2018-06-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han lär väl ta Salétros (Blombergs) plats på mitten tillsammans med Olsson och Adu. Tror du ngt annat?
Olsson sägs ha nekat en flytt men endå överväga andra så får väl se om han försvinner i sommar med. Kan hända.

Men detta låter ju mest troligt.
Citera
2018-06-11, 21:06
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Olsson sägs ha nekat en flytt men endå överväga andra så får väl se om han försvinner i sommar med. Kan hända.

Men detta låter ju mest troligt.
Koffe vill vinna en titel innan han drar.

Det saknas inte bud men han vill vinna och brinner för AIK.

Valencia ligger i framkant men flera klubbar är intreserade.

Han går inte i detta fönster.
Citera
2018-06-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Koffe vill vinna en titel innan han drar.

Det saknas inte bud men han vill vinna och brinner för AIK.

Valencia ligger i framkant men flera klubbar är intreserade.

Han går inte i detta fönster.

Kan med se honom stanna. Gillar honomoch vill gärna se någon bra central mitt lyckas i Europa snart för landslagets skull. Så OM och NÄR han går hoppas jag han lyckas.
Citera
2018-06-11, 21:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Svårt att inte ha höga förväntningar på Seb Larsson, våra fasta situationer har hittills under säsongen varit under all kritik så framförallt där lär Seb bidra extremt mycket.

Känns bra detta
Citera
2018-06-11, 22:01
Medlem
Surt för meste frisparksmålaren genom tiderna i Premier League komma till Allsvenskan och helt plötsligt inte längre vara bäst på fasta.

Generös som Kennedy är kan han säkert låta Larsson få komma till Årsta för att se och lära vid något tillfälle.
Citera
2018-06-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hoppas jag blir motbevisad men tror inte alls seb larsson blir det tillskott prislappen talar för.

Du kommer inte att blev motbevisad. Larsson var som bäst för 8-10 år sedan. Nu är han absolut ingen attraktion för allsvenskan. Tror att han blir vald till mest misslyckade bärgning efter höstsäsongen. Typ DIF's "drömvärvning" Thomas Sunesson.
Citera
2018-06-11, 22:17
Bannlyst
Citat:
Hoppas jag blir motbevisad men tror inte alls seb larsson blir det tillskott prislappen talar för.

Ser det väl mer som ett rakt byte med Salétros. Hyfsat billig affär trots allt. Seb Larsson känns som en hybrid mellan Blomberg och Ishizaki. Tror det blir succé. Framförallt så tillför han egenskaper som jag inte riktigt ser i våra befintliga mittfältare. Adu/Olsson kan vara lite nonchalanta emellanåt och ingen av dem är särskilt duktiga på att vinna boll på mittplan.

Med rätt spelartyp på rätt positioner så blir det nog avsevärt lättare för ytterbackarna att trycka upp längs kanterna också. Åtminstone är det min förhoppning.
Citera
2018-06-11, 22:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Ser det väl mer som ett rakt byte med Salétros. Hyfsat billig affär trots allt. Seb Larsson känns som en hybrid mellan Blomberg och Ishizaki. Tror det blir succé. Framförallt så tillför han egenskaper som jag inte riktigt ser i våra befintliga mittfältare. Adu/Olsson kan vara lite nonchalanta emellanåt och ingen av dem är särskilt duktiga på att vinna boll på mittplan.

Med rätt spelartyp på rätt positioner så blir det nog avsevärt lättare för ytterbackarna att trycka upp längs kanterna också. Åtminstone är det min förhoppning.

När Sebbe vill så kommer han givetvis vara Allsvenskans bästa spelare, men för egen del hoppas jag han är trött och bara vill lägga av och spela av matcherna lite lugnt. Annars blir det jobbigt.
Citera
2018-06-11, 22:44
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987

Vi har ju fortfarande ingen spelare som verkar kunna mäkta med fler än 5-7 mål per säsong.
Citera
2018-06-12, 00:04
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Svårt att inte ha höga förväntningar på Seb Larsson, våra fasta situationer har hittills under säsongen varit under all kritik så framförallt där lär Seb bidra extremt mycket.

Känns bra detta

Tyvärr tror jag också att han blir en kanonvärvning. Utöver det spelmässiga lär han också kunna ta en kaptensroll och ersätta Nisse på så sätt. Lider heller inte av Kim-syndromet (byggd som en färjetanker) så han lär hålla bättre, dessutom med en hel karriär bakom sig i England som Allsvenskan ändå i mångt och mycket fortfarande påminner en del om.
Citera
2018-06-12, 01:21
Bannlyst
Citat:
Vi har ju fortfarande ingen spelare som verkar kunna mäkta med fler än 5-7 mål per säsong.

Tror det beror mer på spelsystemet än truppen. Jag skulle nog vilja testa ett 4-2-3-1 i AS och förlita oss mer på 3-5-2 ute i Europa. Vi har ju helt klart spelarna för det. Skulle ge oss en helt annan dynamik offensivt. Därmed inte sagt att vi blir sämre defensivt. Med två sittande mittfältare framför backlinjen blir det ändå inte särskilt lätt att skapa målchanser på oss.

Linnér
Sundgren - Karlsson - Milosevic - Lindkvist
Larsson - Adu
Nabbe - Olsson - Tarik
Goitom

Sen på bänken kan vi slänga in Panos, Silva, Yasin, Stefanelli m.fl. Dreglar lite när jag tänker på det.
Citera
2018-06-12, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Känns bra detta

Jag är väldigt glad att han iallafall i intervjuerna är väldigt ödmjuk till uppgiften, inser att Allsvenskan inte är någon lek och att man måste kämpa stenhårt för göra sitt även där. Nu gäller det bara att hoppas att han gör det på planen också men ställer mig positiv till det.
Senast redigerad av Duffie 2018-06-12 kl. 06:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in