2018-06-11, 20:33
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Har en teori om någon kärleksaffär på jobbet som gjorde att O blev tröttare och tröttare... kanske någon ville vara släkt med O? Han tycks ha haft flera beundrarinnor där. Det går att utläsa av tråden.

Ja hyllningarna som ramlade in när det var dagsfärskt var riktigt konstiga och åtminstone en av dem verkade helt gränslös (ängeln i Lund).

Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag undrar också hur man tänker här. Hur kan man skriva så? Om Os great academic legacy. Är det det som räknas? Det ända? Hans död och hans akademiska arv. Inget om familjen? Som så många på jobben visste om att de mådde dåligt? Och det med tanke på vad han har gjort och planerad (ensam eller tillsammans - om det var samförstånd, så minskar det inte hans skuld). Vilken miljö är detta??? Eller ser man O som tragiskt offer - eller ett offer av tragiska omständigheter? Mycket märkligt.

Har hela tiden tyckt att det har varit något sjukt med hur kollegorna uttryckt sig om honom. Han var inte ens professor än... Hur stor kan hans akademiska gärning ha varit? Det verkar ha funnits en viss kultur av förhärligande vilket får mig att undra om forskningsfältet kanske drar till sig en viss sorts ambitiösa men mediokra individer som gärna överdriver sin egen betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Man, d.v.s de, skulle kunna uttrycka sig så om OH har sagt att hans fru var döende, något som Rockkungen hävdar ska ha skett. Har OH samtidigt uttryckt oro för att hon skulle göra sig själv och barnen något, kan de ha tolkat att just detta hände. Och att OH skrev under och därigenom tog på sig halva skulden. Allt för HB´s skull.

Endast en hypotes.

Det verkar ha varit ett himla kacklande om Hannas och barnens hälsa i alla fall vilket rimmar illa med en piskad man som lydigt lurats med i fruns psykotiska vanföreställningar.
Citera
2018-06-11, 20:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tror Hanna hade någon psykisk sjukdom som hon inte ville kännas vid eller trodde hon hade. Detta led till psykosomatiska besvär. Eventuellt även hypokondriker av den svårare sorten. Jag tror hon projicerade detta på flickorna. Något stämde inte med henne, tyvärr.

Ja så kan det absolut vara. Hon kanske trodde att hon var döende i cancer och att det var något fel med båda flickorna. Enligt en granne, som sett H med vita handskar som skydd, hade H sagt att ”något åt upp henne inifrån”. Inte undra på att O gick ner sej under hösten av oro över familjen.
Citera
2018-06-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja då får du väl info från M B young woman från Br*****n
Nej jag inte skrivit något nedlåtande bara något som kunde vara möjligt....
Och du Boupptäckningen ser inte ut på detta vis när den är renskriven.Detta är bara ett exemplar till skatteverket så de ska se skulder och tillgångar.

Nu blir jag konfunderad på hur insatt du är i förfarandet i dödsbon!? Bouppteckningen ÄR just precis en förteckning över tillgångar och skulder på dödsdagen.
Dödsboet kan sälja fastigheten innan arvsskiftet genomförs. Dödsboet måste då först söka lagfart på fastigheten för dödsboets räkning. Dödsboet kommer då att vara lagfaren ägare och samtliga dödsbodelägare måste komma överens om en försäljning.

Edit: bouppteckningen gjordes i samband med att huset lades ut till försäljning som någon förtydligade. Parallellt med att huset lagts ut till försäljning kan ju arvskiftet göras klart och köpebrev för huset skrivas med arvtagarna. Ofta tar det ett tag innan nya ägare får tillträde och det är först då köpebrev skrivs.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2018-06-11 kl. 20:55. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-11, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Amen för helvete, vad vill du höra? Att dom dansa kring granen och titta på Kalle Anka? Fick A och M det dom önskade sig i julklapp? Vad Fan spelar det för roll?
Det om något känns väl kanske lite för intimt (och oväsentligt) för trådens skull?

Tolka deras tystnad på dina frågor som att dom inte kan eller vill svara.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vet ni om HB hade funderingar på att lämna OH?

- Både ja och nej -
Citera
2018-06-11, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
De verkade ha haft en välskött ekonomi. Tidigare har du påstått att O var spelberoende, stöldanmälde bilen som han själv sålt, för att genom försäkringsbedrägeri få mer pengar att spela för!

Det är en av flera påstående från dig, som gör det är svårt att svälja din "fakta" med hull och hår. Avsaknandet av svar på enkla, klara frågor från t.ex. rapytt, gör det än svårare.

