2018-06-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Men i den officiella boupteckningen står det om ett testamente daterat 2018-01-03 och som gör enbart Syskonen till arvstagare. Det stämmer med vad Rockungen har förmedlat. Vad skulle han vinna på att förfalska testamentet om det bekräftas i boupteckningen. Eller tror ni att den också är falsk?

Jag fattar inte. Först påstår man att det inte finns ett testament.
Sen påstår man att det som har lagts ut är förfalskat.
Och sen att det var kontroversiellt.
Vilket?
Det som inte fanns?
Det som ska vara förfalskat?
Ett annat som vi inte har sett här?

Testamentet speglar för mig den brutala verkligheten och bakgrunden som detta brott har begåtts i.
Och hur diskussionen kring den ser ut, vad man fokuserar på, gör saken inte bättre, tycker jag. Fruktansvärt.
Varför försvarar? Bidrar det till förståelsen till vad som har hänt?
Citera
2018-06-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag fattar inte. Först påstår man att det inte finns ett testament.
Sen påstår man att det som har lagts ut är förfalskat.
Och sen att det var kontroversiellt.
Vilket?
Det som inte fanns?
Det som ska vara förfalskat?
Ett annat som vi inte har sett här?

Testamentet speglar för mig den brutala verkligheten och bakgrunden som detta brott har begåtts i.
Och hur diskussionen kring den ser ut, vad man fokuserar på, gör saken inte bättre, tycker jag. Fruktansvärt.
Varför försvarar? Bidrar det till förståelsen till vad som har hänt?

Dunkelt är det, konstigt, mystiskt.
Citera
2018-06-11, 19:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Du kanske kan svara varför Oskar -
- sagt till kolleger hans fru var döende -
- När hans fru Hanna inte va det -

- Du kanske kan svara varför du ljög-
- att Oskars pappa ville köpa vilan -
- men Hannas släkt ville inte - lögn

- Läs på om att inget får röras när alla är-
- överens -

Kan Hanna ha trott/upplevt att hon var döende och att flickorna var sjuka?
Citera
2018-06-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- för kanske min partner hjälpt mej skriva-
- jag tar mej inte åt ditt hat och hot -
- du turas om att med oförskämda ord om-
- teorier påstående om -
- Oskar Hanna rektorn släkt -

Aha, så rektorn var en släkting. Det kan förklara hennes undfallenhet. Henkow?
Citera
2018-06-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Observera att ingen av de två "släktingarna" enligt dem själva svarar på frågor om julfirande.

Amen för helvete, vad vill du höra? Att dom dansa kring granen och titta på Kalle Anka? Fick A och M det dom önskade sig i julklapp? Vad Fan spelar det för roll?
Det om något känns väl kanske lite för intimt (och oväsentligt) för trådens skull?

Tolka deras tystnad på dina frågor som att dom inte kan eller vill svara.
Citera
2018-06-11, 19:07
Medlem
Citat:
Aha, så rektorn var en släkting. Det kan förklara hennes undfallenhet. Henkow?

Tror han rabblar upp personer rappytt talar illa om, men glömde använda kommatecken?
Citera
2018-06-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Kan tala om att OH är djupt saknad av sina kollegor inom EANOVAT. Tror ni det fortsatt skrivits om honom på Twitter om det kommit fram att han var en kallblodig mördare ?
Så här skriver en kollega 16 MAJ
"Short comment on the forthcoming EANOVAT event, announced yesterday. EANOVAT was founded 6 years ago by J Englisch, @edotrav, O Henkow and I. This will be EANOVAT's 1st event after Oskar's tragic death."

"It was not an easy decision for us. Oskar's death left a gap that can never be filled. Where there were 4 of us, there are now 3. But we felt this was the right way forward."

"May EANOVAT continue to promote young scholars in taxation for many years to come.
That is (just a small part of) Oskar's great academic legacy."

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Du skrev tidigare att Oskar inte betraktas som en kallblodig mördare av sina kollegor. Jag undrar verkligen hur de tänker och vilken information de har om vad som hänt. Är det inte begripligt att väldigt många, utöver kollegorna och eventuellt du och familjerna?, anser att föräldrar som mördar sina barn är kallblodiga mördare?????

Jag undrar också hur man tänker här. Hur kan man skriva så? Om Os great academic legacy. Är det det som räknas? Det ända? Hans död och hans akademiska arv. Inget om familjen? Som så många på jobben visste om att de mådde dåligt? Och det med tanke på vad han har gjort och planerad (ensam eller tillsammans - om det var samförstånd, så minskar det inte hans skuld). Vilken miljö är detta??? Eller ser man O som tragiskt offer - eller ett offer av tragiska omständigheter? Mycket märkligt.
Citera
2018-06-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Där är vi överens. Jag tycker att språket är märkligt i just denna tråd och funderar på hur det hänger ihop med vad som hänt. Det har förändrats. Blir inte klok på det. Stark stress kan förändra människor. Hur vore det om ni samsades på något sätt, är det möjligt? Vad är det nu för fel i det Rockkungen förmedlar? Kan du bemöta det inlägg jag citerade av Rockkungen. Köpte O falska läkarintyg från Tyskland? Stämmer Rockkungens uppgift? Om det är sant borde en läkare i Tyskland få påhälsning av svensk polis!

Det kan också vara att Rockungen inte vill outa sig för mycket och därför förändrar sitt språk, jag har isåfall förståelse för det. Hen har väl också varit chockad över mordet och letat förklaringar precis som oss andra. Äkta intyg för suspekta diagnoser är lätta att ”köpa” av privatläkare i Tyskland. Inget svensk polis kan göra något åt.
Citera
2018-06-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag undrar också hur man tänker här. Hur kan man skriva så? Om Os great academic legacy. Är det det som räknas? Det ända? Hans död och hans akademiska arv. Inget om familjen? Som så många på jobben visste om att de mådde dåligt? Och det med tanke på vad han har gjort och planerad (ensam eller tillsammans - om det var samförstånd, så minskar det inte hans skuld). Vilken miljö är detta??? Eller ser man O som tragiskt offer - eller ett offer av tragiska omständigheter? Mycket märkligt.

Håller med, men gissar att dessa 3 kvarvarande har hört OHs snyfthistorier och trott på dem. Såsom rektor mfl.
Citera
2018-06-11, 19:22
Medlem
[quote=rappytt|64309750]
Citat:

Har en teori om någon kärleksaffär på jobbet som gjorde att O blev tröttare och tröttare... kanske någon ville vara släkt med O? Han tycks ha haft flera beundrarinnor där. Det går att utläsa av tråden.

Kanske en av de kvarvarande 3 på EANOVAT
Citera
2018-06-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Tror han rabblar upp personer rappytt talar illa om, men glömde använda kommatecken?

Ja, nu förstår jag
Citera
2018-06-11, 19:26
Medlem
Citat:
Håller med, men gissar att dessa 3 kvarvarande har hört OHs snyfthistorier och trott på dem. Såsom rektor mfl.

Ja oerhört märkligt och anmärkningsvärt är detta. Som att de är helt hjärntvättade helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in