2018-06-11, 21:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Exakt! Varför göra telefonen onåbar?!

Man tror ju iaf att det finns något slags bevis då i telefonen som gör att GM har den eller gjort sig av med den.
Antagligen för att det finns konversationer i den mellan GM och Lena.
Tyder på att det är någon hon känner säger jag!
Men mobiltrafik tar ju utredarna lätt fram, det är säkert redan gjort..
kanske därför SD forfarande är skäligen misstänkt, vem vet? Kanske det enda de har på honom för tillfället? Och det räcker inte för häktning på sannolika skäl..
Citera
2018-06-11, 21:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det brukar vara en av baksidorna med gemenskaper...
En annan är just hur man hanterar den ofrivilliga ensamheten. Förvisso inte lätt för någon om det är de egna barnen som man förlorar kontakten med.

Att mista samvaro med barnen måste smärta, ja. Sedan har vi den ensamhet som vissa människor upplever trots att de är omgivna av flertalet människor. Vad kallar man den? En känsla av att inte passa in skulle jag säga.
Citera
2018-06-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har också haft den uppfattningen att L hade börjat inleda en relation med AL,
väldigt förvirrande när det nu verkar vara en JH...men kan ju vara flera möjliga
kandidater.

Vem är AL, har han nämnts tidigare? Är det geocacharen som åkte till Norge?
Citera
2018-06-11, 21:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Varsågod, det var så lite så - bara roligt att kunna hjälpa till!
Du hittar för övrigt lite fler uppgifter om MH i mitt inlägg #9022.
(Uppgifter från postaren Plastplupp).

Tusen tack! Vilka snälla människor det finns!
Citera
2018-06-11, 21:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Man tror ju iaf att det finns något slags bevis då i telefonen som gör att GM har den eller gjort sig av med den.
Antagligen för att det finns konversationer i den mellan GM och Lena.
Tyder på att det är någon hon känner säger jag!
Men mobiltrafik tar ju utredarna lätt fram, det är säkert redan gjort..
kanske därför SD forfarande är skäligen misstänkt, vem vet? Kanske det enda de har på honom för tillfället? Och det räcker inte för häktning på sannolika skäl..

Hade hon flera telefoner, exempelvis jobbtelefon och en privat?
Citera
2018-06-11, 21:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, detta med analyser på olika spår säkrade från brottsplatser kan vara ett aber att få till. Många
många analyssvar ger inget svar alls faktiskt. De säger varken det ena eller det andra. Hur det ligger till i detta ärendet vet jag inte, men vi kan ju konstatera att SD blivit släppt ur häkte antagligen i brist på bevisning.
Det vi vet är att han först blev häktad på den lägre misstankegraden skäligen misstänkt - vad den bevisningen består av vet vi inte, men man kan gissa att det har med deras tidigare förhållanden, bråk, anmälningar och av-anmälningar att göra b. la. Det behövs som bekant inte speciellt stark bevisning för att bli häktad i en vecka.

Oroande är att kroppen låg utomhus i fem dygn innan den hittades. Vädret var väl relativt gynnsamt och jag tror inte det kom någon regn. Naturligtvis påverkar yttre omständigheter som väder och vind, men tror att hon låg relativt skyddad under buskar och grenar. GM hade väl också försökt att dölja kroppen med lite grenar om jag inte missminner mig (uppgifter i tråden). Rättsläkare har också enligt uppgifter i media bekräftat att man har känd dödsorsak som utredningen dock inte av naturliga skäl gått ut med till allmänheten.

Att man vet dödsorsak säger ganska mycket om själva gärningen och man kan få hum om vad som kan ha föranlett mordet. Här finns det flera olika alternativ och tyvärr är det ju så att desto våldsammare desto fler chanser till spår. Har det skett minimal kroppskontakt dem emellan finns det så klart mindre spår att säkra.
Det man i alla fall kan anta är att fyndplatsen inte blivit kontaminerad av någon annan person än GM och jag har svårt att tänka mig att GM av någon anledning skulle ha återvänt till platsen efter själva gärningen, så platsen är nog ganska ren från övrig yttre påverkan förutom väder och eventuell mindre djurliv.
Varför man inte lyckats binda GM till plats, tid för gärning, kropp eller ett eventuellt mordvapen vet vi inte, det kan finnas olika anledningar till det. Det som krävs är att ovan nämnda syftningar kan styrkas på olika/något sätt. Det kan ta tid med analyser, men jag tror spår och fynd är säkrat. Jag säger det igen, det gäller att ha lite tur med analyssvaren också.

Klokt. Inte mycket att lägga till.
Det enda skälet jag kan se att en GM här skulle riskera återvända är om han glömt/förlorat något som direkt komprometterar honom. Exv (också) offrets mobil.

Givetvis kan denne ha tyckt det vara en bra idé att hälla något över kroppen om han tror sig ha lämnat dna-spår på den (saliv, eget blod, avtryck), men riskerna med att återvända borde vara avskräckande. Syra är väl knappast en bra idé föreställer jag mig.

Dessutom hade väl SD ingen tid till detta (om inte senare samma natt), så finns något sådant så vore det väl redan tidigt klart för polisen att det inte är SD.
Citera
2018-06-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Dölja fingeravtryck/mess/meddelanden. Det kanske var telefonen dom letade efter i SD:s trädgård?
Kan de ha pingat telefonen till området runt SDs hem? Är det det åklagaren ville få till sannolika skäl?
Senast redigerad av MistressAdelharde 2018-06-11 kl. 21:29.
Citera
2018-06-11, 21:29
Medlem
Citat:
Exakt! Varför göra telefonen onåbar?!

Ja det känns som en viktig sak att klura ut. Bilder som inte publicerats ännu kanske? Bilder som någon inte ville skulle komma ut, hon var ju foto freak.
Citera
2018-06-11, 21:30
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Hängt med i tråden och i flera andra fall (både här och på andra håll) men har aldrig skrivit innan. Jag vet en del om fallet men kan tyvärr inte berätta hur.

På dina frågor kan jag svara:
LWs mobil har inte hittats.
De uppgifter som pressen gått ut med angående fynd av blodiga kläder stämmer inte.

Ok, tack snälla du!

Tror du att FP=mordplats?
Tror du att den som gjorde detta hänsynslösa dåd kände LW?
Citera
2018-06-11, 21:36
Medlem
Går det att få tag på all information i alla meddelandeappar utan telefonen? om jag går in på mitt Kik-konto tex från en annan telefon så får jag inte med mig meddelandehistoriken
Citera
2018-06-11, 21:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Att mista samvaro med barnen måste smärta, ja. Sedan har vi den ensamhet som vissa människor upplever trots att de är omgivna av flertalet människor. Vad kallar man den? En känsla av att inte passa in skulle jag säga.

Menar du mig? 😀

Alla förstår sig inte alltid på vad de själva vill och vad som passar dem. Vilsna?

Det går över. Oftast.
Citera
2018-06-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
JH är samma som BeholderX, vem är AL?

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vem är AL, har han nämnts tidigare? Är det geocacharen som åkte till Norge?

I postaren Honan6:s sammanfattning inlägg #7531, del 1 av 2 finns en länk:
Bilder på LW:s vänner, 5 män och HD: Ex UW, SD, (HD), JG - vän, ML - vän, AL - vän.

Tydligen så är B*holderX JH enligt MistressAdelharde, B*holderX som åkte till Norge.
Jag har trott att det var AL, men det är tydligen fel. Så vem är AL i sammanfattningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in