hittades föräldrarna döda tillsammans med sina två döttrar."

Även Expressens reporter har noterat att alla bedöms ha dött samtidigt. Det som är lite märkligt är att ingen reagerar på O;s kvarskatt. 322 260:- kan väl ändå inte vara helt normalt? Det tyder kanske på att man har tagit en del ekonomiska beslut utöver det vanliga.
Citera
2018-06-12, 07:38
Medlem
"Föräldrarnas uppförande och sätt att resonera gav inte heller upphov till någon uppenbar oro hos det äkta par som bevittnade testamentet.

- Jag har ingen kommentar, säger hustrun."

Citat ur artikeln.

Journalister har uppenbarligen kontaktat paret Hanssons
Citera
2018-06-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
5/1 Normal förbrukning
6/1 Drastiskt sänkt förbrukning
7/1 Normal förbrukning

Tror på mätfel.

EDIT. Dr.Robert har visat på att det den 3/1 var strömavbrott hos aktuell eldistributör.

3/1 Testamente
5/1 Sista livstecknet
7/1 Sänkt elförbrukning
9/1 Funna avlidna

Den sista tiden börjar klarna och pusselbitarna falla på plats.
Citera
2018-06-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Fråga: Kan vem som helst få ut testamentet från Skatteverket, det som Rockkungen hänvisar till?

Ja, när bouppteckningen är registrerad hos skatteverket är det en inkommen handling hos myndigheten och därmed också en allmän handling som ska prövas enligt offentlighetsprincipen när någon begär ut den. Vem som helst kan begära att få ut en allmän handling. Om myndigheten nekar att lämna ut en allmän handling måste det finnas skäl att sekretessbelägga den med stöd i sekretesslagen. Och det har jag svårt att tro att det finns i detta fall.
Citera
2018-06-12, 08:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
"Föräldrarnas uppförande och sätt att resonera gav inte heller upphov till någon uppenbar oro hos det äkta par som bevittnade testamentet.

- Jag har ingen kommentar, säger hustrun."

Citat ur artikeln.

Journalister har uppenbarligen kontaktat paret Hanssons

Här hade tanten möjlighet att sprida lite ljus över händelsen men den tog hon inte, känner sig paret
skyldiga på något sätt? Eller tycker de att de blev lurade? Om de hade läst innehållet i testamentet
måste de väl ha reagerat på att barnen inte nämns med ett ord.
Citera
2018-06-12, 08:57
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Här hade tanten möjlighet att sprida lite ljus över händelsen men den tog hon inte, känner sig paret
skyldiga på något sätt? Eller tycker de att de blev lurade? Om de hade läst innehållet i testamentet

Paret kanske fick en mille att dela på om de inte ställde några frågor. O tycks ju ha avyttrat ngt som genererat +300 papp i restskatt.

Vad gör inte en del för pengar....
Citera
2018-06-12, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Jag nämnde det tidigare också, att dom omöjligt kan sett vad som stod i testamentet och inte reagerat på att barnen inte nämns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in