Det finns några i tråden, som tillsvidare låter pajasstämpeln sitta kvar på dig (t.ex. jag). Vill du bli av med den kan du ju börja svara på frågorna.

- Det påstår jag även i dag -
- jag eller någon annan kan inte ändra på-
- vad Oskar gjorde då och där -
- Hanna spelade inte-
-Hanna sålde inte bil-
-Hanna var inte i Tyskland där och då -
- tar din stämpel för tar inte åt mej-
- jag vet bäst själv -
Citera
2018-06-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
På sätt och vis kan man väl ge OH rätt - så här i efterhand. HB var de facto döende i O´s värld, han visste vad han tänkte göra redan hösten -17.....

Men varför, dom stackars barnen ?
Det var nog snarare Hannas demoner ska du se...
Citera
2018-06-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
De verkade ha haft en välskött ekonomi. Tidigare har du påstått att O var spelberoende, stöldanmälde bilen som han själv sålt, för att genom försäkringsbedrägeri få mer pengar att spela för!

Det är en av flera påstående från dig, som gör det är svårt att svälja din "fakta" med hull och hår. Avsaknandet av svar på enkla, klara frågor från t.ex. rapytt, gör det än svårare.

Det finns några i tråden, som tillsvidare låter pajasstämpeln sitta kvar på dig (t.ex. jag). Vill du bli av med den kan du ju börja svara på frågorna.
Helt enig med dig. Det blåser åt många håll.
Citera
2018-06-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja så kan det absolut vara. Hon kanske trodde att hon var döende i cancer och att det var något fel med båda flickorna. Enligt en granne, som sett H med vita handskar som skydd, hade H sagt att ”något åt upp henne inifrån”. Inte undra på att O gick ner sej under hösten av oro över familjen.
Precis, tror han var den som bar upp allihop tills han inte orkade längre. Jäklar vad han har kämpat i motvind.
Citera
2018-06-11, 21:23
Medlem
Ser nu att hyllningarna till den fantastiske akademikern börjat igen. Det är just det som får en att ana ugglor i mossen kring denne man.
Citera
2018-06-11, 21:25
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Precis, tror han var den som bar upp allihop tills han inte orkade längre. Jäklar vad han har kämpat i motvind.

Oh yes! Denna ängel från Bjärred!
Det är helt groteskt vad du och den trio du sjunger i håller på med.
Ni fabulerar utan något som helst underlag.
Citera
2018-06-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
På sätt och vis kan man väl ge OH rätt - så här i efterhand. HB var de facto döende i O´s värld, han visste vad han tänkte göra redan hösten -17.....

Men varför, dom stackars barnen ?

Hu ja. Behövdes säkert en längre tids mental upparbetning för att kunna mörda sin hustru och barn. Det är som att "somna in" och "barmhärtighet" växer i skallen på många i tråden, i stället för det mer brutala "hitta rätt tillfälle", "inte bli avslöjad", "övertala" eller varför inte "överrumpla"?

Ingen akademiker är så dum att den inte tror att det finns en lösning på ett problem, men en narcissist kan säkert spåra ur om det finns en tändande gnista. Missnöje som blev till brand i proppskåpet. Vad var den sista pushen för O?

Han fick inte vara med i bokserien om moms, och gör i stället en egen momssaga riktad till döttrarna och alla "idioter" därute, som inte fattar vad moms är. Han verkar trött på människor och vill tacka för att han fick två underbara döttrar... som han dödar?

Funderar på om barnen kan ha fått i sig substanser under lång tid och dött av det? Alternativ behandling? Minns svagt att Os syster var intresserad av behandling med "kollodialt silver". Tror, misstänker, gissar att här kan finnas flera som känner sig delskyldiga till att det gick fel. Döttrar som är trötta, och raskt rasar tips in på alternativmedicin, livsfarlig för barnakroppar?

Tänk på hur sjuka blir friska när man lyfter bort medicinering som stör ut kroppen. Av all medicinering blir man inte frisk, biverkningar är ett stort problem, liksom om mediciner inte samverkar väl. Gamla som verkar senila blir klara i huvudet, yrsel försvinner med mera. Någon som ens undersökt om tjejerna medicinerats med något som hämtas från Tyskland?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-11 kl. 21:41.
Citera
2018-06-11, 21:42
Medlem
Citat:
Jag tror Hanna hade någon psykisk sjukdom som hon inte ville kännas vid eller trodde hon hade. Detta led till psykosomatiska besvär. Eventuellt även hypokondriker av den svårare sorten. Jag tror hon projicerade detta på flickorna. Något stämde inte med henne, tyvärr.

Baserat på vad? träffade du henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in