2018-06-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Ja oerhört märkligt och anmärkningsvärt är detta. Som att de är helt hjärntvättade helt enkelt.

Ja men en sak kan ni vara helt säkra på.... de är mer välinformerade än ni här i en skvallertråd.
Här bildar ni era egna teorier och fantiserar om en det ena och en det andra.
Sanningen kommer om en så inte allt i detalj.
Nej jag har inte fått info på ett par veckor då jag varit på resande fot,och var lite för snabb på tangenterna.
Citera
2018-06-11, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Aha, så rektorn var en släkting. Det kan förklara hennes undfallenhet. Henkow?

- Nej rektorn va inte släkting-
- Men Rapytt använder sej av -
- Oskar Hanna rektorn -
- går upp och ner på det-
Citera
2018-06-11, 19:42
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag undrar också hur man tänker här. Hur kan man skriva så? Om Os great academic legacy. Är det det som räknas? Det ända? Hans död och hans akademiska arv. Inget om familjen? Som så många på jobben visste om att de mådde dåligt? Och det med tanke på vad han har gjort och planerad (ensam eller tillsammans - om det var samförstånd, så minskar det inte hans skuld). Vilken miljö är detta??? Eller ser man O som tragiskt offer - eller ett offer av tragiska omständigheter? Mycket märkligt.
Man, d.v.s de, skulle kunna uttrycka sig så om OH har sagt att hans fru var döende, något som Rockkungen hävdar ska ha skett. Har OH samtidigt uttryckt oro för att hon skulle göra sig själv och barnen något, kan de ha tolkat att just detta hände. Och att OH skrev under och därigenom tog på sig halva skulden. Allt för HB´s skull.

Endast en hypotes.
Citera
2018-06-11, 19:58
Bannlyst
Citat:
Var det kollegor till O som har berättat detta? Alltså att O berättade att H var döende? När gjorde O i så fall detta?

- Sen hösten 17 ja kollegor -
Citera
2018-06-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja men en sak kan ni vara helt säkra på.... de är mer välinformerade än ni här i en skvallertråd.
Här bildar ni era egna teorier och fantiserar om en det ena och en det andra.
Sanningen kommer om en så inte allt i detalj.
Nej jag har inte fått info på ett par veckor då jag varit på resande fot,och var lite för snabb på tangenterna.
Ligger det någon sanning i den meningen:”Det är inte som ni tror”? Det borde du kunna svara ja eller nej på. Vi kan inget veta när vi inte får någon info någonstans. Det är tystare än graven om detta fall.
Citera
2018-06-11, 20:05
Medlem
Citat:
Var det kollegor till O som har berättat detta? Alltså att O berättade att H var döende? När gjorde O i så fall detta?

Det stod tidigt i tråden, 10/1, att människor på LU visste att H var döende och flickorna väldigt sjuka. Några påståenden, också lika tidigt och från LU, att O var deprimerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Man, d.v.s de, skulle kunna uttrycka sig så om OH har sagt att hans fru var döende, något som Rockkungen hävdar ska ha skett. Har OH samtidigt uttryckt oro för att hon skulle göra sig själv och barnen något, kan de ha tolkat att just detta hände. Och att OH skrev under och därigenom tog på sig halva skulden. Allt för HB´s skull.

Endast en hypotes.

Iskallt att förbereda sitt eftermäle, radera digitala sidor och ordna testamente.
Citera
Medlem
Jag tror Hanna hade någon psykisk sjukdom som hon inte ville kännas vid eller trodde hon hade. Detta led till psykosomatiska besvär. Eventuellt även hypokondriker av den svårare sorten. Jag tror hon projicerade detta på flickorna. Något stämde inte med henne, tyvärr.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen

På sätt och vis kan man väl ge OH rätt - så här i efterhand. HB var de facto döende i O´s värld, han visste vad han tänkte göra redan hösten -17.....

Men varför, dom stackars barnen ?
Citera
2018-06-11, 20:09
Medlem
Jag tror även att det hänt något i hennes uppväxt och kanske något trauma inom hennes familj. Om hon nu inte hade så mycket kontakt med sin släkt tror jag det var hennes eget val. Det var hon som distanserade sig. Något var besvärligt för henne.
Citera
2018-06-11, 20:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vet ni om HB hade funderingar på att lämna OH?
Citera
2018-06-11, 20:25
Medlem
Citat:
- andas friskt luft -
- jag har försökt dela med mej till er i tråden-
- när jag delade testamentet va de enligt någon- fotoshopat-
- vem bråkar jag med-?
- vad är det för mening att delge något-
- när man av många blir påhoppade -
- och nu hotad?-
- det som behandlat mej med respekt -
- får respekt tillbaka och det vet vem det är-

De verkade ha haft en välskött ekonomi. Tidigare har du påstått att O var spelberoende, stöldanmälde bilen som han själv sålt, för att genom försäkringsbedrägeri få mer pengar att spela för!

Det är en av flera påstående från dig, som gör det är svårt att svälja din "fakta" med hull och hår. Avsaknandet av svar på enkla, klara frågor från t.ex. rapytt, gör det än svårare.

Det finns några i tråden, som tillsvidare låter pajasstämpeln sitta kvar på dig (t.ex. jag). Vill du bli av med den kan du ju börja svara på frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in