2018-06-11, 21:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Exakt! Varför göra telefonen onåbar?!

För att fördröja upptäckten av kroppen?
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-11 kl. 21:53.
Citera
2018-06-11, 21:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det känns som en viktig sak att klura ut. Bilder som inte publicerats ännu kanske? Bilder som någon inte ville skulle komma ut, hon var ju foto freak.

Kan vara en bild som togs där, eller misstanke om det.
Citera
2018-06-11, 21:46
Medlem
Citat:
Tyvärr inte i nuläget... Eventuellt då fler riktiga uppgifter blivit ”officiella”.
Det jag kan säga är att mordet verkar ha gått hänsynslöst till, men så är det väl med alla mord i och för sig.

Intressant information från dig! Jag har lite svårt att förstå vad du vill komma med din information som faktiskt är totalt värdelös för oss i tråden. Du kan inte ange ytterligare information förrän de blivit officiella?!

Vill be dig förtydliga vad du menar med hänsynslöst?
Citera
2018-06-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Klokt. Inte mycket att lägga till.
Det enda skälet jag kan se att en GM här skulle riskera återvända är om han glömt/förlorat något som direkt komprometterar honom. Exv (också) offrets mobil.

Givetvis kan denne ha tyckt det vara en bra idé att hälla något över kroppen om han tror sig ha lämnat dna-spår på den (saliv, eget blod, avtryck), men riskerna med att återvända borde vara avskräckande. Syra är väl knappast en bra idé föreställer jag mig.

Dessutom hade väl SD ingen tid till detta (om inte senare samma natt), så finns något sådant så vore det väl redan tidigt klart för polisen att det inte är SD.

Mycket intressant info du lämnat om telefonen. Jag börjar oxå tro mer och mer på att GM (eller någon annan inblandad) kan ha använt "syra" för att utplåna spår. Det skulle förklara en del. Om det hände sent på kvällen hade han tid på sig att återvända under natten. Eventuellt kan han ha glömt något oxå som du skriver.
Citera
2018-06-11, 21:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ok, tack snälla du!

Tror du att FP=mordplats?
Tror du att den som gjorde detta hänsynslösa dåd kände LW?
Svar ja på båda dina frågor. Tror att FP eller vägen dit på något sätt är mordplatsen. Endast mina egna teorier.
Citera
2018-06-11, 22:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Intressant information från dig! Jag har lite svårt att förstå vad du vill komma med din information som faktiskt är totalt värdelös för oss i tråden. Du kan inte ange ytterligare information förrän de blivit officiella?!

Vill be dig förtydliga vad du menar med hänsynslöst?
Vet inte riktigt om jag förstår ditt påstående om värdelös information då min kommentar var ett svar på en fråga.
Angående vad jag menar med ”officiella” uppgifter är att det jag vet kan eller vill jag i nuläget inte berätta då jag riskerar att outa mig. Det som jag vet behöver komma ut till fler för att jag ska känna mig bekväm. Kanske dessa uppgifter kommer ut från någon annan eller att jag vet att fler vet, därav ordet ”officiella”. Tydligt nog?

Med hänsynslöst menar jag i detta fall: Ett våldsamt överfall mitt i en villaidyll där ingen kom till undsättning. Terror på Elm Street mitt i Hjärsta.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-11 kl. 22:11. Anledning: Felstavat
Citera
2018-06-11, 22:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Svar ja på båda dina frågor. Tror att FP eller vägen dit på något sätt är mordplatsen. Endast mina egna teorier.

Då krymper antalet GM drastiskt...
Citera
2018-06-11, 22:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vet inte riktigt om jag förstår ditt påstående om värdelös information då min kommentar var ett svar på en fråga.
Angående vad jag menar med ”officiella” uppgifter är att jag vet mer men i nuläget varken kan eller vill jag berätta då jag riskerar att outa mig, detta som jag vet behöver komma ut till fler för att jag ska känna mig bekväm. Tydligt nog?

Med hänsynslöst menar jag i detta fall: Ett våldsamt överfall mitt i en villaidyll där ingen kom till undsättning. Terror på Elm Street mitt i Hjärsta.

Du antar att någon hörde eller såg överfallet, det är en förutsättning till att någon ska komma till undsättning (eller åtminstone larma)? Eller menar du att något antal fler än GM visste vad som var på gång och möjligtvis kunde stoppat det?
(Menar du hänsynslöst i dubbel bemärkelse?)
Citera
2018-06-11, 22:17
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du antar att någon hörde eller såg överfallet, det är en förutsättning till att någon ska komma till undsättning (eller åtminstone larma)? Eller menar du att något antal fler än GM visste vad som var på gång och möjligtvis kunde stoppat det?
(Menar du hänsynslöst i dubbel bemärkelse?)
Tvärtom. Att ingen såg eller hörde och kom till undsättning. Att mördas nära sitt hem i anslutning till grannar och vänner där tryggheten borde varit stor. Menar att både tillvägagångssättet och var det skedde är hänsynslöst.
Citera
2018-06-11, 22:17
Medlem
Till LimeTime:
Vet du om något mordvapen har hittats eller hur mordet gått till, strypning/kvävning eller kniv?
Citera
2018-06-11, 22:19
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Angående vad jag menar med ”officiella” uppgifter är att det jag vet kan eller vill jag i nuläget inte berätta då jag riskerar att outa mig. Det som jag vet behöver komma ut till fler för att jag ska känna mig bekväm. Kanske dessa uppgifter kommer ut från någon annan eller att jag vet att fler vet, därav ordet ”officiella”. Tydligt nog?

Jag som ställde frågorna uppskattade att du svarade, very much so. Oavsett vad någon annan tycker. Tack!

"Där ingen kom till undsättning ". Det var folk som hörde, med andra ord.

Om det var hänsynslöst så var det förmodligen blodigt. Hur är det möjligt att inte lämna spår efter sig då, kan man ju verkligen undra?!

Om ni grannar/vänner sitter på värdefull info - snälla gå till polisen!!
Citera
2018-06-11, 22:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Till LimeTime:
Vet du om något mordvapen har hittats eller hur mordet gått till, strypning/kvävning eller kniv?
Nej. Men de som behöver veta vet med säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in