2018-06-11, 20:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Angående om MH fortfarande arbetar som pastor i Equmeniakyrkan, har för mig att det
skrivits om det tidigare och även om en bok som hon skrivit. Jag hittar att en MH
arbetar på en förskola där hon bor (om det nu är samma MH), kanske hon lämnat
kyrkan för gott eller eventuellt "hoppar" in ibland som LW verkade göra.

Tack för att du tagit dig tid att hjälpa mig att bringa klarhet i allt detta!
Citera
2018-06-11, 20:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Har lite frågor till er:

1.VET vi att det de hittade i skogen verkligen var Lenas mobil? Det har väl aldrig bekräftats vad jag vet? Antar att sms/chatt osv i så fall raderats ur mobilen innan den (om det var den) slängdes i skogen? Hur mycket kan man återskapa ur en mobil egentligen? Rubbet?

2. Blodiga kläder - ej bekräftats att det inte gav något (kanske väntar på analys ff?)

3. Vad jag vet var det polishundar som nosade i SDs trädgård - att de GRÄVDE har jag inte sett någonstans (men kan såklart ha missat det, uppdatera mig gärna i så fall).

Hängt med i tråden och i flera andra fall (både här och på andra håll) men har aldrig skrivit innan. Jag vet en del om fallet men kan tyvärr inte berätta hur.

På dina frågor kan jag svara:
LWs mobil har inte hittats.
De uppgifter som pressen gått ut med angående fynd av blodiga kläder stämmer inte.
Citera
2018-06-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hur pass vanligt är det att en GM lyckas utlåna alla spår? Någon som kan relatera till något liknande fall som blivit olöst p.g.a utebliven bevisning? Där kroppen ändå är intakt (såvitt vi vet) och hittats relativt snabbt. Tidigt i tråden cirkulerades något rykte om att syra använts på kroppen, någon som minns varifrån det ryktet kom? Det här fallet känns så skumt, med tanke på att dom gått ut med så lite information. Det känns väldigt frustrerande även för mig.

Ryktet om att syra använts kom från ett PM som postaren bradgardsindianen fått, se nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag såg att jag hade ett PM som kanske ger viss ledning om en del frågeställningar som dryftats. Jag bedömer skribenten som trovärdig men hen påpekar att det inte är direktinformation men ska kommit från uppgiftslämnare som har någon relevans. Så det är väl kanske 50/50.

Orsaken till att det bl. a. dröjde med identifiering ska varit att hon haft ansiktet förstört av något frätande. Oklart om det var bara ansiktet eller mer på kroppen i helhet.

I förstone tänker man väl hederskulturer. I England har det väl varit några fall där unga IS sympatisörer(?) kastat syra på slumpmässigt okända personer.

Men här verkar det i vart fall som det skulle vara någon hon känt hon gått ut till.

Frätande substans behöver ju heller inte vara syra. Kaustiksoda och kalk har väl var och varannan hus-och trägårdsägare. Kalk skulle väl också kunna använts för att dölja liklukt? Men isåfall räcker ju inte att sättadet på ansiktet förstås.

Ska man knyta an till cacheteorierna kanske man kan spekulera i att hon hade någon cache och såg meddelande och gick ut för att titta till den och någon "laddat" med kaustiksoda som hon får i ansiktet. Det skulle ju kunna förklara ev. skrik. Hon skulle väl tappat syn kanske och det varit väldigt smärtsamt men det skulle väl inte dödat henne. I sinom tid skulle hon kunnat orientera sig med att följa planket och vidare ut på vägen till bostadsområdet och kalla på hjälp. Så det scenariot är väl tveksamt.

Men om någon som sett kroppen när den hittades sade att benen var smutsiga så kanske det är brännskada av frätande ämne då?
Citera
2018-06-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har också haft den uppfattningen att L hade börjat inleda en relation med AL,
väldigt förvirrande när det nu verkar vara en JH...men kan ju vara flera möjliga
kandidater.
JH är samma som BeholderX, vem är AL?
Citera
2018-06-11, 21:00
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hängt med i tråden och i flera andra fall (både här och på andra håll) men har aldrig skrivit innan. Jag vet en del om fallet men kan tyvärr inte berätta hur.

De uppgifter som pressen gått ut med angående fynd av blodiga kläder stämmer inte.

Kan du dela med dig av något mer utan att outa dig själv eller källan?
Citera
2018-06-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
En kvalificerad gissning är att de(UW & kvinnan) gick skilda vägar pga kvinnans psykiska instabilitet. Det är mycket och djupa svängningar med klara drag av megalomani. Det ser man rätt tydligt bla på familjeliv.se där kvinnan är mycket aktiv.
Hon har varit medlem i en sekt av något slag och skrivit en bok om det. Det är väl tveksamt hur avprogrammerad hon är då hon fortfarande är aktiv i någon församling.

I vilket fall som helst så är det inte konstigt om man skiljer sig från en sådan människa hur trevlig denne än verkar vara på ytan.

Det var från ovanstående inlägg, skrivet av postaren Plastplupp, jag erinrade mig uppgiften
att U:s före detta fru MH skrivit en bok.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Någon i tråden länkade till en tidskrift, liknande föreningstidskrift som församlingen gav ut där hon var redaktör eller liknande.
Citera
2018-06-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Så varför skulle mördaren göra sig av med telefonen?
Tyder ju på att någon vill dölja något, men det kan man väl få fram från operatören iaf?
Whatsapp, mess, meddelanden osv hon hade allt.
Nej blodiga kläder lät lite för bra och då hade "sannolika skäl" varit uppfyllda
Citera
2018-06-11, 21:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jo men visst, så kan det säkert förhålla sig. Gemenskap. Fint. Mysigt. Ensam är inte stark. Fast en del av dem verkar inte riktigt nöja sig med att vara en i mängden... Min tolkning.

Det brukar vara en av baksidorna med gemenskaper...
En annan är just hur man hanterar den ofrivilliga ensamheten. Förvisso inte lätt för någon om det är de egna barnen som man förlorar kontakten med.
Citera
2018-06-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för att du tagit dig tid att hjälpa mig att bringa klarhet i allt detta!

Varsågod, det var så lite så - bara roligt att kunna hjälpa till!
Du hittar för övrigt lite fler uppgifter om MH i mitt inlägg #9022.
(Uppgifter från postaren Plastplupp).
Citera
2018-06-11, 21:07
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Kan du dela med dig av något mer utan att outa dig själv eller källan?
Tyvärr inte i nuläget... Eventuellt då fler riktiga uppgifter blivit ”officiella”.
Det jag kan säga är att mordet verkar ha gått hänsynslöst till, men så är det väl med alla mord i och för sig.
Citera
2018-06-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tyder ju på att någon vill dölja något, men det kan man väl få fram från operatören iaf?
Nej blodiga kläder lät lite för bra och då hade "sannolika skäl" varit uppfyllda

Dölja fingeravtryck/mess/meddelanden. Det kanske var telefonen dom letade efter i SD:s trädgård?
Citera
2018-06-11, 21:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Exakt! Varför göra telefonen onåbar?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in